هشدار پلیس | مراقب کلاهبرداری فروشندگان سیار باشید

هشدار پلیس | مراقب کلاهبرداری فروشندگان سیار باشید
کدخبر : 547621

یکی از شایع‌ترین روش‌های کلاهبرداری مجازی توسط مجرمان سایبری کپی اطلاعات عابربانک‌ها توسط برخی فروشندگان سیار است که هوشیاری مردم در این زمینه ضروری است.

«اسکیمر نوعی سخت‌افزار الکترونیکی است که از آن برای کپی کردن اطلاعات کارت‌های بانکی توسط کلاهبرداران مورد استفاده قرار می‌گیرد.» برای این نوع سرقت‌های الکترونیکی، کاربران مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند که با رعایت یک‌ سری نکات امنیتی ساده می‌توان ضمن حفظ اطلاعات کارت بانکی خود، مانع از برداشت غیرمجاز مجرمان سایبری شد.

کاربران هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابربانک در دستگاه کارتخوان اقدام کنند و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری نمایند.

مردم برای خرید، از فروشگاه‌های معتبر استفاده کرده و از تحویل کارت بانک به فروشندگان سیار و کیوسک‌های میان راهی بپرهیزند.

ضمن اینکه مردم نسبت به تعویض دوره‌ای رمز اول در عابربانک‌ها اقدام کنند.

عمده جرایم شایع دربرداشت‌های غیرمجاز کپی‌برداری از کارت عابربانک است که به طور معمول کلاهبرداران برداشت غیرمجاز را از یک تراشه الکترونیکی و شبیه دستگاه پوز انجام می‌دهند و چنانچه کاربر رمز را در اختیار آنها قرار ندهد، با کپی‌برداری هیچ اقدامی نمی‌توانند انجام دهند.

باید فرهنگ‌سازی لازم درخصوص نحوه استفاده از کارت‌های عابربانک و تمهیدات امنیتی برای پیشگیری را در اولویت قرار داده و همه دستگاه‌ها باید در این خصوص هم‌افزایی داشته باشند و برای اعتلا و فرهنگ‌سازی این موضوع مهم تلاش کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: