شرط ایران برای توافق سریع برجام

شرط ایران برای توافق سریع برجام
کدخبر : 548262

خطیب زاده :‌در صورت آمادگی واشنگتن برای تحقق این شروط، قطعا توافق در کوتاه‌‌ترین زمان قابل دسترسی است.

سعید خطیب‌‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران با تاکید بر شروط بازگشت آمریکا به برجام یعنی «برداشتن تحریم‌ها به صورت موثر، یکجا و قابل راستی‌آزمایی» گفت در صورت آمادگی واشنگتن برای تحقق این شروط، قطعا توافق در کوتاه‌‌ترین زمان قابل دسترسی است. وی این شروط ذکر شده را هدف ایران از گفت‌وگوهای وین عنوان کرد.

خطیب‌زاده تاکید کرد: «ایالات متحده به شمول دولت فعلی آمریکا نشان داده که نمی‌تواند پای تضمین‌‌های خود بایستد و امضای رئیس‌جمهور آمریکا، آنچنان که ادعا می‌کنند قابل اتکا و ارزش نیست لذا طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره‌کننده بر اخذ تضمین‌‌های لازم تاکید داشته باشد.اینها البته مواردی است که در اتاق مذاکرات به صورت جزئی و عملیاتی مورد بحث قرار می‌گیرد.»

از دیگر سو نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در توییتی تصریح کرد:«با دبیران سیاسی تروئیکای اروپایی و مقامات ارشد از مصر، اردن و شورای همکاری خلیج فارس دیدار کردم تا درباره دو مسیر پیش روی ایران صحبت کنم. یک راه این است که آنها مسیر بحران و تنش‌‌زایی هسته‌‌ای را ادامه دهند و راه دیگر این است که با بازگشت دوجانبه به برجام، فرصت‌‌هایی را برای حصول روابط دیپلماتیک و اقتصادی منطقه‌‌ای ایجاد کنند. فرصت تصمیم‌گیری کوتاه است.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: