وضعیت بورس ۱۹ آبان ۱۴۰۰

وضعیت بورس ۱۹ آبان ۱۴۰۰
کدخبر : 547606

با توجه به روند نزولی شاخص کل در ساعات پایانی و نیز افزایش تعداد صف‌های فروش، در پیش‌بینی بورس فردا انتظار داریم که شروع بازار به شکل متعادل اما کم‌رمق باشد.

بورس امروز توانست در مدار مثبت و به لیدری گروه فرآورده‌های نفتی کار خود را آغاز کند. در روزی که گذشت شاخص کل در حدود یک درصد رشد داشت و به ۱.۴۴۷ میلیون واحد رسید. ارزش معاملات نیز با اندکی بهبود نسبت به روز قبل ۶.۲ همت را ثبت کرد. حقیقی‌ها امروز به شکل جدی‌تری در بخش خرید ظاهر شدند و در نهایت ورود پول حقیقی به ارزش ۴۲ میلیارد تومان رقم خورد. نکته مثبت این است که در کنار افزایش ارزش معاملات، بر خلاف روز قبل ورود پول حقیقی نیز اتفاق افتاد. اما نکته منفی مربوط به این موضوع است که در طی ساعات کاری بازار، مقدار ورود پول حقیقی رو به کاهش رفت به طوری که دراواسط بازار این عدد در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود اما در انتهای بازار به ۴۲ میلیارد تومان تقلیل یافت.

با توجه به روند نزولی شاخص کل در ساعات پایانی و نیز افزایش تعداد صف‌های فروش، در پیش‌بینی بورس فردا انتظار داریم که شروع بازار به شکل متعادل اما کم‌رمق باشد.

گروه خودرویی در چند روز گذشته عملکرد مثبتی داشته و مورد توجه فعالان بازار بوده است اما امروز میزان عرضه‌ها در آنها بسیار زیاد بود. به نظر می‌رسد وضعیت بورس فردا تا حدی وابسته به گروه خودرویی است و اگر این گروه دوباره روند مثبت داشته باشد احتمالا اثرات مثبت آن بر بازار فراگیر شود. از آنجایی که گروه سایپا خبر افزایش نرخ محصولات خود را امروز منتشر کرده است، احتمال ایجاد تقاضا و تحرکات مثبت در این نماد و متعاقبا این گروه زیاد است.

از لحاظ تکنیکالی نیز شاخص در محدوده مقاومتی ۱.۴۴۷الی ۱.۴۵۵ میلیون واحدی قرار دارد و از این جهت ممکن است با افزایش عرضه روبه‌رو باشیم. در صورت شکست مقاومت مطرح شده هدف بعدی سطح حدودا ۱.۴۸ میلیون واحد را دنبال خواهد کرد. درحال‌حاضر اندیکاتورها منعکس‌کننده وضعیت مناسب شاخص کل هستند. کراس صعودی MACD به همراه RSI صعودی و SAR از این دست اندیکاتورها هستند. به نظر می‌رسد حتی با وجود افزایش عرضه‌ها، در بلند مدت اوضاع به نفع شاخص کل باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: