افشاگری درباره واکسن فایزر | مرگ همسر خالق واکسن فایزر بعد از تزریق واکسن

افشاگری درباره واکسن فایزر | مرگ همسر خالق واکسن فایزر بعد از تزریق واکسن
کدخبر : 548271

همسر خالق واکسن فایزر بعد از تزریق واکسن فایزر مرد

چند روز است در فضای مجازی این شایعه منتشر شده که رئیس برند فایزر یعنی آلبرت بورلا به اتهام کلاهبرداری توسط پلیس فدرال آمریکا دستگیر شده است. همچنین شایعه شده که همسر همین شخص بر اثر تزریق واکسن فایزر از دنیا رفته است.

در حالیکه بسیاری از مقامات سیاسی و بهداشتی دنیا به دنبال این هستند که افراد بیشتری را جذب مراکز واکسیناسیون کنند، هر روز شایعات عجیبی در رابطه با انواع مختلف فایزر پخش می شود. جدیدترین نمونه از این شایعات مربوط به واکسن فایزر بوده است. چند روز است در حساب های شهروندان مختلف دنیا در فضای مجازی این شایعه منتشر شده که رئیس برند فایزر یعنی آلبرت بورلا به اتهام کلاهبرداری و مسائل امنیتی توسط پلیس فدرال آمریکا دستگیر شده است. همچنین شایعه شده که همسر همین شخص یعنی میریام بورلا بر اثر تزریق واکسن فایزر از دنیا رفته است.

پایگاه خبری الجزیره درگزارشی به این موضوع و شایعات پرداخت. بر اساس اعلام الجزیره، هیچ کدام از این دو موضوع صحت ندارند و نه آلبرت بورلا توسط پلیس فدرال دستگیر شده و نه همسرش، میریام بورلا بر اثر بیماری کرونا و یا تزریق واکسن جان خود را از دست داده است. پایگاه اسوشیتد پرس و یو اس آ تودی نیز در گزارش هایی تاکید کردند که هیچ مساله ای در رابطه با مدیرعامل فایزر و همسرش به وجود نیامده و هر دو صحیح و سالم هستند.

اما به راستی چرا چنین شایعاتی روز به روز بیشتر منتشر می شود. آنطور که به نظر می رسد مخالفان واکسن در حال ترساندن مردم هستند و در همه جای دنیا می خواهند با انتشار اخبار ضد و نقیض و شایعه در مورد تاثیر واکسیناسیون مردم را از تزریق  واکسن دور کنند.

بر اساس اعلام مقامات پزشکی، واکسن های کرونا تا کنون هیچ تلفات قابل توجهی نداشته اند و این امر در مورد واکسن کرونای شرکت فایزر نیز صدق می کند.

عوارض واکسن ها را بشناسید

بر اساس گزارش الجزیره و به نقل از متخصصین آمریکایی، عوارض واکسن کرونا بسیار بسیار جزئی است و هر چند مرگ و میر حاصل از آن صفر نیست اما نباید فراموش کرد که چنان کم است که احتمال آن را می توان با فوت بر اثر سقوط هواپیما یا تصادف در اتوبان و جاده مقایسه کرد. همانطور که یک فرد به علت ترس از سقوط یا تصادف از سوار شدن هواپیما و رانندگی اجتناب نمی کند، به همین نحو هم نباید از زدن واکسن خودداری کند.

بر اساس شواهد، التهاب قلب و بروز برخی حساسیت ها شایع ترین عوارض واکسن های فایزر و مدرنا هستند. این عوارض در واکسن جانسون اند جانسون بیشتر است. لخته شدن خون و سندرم گیلن باره و  ترومبوسیتوپنی از عوارض نادر این واکسن هستند. لخته شدن خون و ترومبوسیتوپنی به جز جانسون اند جانسون عوارض واکسن آکسفورد – آسترازنکا نیز هستند.

در میان عوارض یادشده شاید ترومبوسیتوپنی جدی ترین عارضه باشد. این عارضه اختلال در پلاکت‌های خون است اما با این حال بسیار بعید است منجر به فوت کسی شود.

خبر خوبی که دنیا را امیدوار به نابودی کرونا کرد

در میان این شایعات، اخبار خوبی هم به گوش می رسد. بر اساس گزارش الجزیره بعد از فایزر، حالا آسترازنکا نیز شروع به ساخت قرص های درمانی کرونا کرده است. طبق اعلام رسانه ها، آزمایشگاه انگلیسی- سوئدی آسترازنکا از آزمایشگاه‌های آمریکایی مرک و فایزر پیروی می‌کند که به ترتیب در اکتبر گذشته و اوایل نوامبر سال جاری اعلام کردند که در حال تولید داروهایی هستند که از بروز شدید عفونت حاصل از ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

آسترازنکا اعلام کرده است که نتایج آزمایشگاهی نشان می دهد داروی آنها حدود ۸۳ درصد بر روی بیماران جواب داده و مانع از عفونت شدید ریوی در آنها شده است.

آسترازنکا اعلام کرد که همچنین، هیچ یک از افراد آزمایش شده بر اثر کرونا یا عوارض دارویی از دنیا نرفته اند و این در حالی است که بیش از ۷۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این آزمایش دارای بیماری‌های زمینه ای بودند که در صورت ابتلا به ویروس، در معرض خطر ابتلای شدید قرار می‌گرفتند.

البته طبق شواهد، بهتر است داروهای تولیدی حدودا سه روز پس از بروز علائم کرونا مصرف شود. با این حال، دانشمندان امیدوارند داروی تولیدی آسترازنکا بتواند به جز درمان، آنتی بادی افراد را هم در برابر ویروس کووید ۱۹ افزایش دهد. نتایج آزمایشگاهی که فعلا بسیار امیدوارانه است. باید دید که زین پس چه پیش می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: