فروش کالا بالاتر از نرخ مصوب جرم است

فروش کالا بالاتر از نرخ مصوب جرم است
کدخبر : 547917

معاون استاندار تهران گفت: فروش کالاهای اساسی بالاتر از نرخ مصوب، تحت هرشرایطی جرم است.

درپی افزایش قیمت مصوب هرکیلو گرم مرغ تازه به ۳۱ هزار تومان و هرشانه تخم مرغ ۳۰ عددی به ۴۳ هزار تومان، معاون استاندار تهران به همراه جمعی از بازرسان وزرات صمت و تعزیرات سری به مراکز فروش مرغ و تخم مرغ تهران زند و از نزدیک جویای قیمت‌ها و نحوه فروش مرغ و تخم مرغ به هموطنان شدند.

عسکری در این بازدید با اعلام اینکه هیچ کمبودی درتامین کالا‌های اساسی نیست و نرخ‌های جدید ۲۵ قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم، مورد توافق همه تولیدکنندگان و سایر ذینفعان قرار گرفته است، گفت: دیگر هیچ دلیلی برای کمبود عرضه و گران فروشی در بازار مصرف نیست و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی همچنین از مهیا شدن امکان عرضه عمده مرغ وتخم مرغ با قیمت مصوب به واحد‌های صنفی خبرداد و گفت: متقاضیانی که امکان خرید عمده دارند می‌تواند مرغ و تخم مرغ را بدون واسطه از شرکت پشتیبانی امور دام تهران خریداری و با قیمت مصوب به هموطنان عرضه کنند.

همزمان رئیس جهاد کشاورزی استان تهران قیمت مرغ و تخم مرغ را از بهترین قیمت‌های تعیین شده اعلام کرد و گفت: قیمت ۳۱ هزار تومان مرغ گرم و ۴۳ هزار تومان هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی با در نظر گرفتن منافع و توافق کل زنجیره تولید در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مجموع نیاز روزانه استان تهران به ۱۲۰۰ تن مرغ گفت: روزانه بیش از ۱۲۰۰ تن مرغ گرم و منجمد در تهران عرضه می‌شود.

فصاحت افزود: اکنون ذخائر مرغ منجمد کشور در یکی از بهترین سال‌ها است و میزان تولید مرغ گرم با توجه به جوجه ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای ماه آینده ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت که منجر به عرضه بیش از نیاز عرضه مرغ در کشور خواهد شد.

همزمان برخی فروشندگان با اعلام اینکه مرغ و تخم مرغ با قیمت مصوب به میزان کافی در بازار عرضه نمی‌شود، گفت: تولیدکنندگان با قیمت مصوب مرغ و تخم مرغ را عرضه نمی‌کنند و برای فرار از قانون فاکتور هم نمی‌دهند.

برخی فروشندگان علت اصلی گران فروشی مرغ و تخم مرغ را گرانفروشی تولیدکنندگان و شرکت‌های توزیع اعلام کردند، اما نمایندگان تعزیرات اعلام کردند گران خریدن یک محصول، مجوزی برای گرانفروشی نیست و با هرگونه گرانفروشی به شدت برخورد خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: