رئیسی: محدودیت تردد شبانه لغو شود

رئیسی: محدودیت تردد شبانه لغو شود
کدخبر : 547668

با پیشنهاد لغو محدودیت شبانه بخشی از حجم تردد عصر به پیک شب منتقل می شود

محدودیت تردد شبانه در تهران و سایر شهرها، از پاییز ۹۹ اعمال شد . با گذشت بیش از یکسال از اجرای طرح محدودیت تردد شبانه ، هنوز منع تردد شبانه در اکثر شهرهای کشور در حال اجراست. محدودیت تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 صبح اجرا می شود. متخلفان محدودیت تردد شبانه ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. شاید تا روزهای آینده محدودیت تردد شبانه با تغییراتی همراه شود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با گرامیداشت هفته بسیج و تجلیل از روحیه بسیجی دست‌اندکاران مقابله با بیماری کرونا، اظهارداشت: کادر بهداشت و درمان و همه دست‌اندرکاران با روحیه جهادی و بسیجی در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا مشغول ایثار و فداکاری هستند و با حفظ و تقویت این روحیه می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری مردم با متولیان مقابله با کرونا اظهارداشت: اقدامات بزرگ و ارزشمندی در راستای واکسیناسیون عمومی و صیانت از جان و سلامت مردم، انجام شده اما همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است و باید از هرگونه عادی انگاری و سستی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پرهیز کرد.

رئیس‌جمهور افزود: دغدغه و اولویت اصلی دولت، صیانت از جان مردم است و  این مسیر را تا رسیدن به شرایط مطلوب با قوت ادامه خواهیم داد.

آیت‌الله رئیسی جدیت در کنترل رفت و آمد از طریق مرزهای کشور را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان وظیفه دارند با  حساسیت و جدیت، تردد افراد از مرزها را کنترل کنند.

وی با تأکید بر تداوم اعمال کنترل‌های هوشمند و تاثیر آن در کنترل بیماری کرونا،‌ گفت: به هر میزان که ابعاد و حجم کنترل‌های هوشمند افزایش می‌یابد، می‌توان محدودیت‌های غیر هوشمند را کاهش داد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: با توجه به واکسیناسیون عمومی، ممنوعیت تردد شبانه در شهرها لغو شود.

شفیعی،‌معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در خصوص نتیجه طولانی تر شدن ساعت طرح ترافیک در کنار محدودیت تردد شبانه برای افرادی که امکان تردد در مراکز شهر را از دست می دهند، خاطرنشان کرد: با پیشنهاد لغو محدودیت شبانه بخشی از حجم تردد عصر به پیک شب منتقل می شود و به نظر به زودی این طرح باید اجرا شود.

محدودیت تردد شبانه

به گفته وی همه اعضا شورای ترافیک بر لغو محدودیت تردد شبانه مصر هستند چرا که این محدودیت کارکرد چندانی در حوزه سلامت و ترافیک ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران به آنالیز سفرهای درون شهری پایتخت اشاره کرد و گفت: این آنالیز نشان می دهد که در حدود ۲۰ درصد سفرها غیر ضروری بوده و پیک ترددهای عصرگاهی یکی برای بازگشت به خانه و دیگری آغاز سفرهای جدید است.

شفیعی اضافه کرد: این سفرهای غیر ضروری، با اعمال محدودیت های جدید با کاهش بسیار به نزدیک صفر رسید، اکنون در داخل محدوده، ۲۰ درصد و در خارج از محدوده، ۱۰ درصد کاهش سفر می بینیم در حالی که رشد تقاضا در حمل و نقل عمومی پنج درصد است و نشان می دهد که کل این جمعیت به استفاده از حمل و نقل عمومی منتقل نشده است.

محدودیت تردد شبانه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد: به نظر می رسد با توجه به امکانات موجود، راهی غیر از تغییر ساعات طرح ترافیک نداریم، اگر بتوانیم روش مدیریت را تغییر دهیم یا از تکنولوژی های جدید استفاده کنیم، ممکن است در مجموع رویکرد تغییر کند.

وی تاکید کرد: این نوع اعمال طرح ترافیک کنونی، از نسل های جدید مدیریت ترافیک است و اجرای سیستم قدیمی حدود سه سال قبل علاوه بر کارکرد ضعیف به دور از  عدالت اجتماعی هم بود.

شفیعی در خصوص اینکه آیا احتمال دارد سال آینده طرح ترافیک در تهران با مدل جدیدی اجرا شود، افزود: در حال کارشناسی روی این موضوع هستیم اما هنوز در حدی نیست که بتوان اعلام کرد.

 احمد وحیدی عصر سه شنبه با تشریح نشست امروز قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست بازگشایی دانشگاهها مرور شد و کمبودها و ضعف ها مورد بررسی قرار گرفت.  

وزیر کشور اظهار کرد: درباره واحد سامانه هوشمند مدیریت محدویت ها نیز بحث و پیشرفت آن ارزیابی شد. این طرح تا کنون پیشرفت خوبی داشت و در چند مرحله دیگر به شکل گسترده تری مورد استفاده قرار می گیرد.  

احمد وحیدی

وی در ادامه با اشاره به تاکید قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا به دریافت دو دز واکسن کرونا برای کسانی که مایلند دچار محدودیت نشوند یا محدودیت کمتری را شاهد باشند، گفت:  این موضوع به ویژه در استفاده از حمل و نقل عمومی بررسی شد و برای استفاده از حمل و نقل عمومی استفاده از دو دز واکسن حتما نیاز است تا مقداری از مشکلات حمل و نقل، حل و فصل و محدودیت‌ها کمتر شود.  

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اینکه ِآیا قوانین استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت حمل و نقل عمومی تغییر یافته است یا نه، گفت: با گسترش واکسیناسیون به ۲ دز، این محدودیت ها کمتر خواهد  شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا پی سی آر منفی می تواند جایگزین ۲ دز واکسن شود، ادامه داد: بله اما چون هزینه دارد همان دو دز واکسن بهتر است. البته در موضوع مرزها بر داشتن تست پی سی آر منفی تاکید شده است.

وحیدی درباره لغو محدودیت تردد شبانه هم گفت: لغو محدودیت تردد شبانه جزو موضوعاتی است که مورد بحث و بررسی قرار گرفته اما هنوز در ستاد ملی کرونا تصویب نشده است.

سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت اجرای محدودیت‌های ترافیکی کرونا اظهارکرد:‌ برابر آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستادملی مقابله با کرونا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی همچنان به قوت خود باقی است. بر این اساس خروج پلاک‌های بومی از شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع بوده و مشمول جریمه به ترتیب یک و نیم میلیون تومانی می‌شود.  

وی ادامه داد:‌ برای ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی نیز ممنوعیت برای پلاک‌های غیر بومی وجود داشته و این دسته از خودروها نیز به ترتیب یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.  

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در حال حاضر و برابر آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۲ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۲۸ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند، گفت:‌ محدودیت‌های تردد شامل این شهرها خواهد شد، لذا درخواست پلیس از مسافران و به خصوص رانندگان این است که حتما قبل از ورود به شهری از وضعیت کرونایی آن با خبر شوند تا مشمول جریمه نشوند.  

شیرانی در مورد اجرای منع تردد شبانه نیز به ایسنا گفت:‌ اجرای این طرح کما فی السابق در تمام شهرهای کشور با تمام وضعیت‌های رنگی اجرا می‌شود و تردد خودروهای فاقد مجوز از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در تمامی معابر ممنوع است و در صورت ثبت تخلف مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهند شد.  

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: