وضعیت قیمت گوشی تا پایان ۱۴۰۰ | آیا قیمت گوشی کاهش می یابد

وضعیت قیمت گوشی تا پایان 1400 | آیا قیمت گوشی کاهش می یابد
کدخبر : 547578

با رونق کسب‌وکارها در دنیا بعد از پایان پاندمی کرونا شاهد افزایش تولیدات کارخانه‌ها در دنیا خواهیم بود. به این واسطه احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

 

روند قیمت گوشی طی چند ماه اخیر صعودی است. نوسانات دلار روی قیمت گوشی نیز تاثیر گذاشته است. افزایش قیمت گوشی در برخی برندهای چشمگیر است. وضعیت افزایش قیمت گوشی به شکلی ست که روزانه قیمت آن را چک کرد. وضعیت قیمت گوشی تا پایان سال ۱۴۰۰ بررسی خواهیم کرد.

در دوران کرونا شاهد افزایش تقاضا برای خرید وسائل الکترونیک خصوصاً گوشی و تبلت به واسطه رونق آموزش مجازی بودیم. این روند در سال ۱۴۰۰ شدت بیشتری داشت و واردات گوشی به شکل عجیبی زیاد شد. در این خصوص امیر اسحاقی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم موبایل گفت: در بازار موبایل تقاضای فصلی را شاهد هستیم که یکی از این تقاضاها در شهریورماه تا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد. در دوران کرونا تقاضا بیشتر شده است و عمده تقاضا برای تبلت شکل گرفته است. دانش آموزان برای نرم‌افزار شاد بیشتر از تبلت استفاده می‌کنند. افزایش تقاضا را هر ساله شاهد هستیم اما امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد واردات افزایش داشته است. شرایط رقابتی و اقتصادی بازار واردات و فروش را افزایش داده است. هم اکنون ارزنده‌ترین زمان برای تقاضای فروش شکل گرفته است.

تاثیر روند ترخیص گوشی از گمرک برروی قیمت گوشی

اسحاقی اظهار کرد: در اواخر تیرماه تا اوایل شهریور ماه، درگیر سر شماره‌های اضطراری بودیم و تعدادی از برندهای معروف مثل شیائومی با محدودیت واردات رو به رو شدند. این مشکل فعلاً مرتفع شده است و تا آذرماه با به‌روزرسانی شرکت تولیدکننده، عملاً واردات ادامه خواهد داشت. بخش عمده‌ای از دستگاه‌ها با به‌روزرسانی مشکلشان بر طرف شده است و روند به‌روزرسانی ادامه دارد.

وی افزود: سیستمی شدن ثبت سفارش نیز کمک به شفافیت بازار خواهد کرد. مکانیزه شدن یک فرایند، در هفته‌های اول مشکلاتی را ایجاد می‌کند اما نوع دریافت ثبت سفارش در همه استان‌ها به یک عدالت و نظم رسیده است.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم موبایل تأکید کرد: هرساله در آبان، آذر و اوایل دی‌ماه شیب تقاضا نزولی می‌شود و خریدها انجام شده است. با آغاز سال نو میلادی و ورود نسخه‌های جدید موج سوم تقاضا در بهمن‌ماه و اسفندماه شکل می‌گیرد. در بهمن‌ماه و اسفندماه مدل‌های قدیمی‌تر با تخفیفات خوب به فروش می‌روند و مدل‌های جدید نیز وارد می‌شود. بعد از تعطیلات سال نو میلادی و پایان تعطیلات کشور چین بازار رونق می‌گیرد. با تولید کارخانه‌های معروف و رونق بازار افزایش تقاضا و واردات را شاهد هستیم.

پیش‌بینی قیمت گوشی تا پایان سال

اسحاقی ضمن اشاره به تأثیر پایان پاندمی کرونا بر قیمت گوشی خاطرنشان کرد: قیمت گوشی موبایل وابسته به دو موضوع است،‌ یک موضوع قیمت خرید کالا است که مرتبط با دلار، قیمت تغییر می‌کند. موضوع کمبود در تولید چیپست است. در ایام کرونا چند بار کمبود تکرار شد. با رونق کسب‌وکارها در دنیا بعد از پایان پاندمی کرونا شاهد افزایش تولیدات کارخانه‌ها در دنیا خواهیم بود. به این واسطه احتمال کاهش قیمت وجود دارد. البته این روند خیلی قابل پیش‌بینی نخواهد بود. مهم‌ترین مؤلفه که بر قیمت گوشی در کشور ما تأثیر می‌گذارد،‌ قیمت ارز است. در حال حاضر شاهد افزایش قیمت ارز نیمایی هستیم و این روند بر افزایش قیمت تأثیرگذار خواهد بود. اثرگذاری قیمت ارز بیشتر از پایان پاندمی کرونا است.

وی در پایان گفت: در خصوص گوشی موبایل با دوره‌های ۶ ماهه و ۹ ماهه رو به هستیم که مدل‌های گوشی موبایل تغییر می‌کند. با ورود مدل‌های جدید شاهد کاهش قیمت مدل‌های قدیمی خواهیم بود و فرایند و چرخه قیمت وسایل الکترونیک در دوره‌های ۶ ماهه و ۹ ماه نزولی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: