حضور اجباری دانش آموزان در مدارس + جزئیات

حضور اجباری دانش آموزان در مدارس + جزئیات
کدخبر : 548401

با توجه به بازگشایی مدارس از امروز یکم آذر، فعالیت بوفه‌های مدارس و سرو غذای گرم ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدارس ابتدایی و متوسطه اول از امروز دوشنبه یکم آذر آموزش حضوری را آغاز خواهند کرد این در حالی است که مدارس دوره متوسطه دوم از ۱۵ آبان به استقبال دانش‌آموزان رفته اند. آموزش حضوری در مدارس پرجمعیت از طریق فاصله‌گذاری در کلاس‌های درس انجام می‌شود به گونه‌ای که به ازای هر دانش‌آموز باید ۲.۲۵ متر فضا در نظر گرفته شود و فاصله صندلی‌ها از هر طرف یک و نیم متر باشد؛ بدین ترتیب دانش‌آموزان در کلاس‌های با جمعیت بالا، گروه‌بندی شده و برخی روز‌های هفته به مدرسه می‌روند.

پیش از این شیوه نامه بهداشتی مورد نظر برای بازگشایی به مدارس ابلاغ شده است؛ فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه هوای کلاس درس، جلوگیری از حضور افراد دارای علائم ابتلا در مدرسه، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها اصلی‌ترین اقدامات تعیین شده در این دستورالعمل است.

آقای علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز درباره بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه از امروز دوشنبه یکم آذر گفت: تعداد کلاس‌های حضوری مدارس در اختیار مدرسه و حضور دانش‌آموزان در این کلاس‌ها الزامی است. آموزش صرف مجازی در همه مدارس از امروز یکم آذر ممنوع است و باید مدارس حداقل هفته‌ای یک یا دو روز آموزش حضوری داشته باشند.

بوفه‌های مدارس اجازه بازگشایی ندارند، استفاده از آبخوری‌های سنتی ممنوع است و در مدارس اجازه سرو غذای گرم برای دانش‌آموزان و معلمان وجود ندارد. 

گفتنی است، برگزاری کلاس‌های مهارتی و تربیت‌بدنی نیز در اولویت قرار گرفته است، کلاس ورزش دانش‌آموزان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با حداکثر ۱۵ نفر در فضای باز برگزار خواهد شد. همچنین بوفه‌های مدارس اجازه بازگشایی ندارند، استفاده از آبخوری‌های سنتی ممنوع است و در مدارس اجازه سرو غذای گرم برای دانش‌آموزان و معلمان وجود ندارد.

این نکته نیز حایز اهمیت است که اگر خانواده‌ها مشاهده کردند نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مدارس انجام نمی‌شود آن را از طریق سامانه‌های نظارتی گزارش دهند تا واحد سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهر تهران وضعیت را بررسی و تذکرات لازم را به مدیران مدارس بدهند.

دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، استلزامات بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از منظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را تشریح و از مدیران مدارس درخواست کرد تا نمون‌برگ تقاضای بازگشایی خود را در سامانه بارگذاری کنند.

دفتر سلامت و تندرستی این وزارتخانه درباره روند واکسیناسیون دانش‌آموزان و چگونگی بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول توضیحاتی داد و اعلام کرد: با توجه به این که مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی از ستاد ملی کرونا أخذ شده است، مدارس ما آماده میزبانی از دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دانش‌آموزان ابتدایی از یکم آذر هستند.

بر اساس این گزارش تا ۱۵ آبان ۹۰.۱۹ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله دُز اول و ۳۵.۲۹ درصد دانش آموزان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

بر این اساس با توجه به بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، مدارس دوره اول متوسطه و ابتدایی باید چک لیست‌های بهداشتی را برای بازگشایی تکمیل و در سامانه اعلام شده، بارگذاری کنند تا پس از آن درخواست مدیران مدارس به منطقه اعلام و پس از بررسی‌های صورت گرفته و داشتن شرایط لازم، مدارس مورد نظر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، اقدام به بازگشایی حضوری کنند.

 

در بازگشایی حضوری، ضروری است علاوه بر تهویه مناسب کلاس‌های درس، فاصله دانش‌آموزان از همدیگر باید حداقل یک و نیم متر باشد و تمام دانش آموزان ماسک و دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله واکسن زده باشند، همچنین رعایت بهداشت فردی برای دانش‌آموزان ضروری است که در این راستا خانواده‌ها باید این امر را آموزش دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: