بازیگر «قهرمان» برنده جشن حافظ شد | سحر گلدوست کیست؟ + فیلم

بازیگر «قهرمان» برنده جشن حافظ شد | سحر گلدوست کیست؟ + فیلم
کدخبر : 548275

بازیگر زن «قهرمان» برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشن حافظ شد

سحر گلدوست بازیگر نو ظهور سینما و تلویزیون است. سحر گلدوست بازیگر نقش فرخنده فیلم سینمایی قهرمان اصغر فرهادی است. سحر گلدوس به عنوان نقش اول زن در مقابل امیر جدیدی به ایفای نقش می‌پردازد. فیلم سینمایی قهرمان اولین تجربه سحر گلدوست بود. سحر گلدوست برنده بهترین بازیگر زن در جشن حافظ شد.

با اکران فیلم قهرمان، اصغر فرهادی با نشان دادن انتخابش با بازیگری بنام سحر گلدوست در فیلم قهرمان به نظر می‌رسد بار دیگر یک استعداد تازه را به سینما معرفی کرده است. این بازیگر به ما می‌گوید که قهرمان می‌تواند دختر عاشقی باشد که هر مردی در زندگی خود به یکی مانند آن نیاز دارد.

این بازیگر محبوب فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرد و با بازی در فیلم سینمایی قهرمان به فعالیت هنری خود ادامه داده است. داستان فیلم قهرمان درباره زندگی فردی به نام رحیم بوده نقاش و خطاط است، او از همسرش جدا شده است. از آنجایی که رحیم وضع مالی درست و حسابی ندارد برای پرداخت بدهی‌اش به نزول‌خوری به نام بهرام روی می‌آورد که باعث درگرونی زندگی‌اش می‌شود.

سحر گلدوست

 

رحیم تلاش بسیاری می‌کند تا بتواند پولی که از بهرام گرفته است را پرداخت کند اما موفق نمی‌شود به همین علت به زندان می‌افتد. بعد از چند ماه که در زندان بوده برای دیدن پسرش از زندان مرخصی می‌گیرد.

او پسری دارد که لکنت زبان دارد و مربی گفتار درمانی او فرخنده بوده که به او می گوید کیف حاوی چند سکه طلا پیدا کرده و با فروش آن‌ها می‌تواند تمام بدهی‌های بهرام را پرداخت کند. فرخنده فکر می‌کند که با همین چند سکه می‌تواند زندگی رحیم و پسرش را تغییر دهد.

اما نمی‌داند که بدهی رحیم بیشتر از این حرف‌هاست. رحیم به سطح شهر اعلامیه پخش می‌کند تا صاحب کیف را پیدا کند کار رحیم توجه تلویزیون و رسانه های مجازی را به جلب می‌کند و مردم به رحیم لقب قهرمان می‌دهند.

سحر گلدوست

به همین علت رحیم سعی دارد به بقیه نشان بدهد که آدم خوبی است تا بتواند از طریق پول بدهی هایش را پرداخت کند. به جرات می‌توان این فیلم جذاب را یکی از بهترین آثار اصغر فرهادی معرفی کرد.

در فیلم قهرمان اصغر فرهادی، امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سحر  گلدوست، احسان گودرزی، مریم شاه‌داعی، علیرضا جهاندیده، صالح کریمایی، فرخ نوربخت، محمد عاقبتی و سارینا فرهادی به همراه جمعی دیگر از بازیگران که اغلب چهره‌های جدید هستند مقابل دوربین رفته‌اند.

این فیلم که فیلمبرداری اش بر عهده علی قاضی بوده و همچنین تدوینگر‌اش را هایده صفی یاری و صداگذاری‌اش را محمدرضا دلپاک انجام داده است، نامزد اسکار ۲۰۲۲ خواهد بود.

اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۲ با کارگردانی فیلم جدایی نادر از سیمین برنده جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد و هم‌زمان، نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی (اورژینال) برای این فیلم شد. حال دقیقا پس از ۱۰ سال فیلم جدید وی نامزد اسکار ۲۰۲۲ شده و امید است این فیلم نیز به خوبی بدرخشد.

فیلم قهرمان در حال حاضر در سینماهای کشور در حال اکران بوده و قرار است از شبکه آمازون پرایم نیز پخش شود. شما می‌توانید تریلر فیلم قهرمان (A Hero)  را در تکراتو مشاهده کنید.

سحر گلدوست

سحر گلدوست با ایفای نقش فرخنده در قهرمان اصغر فرهادی می‌درخشد و به ما می‌گوید که قهرمان می‌تواند دختر عاشقی باشد که هر مردی در زندگی خود به یکی مانند آن نیاز دارد.

شاید گمان کنید که یک قهرمان حتماً باید فعالیت‌های انسان‌دوستانه بسیاری انجام دهد، در مسابقات ورزشی حائز رتبه‌های برتر جهانی شود، مدال‌های خوش‌رنگ گوناگونی کسب کند یا اینکه چیزی اختراع کند، در حالی که قهرمان هر کدام از ما می‌تواند فرد عاشقی باشد که با تمام وجود، خود را برای عشقش به آب و آتش بزند و هرکاری که از دستش براید برای او انجام دهد تا او از مشکلاتش رهایی یابد و به آرامش برسد.

فرخنده نام شخصیتی است که سحر گلدوست در قهرمان اصغر فرهادی آن را بازی می‌کند. شخصیتی که پس از دیدن او به این نکته خواهید رسید که هر مرد ایرانی به یک فرخنده در زندگی‌اش نیاز دارد؛ چراکه وجود چنین زنی در زندگی یک مرد نهایت خوشبختی است. زنی که عاشقانه پای مردی که دوست دارد می‌ایستد و تمام تلاشش را می‌کند که قهرمان زندگی‌اش را قهرمان نگه‌دارد. او فردی است که مرد مورد علاقه‌اش را به خاطر خودش دوست دارد، نه هیچ چیز دیگری. به همین دلیل، نه تنها با شرایط سخت او کنار آمده، بلکه سعی دارد تا منجی او شود و شرایط بهتری برایش فراهم کند تا بتواند در کنارش زندگی کند. بنابراین همیشه به‌موقع به داد او می‌رسد.

سحر گلدوست

سحر گلدوست این نقش را بسیار خوب و باورپذیر بازی کرده و صحنه‌های زیبایی را در این فیلم رقم زده است که این امر باعث شده تا او را یکی دیگر از افرادی بدانیم که اصغر فرهادی به درستی به سینمای ایران معرفی کرده است. می‌توانیم از این پس آینده‌ای درخشانی را برای گلدوست در سینما متصور باشیم، اگر که در انتخاب‌های بعدی‌اش نیز به درستی عمل کند.

اگر قهرمان را دیده باشید حتما در حین دیدن فیلم بارها حرص خورده‌اید که چرا شخصیت رحیم با بازی امیر جدیدی در سکانس‌های مختلف فریاد نمی‌کشد و در مقابل افرادی که حرف‌هایش را باور نمی‌کنند خشم خود را آنطور که باید بروز نمی‌دهد. رحیم شخصیت ساده، درونگرا و مظلومی است که در زندگی بد آورده و آنقدر بد و بیراه شنیده و تحقیر شده که سرخورده بار آمده است، به طوری که نمی‌تواند در مقابل افرادی که ندانسته او را قضاوت می‌کنند و به او اتهام دروغگویی وارد می‌کنند واقعیت‌ها را بازگو کند و کم می‌آورد. امیر جدیدی در ایفای این نقش درخشان ظاهر شده و با لهجه زیبای شیرازی، پازل شخصیت رحیم را تکمیل کرده است. بنابراین شاید انتظار بی‌جایی نباشد اگر پیشاپیش او را یکی از نامزدهای دریافت جایزه اسکار بدانیم.

یکی از نکات درستی که در فیلم فرهادی به آن اشاره شده معضلی به نام فضای مجازی در زندگی امروز ما است. فضایی که می‌تواند یک‌شبه تمام معادلات زندگی انسان‌ها را به‌هم بریزد و شرایط زندگی افراد را تغییر دهد. فضایی که در آن حرف مردم بدون هیچ سند و مدرکی می‌تواند یک زندانی را به یک قهرمان ملی تبدیل کند و یک قهرمان را به نابودی بکشاند؛ می‌تواند ذهنیت عموم جامعه را نسبت به یک فرد بدبین کند، به طوری که پس از آن دفاعی وجود نداشته باشد و فرد موردنظر مجبور به تسلیم در مقابل آنچه نمی‌خواهد شود، فارغ از اینکه هیچ‌کدام از افراد جامعه بدانند که واقعیت چیست.

گاهی ممکن است به طور ناخواسته و غیرمستقیم آسیبی به فردی برسانید که موجب برهم زدن زندگی‌اش شود و این موضوع در آن فرد به یک عقده‌ تبدیل شود و در نهایت این عقده جایی گریبان شما را بگیرد که انتظارش را ندارید. دقیقاً زمانی که ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست یکدیگر داده‌اند تا شما از مشکلات خود رهایی یابید، کینه‌ای که از شما در دل یک نفر وجود دارد ممکن است شما را از تخت پادشاهی به پایین بکشد. در حالی که خودتان انتظار چنین اتفاقی را ندارید. سارینا فرهادی با ایفای نقش نازنین در فیلم قهرمان این موضوع را به شما نشان می‌دهد و اثبات می‌کند که کینه یک دختر می‌تواند چه کاری با زندگی یک قهرمان انجام دهد.

گفتنی است که علاوه بر سحر گلدوست که در نقش فرخنده ظاهر شده است، استفاده از بازیگران بومی دیگر استان فارس نیز به درستی انجام شده و آن‌ها هم به خوبی در نقش‌های خود در این فیلم ظاهر شده‌اند. و در نهایت باید فیلم جدید اصغر فرهادی را تحسین و آن را چندین‌بار تماشا کرد. فیلمی که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد که بیان تمام آن‌ها در این مجال نمی‌گنجد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: