قیمت دلار افت کرد

قیمت دلار افت کرد
کدخبر : 548006

روز دوشنبه دلار حمایت مهم ۲۸هزار و ۵۰۰تومان را از دست داد و به محدوده ۲۸هزار و ۲۰۰تومان رسید.

با ثبت این قیمت، فاصله دلار از سقف ۲۸هزار و ۷۰۰تومانی آبان ماه به ۵۰۰ تومان رسید. به گفته فعالان، نبود تقاضا در اطراف مقاومت ۲۸هزار و ۸۰۰تومانی‌ و افزایش میزان عرضه بازارساز دو عاملی بودند که زمینه‌ساز افت قیمت اسکناس آمریکایی شدند.

در سومین روز هفته، دلار و سکه راه نزولی را در پیش گرفتند. اسکناس آمریکایی حمایت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را از دست داد و سکه امامی به زیر مرز حمایتی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رفت. روز دوشنبه، اسکناس آمریکایی ۳۰۰ تومان افت قیمت را تجربه کرد و در محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت. به گفته فعالان، نبود تقاضا در اطراف مقاومت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی‌ و افزایش میزان عرضه بازارساز دو عاملی بودند که زمینه‌ساز افت قیمت اسکناس آمریکایی شدند.

دومین افت متوالی قیمت دلار در شرایط به ثبت رسید که روز شنبه بازار به سقف یک سال اخیر رسید و زمینه‌ساز افزایش انتظارات برای شکستن مرز ۲۹ هزار تومان شد. با این حال، با توجه به تجربه دو افت پیاپی می‌توان گفت که دلار از سقف قیمتی آبان ماه فاصله گرفته است و کمی انتظارات افزایشی بازیگران ارزی تعدیل شده است. با افت قیمت دلار در روز دوشنبه، فروش‌های سکه بازان زیاد شد. فلز گران‌بهای داخلی در این روز ۹۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و در محدوده ۱۲ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان قرار گرفت.

خبر نزولی برای بازار ارز

در روزهای اخیر اخبار زیادی منتشر شده است که بخشی از دارایی‌های بلوکه شده بازارساز ارزی، آزاد شده است. این اخبار در ابتدا اثر خاصی روی بازار نداشت، ولی گفته می‌شود زمانی که معامله‌گران مشاهده کردند که عرضه ارز به شکل معناداری افزایش پیدا کرده است، با اطمینان در موقعیت فروش قرار گرفتند.

در آخرین خبر اثرگذار بر بازار، سخنگوی وزارت خارجه درباره اینکه گفته شده سه و نیم میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران خارج شده است، گفت: منابع متعددی در خارج از کشور داشتیم و داریم. در حال آزادسازی تدریجی آنها هستیم و به صورت تدریجی وارد چرخه اقتصاد شدند و تنها هم از یک منبع نبودند.

به گفته فعالان، در صورتی که عرضه ارز طی روزهای بعد ادامه پیدا کند، احتمال افت بیشتر قیمت دلار وجود دارد و ممکن است حتی مرز ۲۸ هزار تومانی اسکناس آمریکایی از دست برود. البته روز دوشنبه دلار در برابر رفتن به کانال ۲۷ هزار تومانی مقاومت کرد. تا ساعت ۱۲ بعدازظهر، اسکناس آمریکایی در مسیر نزولی قرار داشت و حتی تا محدوده ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان افت کرد. ولی از این ساعت کمی میزان خریدها بیشتر شد و دلار توانست تا محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رشد پیدا کند.

در این میان، برخی از تحلیل‌گران بیشتر از اخبار، موقعیت معاملاتی خود را بر اساس روند قیمت دلار تعیین می‌کنند. بر اساس صحبت‌های تحلیل‌گران فنی، دلار برای رشد قیمت نیاز به یک محرک اساسی دارد و این محرک می‌تواند شکست مقاومت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی باشد.

شماری از تحلیل‌گران فنی باور دارند که شکست مقاومت یاد شده، تقاضای معناداری را وارد بازار خواهد کرد که حتی می‌تواند زمینه‌ساز رشد اسکناس آمریکایی تا مرز ۳۰ هزار تومان شود. برای اینکه قیمت دلار راه کاهشی را در پیش بگیرد، حداقل بازار نیاز دارد که شکست سطح ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان را مشاهده کند، هر چند بسیاری از معامله‌گران فروش‌های سنگین را تا زمانی که دلار بالای مرز ۲۸ هزار تومانی‌ است، صورت نخواهند داد.

در بازار سکه نیز برای بازیگران سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی اهمیت زیادی دارد. در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی زیر این سطح تثبیت شود، فروش‌های معامله‌گران به شکل معناداری بالا خواهد رفت. البته ارزش ذاتی فلز گران‌بهای داخلی زیاد است و دشوار است که بدون نزول بهای اونس طلا، سکه دچار افت معناداری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: