اخبار اقتصادی

افت شدید خرید دلار | چرا خرید دلار سقوط کرد؟

افت شدید خرید دلار | چرا خرید دلار سقوط کرد؟
کدخبر : 548424

با احتمال توافق ایران با آژانس ، خرید دلار افت کرد

روند صعودی قیمت دلار در ۲ روز گذشته، خبر از تغییر ذهنیت معامله گران ارزی دارد. رشد خریدهای معامله گران به گونه ای است گه گویا بازار با احتمال احیای برجام، خداحافظی کرده است. پس از دوره کوتاهی که سطح فعالیت معامله گران محدود شده بود، از روز یک شنبه،‌ خریداران حضور فعالتری در بازار پیدا کرده اند. به نظر می رسد عدم انتشار اخبار مثبت از مذاکرات هسته ای آتی موجب شده است که احتیاط جای خود را به ریسک ارزی بدهد.

البته با وجود افزایش سطح فعالیت خریداران و روند قیمت افزایشی، دو عامل می تواند زمینه ساز توقف دلار شود. اولین عامل سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران است. ممکن است برخی از معامله گران به دلیل احتمال توافق ایران با آژانس ترجیح دهند که به صورت موقت خریدهای خود را کاهش دهند. در کنار این، نزدیک شدن دلار به سطح مقاومت 28 هزار و 500 تومانی می تواند زمینه ساز ورود فروشندگان فنی به بازار شود. دلار در هفته های قبل، چند بار برای شکست مقاومت 28 هزار و 500 تومانی ناکام شده بود.

قیمت حساس درهم برای دلار

صعود قیمت حواله درهم تا محدوده 7 هزار و 770 تومان یکی از مهم ترین عواملی بود که زمینه ساز افزایش قیمت دلار در  روزهای اخیر شد. برای اینکه دلار به روند افزایشی معنادار خود ادامه دهد نیاز دارد که درهم به بالای سطح حساس ۷ هزار و ۸۰۰ تومانی برود. این اتفاق می تواند زمینه ساز شکست راحت مقاومت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی دلار شود. امروز ممکن است برخی از سکه بازان نیز برای حمایت از دارایی خود و کاهش اثر سقوط بهای اونس طلا در موقعیت خرید وارد بازار ارز شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: