پیش فروش ایران خودرو با قیمت های جدید

پیش فروش ایران خودرو با قیمت های جدید
کدخبر : 549051

مرحله جدید پیش فروش محصولات شرکت ایران خودرو از روز پنجشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مه شو: ایران خودرو ۶محصول خود را پیش فروش کرد.محصولات ایران خودرو به صورت قرعه کشی ارائه می شد که محصولات ایران خودرو طرفدار زیادی دارد.محصولات ایران خودرو با قیمت جدید ارائه میشود.

 قیمت مصوب محصولات ایران خودرو اعلام شد

ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو پس از اخذ مجوز افزایش قیمت از ستاد تنظیم بازار، قیمت جدید و مصوب محصولات خود را منتشر کرد.
قیمت مصوب محصولات ایران خودرو اعلام  شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گروه صنعتی ایران خودرو پس از اخذ مجوز افزایش قیمت از ستاد تنظیم بازار، قیمت جدید و مصوب محصولات خود را با احتساب هزینه‌های مالیات، شماره گذاری، بیمه، عوارض و… برای آذر ۱۴۰۰ منتشر کرد.

در حال حاضر ارزان‌ترین محصول ایران خودرو پژو ۴۰۵ دوگانه سوز بوده و گران‌ترین این خودروساز هایما S۷ پلاس است. همچنین با توجه به عدم اعلام قیمت برخی خودرو‌ها مانند پژو ۲۰۷ i اتوماتیک، قیمت این دسته از محصولات در فهرست جدید ایران خودرو منتشر نشده است.

با توجه به بخشنامه منتشر شده از سوی ایران خودرو، احتمال آن بسیار است که در آینده نزدیک قیمت برخی خودرو‌های غایب در این لیست بزودی اعلام شود. همچنین بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ارزان‌ترین محصول خانواده دنا، ۲۰۳ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان بوده و نسخه پایه رانا پلاس هم ۲۱۲ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت مصوب محصولات ایران خودرو منتشر شد

ارزان‌ترین نسخه خانواده سمند هم ۱۶۴ میلیون و ۷۳ هزار تومان است و نمونه پایه پژو ۲۰۷ i هم از این پس با قیمت ۲۰۶ میلیون و ۵۵۴ هزار تومان عرضه می‌شود. پژو پارس بنزینی هم که ارزان‌ترین نمونه خانواده پارس است، قیمت ۱۶۴ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان را دارد.

چهارشنبه هفته گذشته ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش قیمت اکثر محصولات ایران خودرو و سایپا را صادر کرد و به این ترتیب، تمام خودرو‌هایی که با قیمت روز پیش فروش شده بودند، از این پس با اعداد اعلام شده برای مشتریان قبلی و متقاضیان فاکتور می‌شوند. همچنین سایپا هم مجوز افزایش قیمت محصولات خود را در همان چهارشنبه هفته گذشته دریافت کرد و حالا می‌بینیم که هر دو خودروساز توانسته اند تا به قیمت مدنظر خود برای عرضه محصولات نزدیک شوند.

 

دناپلاس

دنا پلاس در میان تولیدات ایران خودرو، محصول تقریبا متفاوتی به شمار می‌رود که تمایل نسبی این خودروساز را به ایجاد تغییر در مدل‌های قدیمی خود به نمایش می‌گذارد. هرچند این خودرو نیز چندان نو و جدید محسوب نمی‌شود و به عنوان نمونه اسپرت‌تر دنا (فیس لیفت مدل قدیمی سمند) راهی بازار شده است، اما با این حال می‌توان حضور آن را نقطه عطفی در تغییر رویکرد خودروسازان داخلی و توجه بیشتر آن‌ها به نیازهای روز جامعه قلمداد کرد.

دنا پلاس از سال ۹۶ و با تیپ دنده‌ای ساده تولید و به بازار عرضه شد. یک سال بعد مدل توربو دنده‌ای به دست مشتریان رسید و سال ۱۳۹۹ شاهد حضور تیپ توربو اتوماتیک بودیم.

مشخصات فنی

دنا پلاس در سه تیپ و با دو پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی و توربو و گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتومات عرضه می‌شود. مشخصات فنی دنا پلاس دنده‌ای با دنا معمولی یکسان است، اما پیشرانه توربو همخوانی بیشتری با ظاهر این سدان اسپرت دارد.

اسفند ماه ۹۹، دنا پلاس ۶ دنده دستی رونمایی شد که علاوه بر افزایش شتاب و سرعت، مصرف سوخت آن نیز کاهش یافته و قرار است در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه شود.

بررسی طراحی ظاهری تارا دنده ای

اینکه کلاً خودروسازان ما عادت دارند محصولاتشان را خیلی خارق‌العاده نشان بدهند شکی نیست. ولی خداوکیلی اینکه نمای جلویی تارا از چهره یوز ایرانی الهام گرفته شده و در بخش عقب هم طرح‌های اسلیمی تئاتر شهر و برج میلاد اجرا شده، کمی زیاده‌روی است. 

 

طراحی تارا نکات مثبتی هم دارد. یک اینکه تارا تمام تلاش خود را کرده تا شبیه پژو 301 نباشد. این خودرو بعد از سال‌ها وابسته بودن به پلتفرم پژو 405 سرانجام حال و هوای تازه‌ای را در خانواده بزرگ محصولات ایران‌خودرو ایجاد کرده که تأثیر آن را می‌توان روی نزدیک‌تر شدن چرخ‌های جلو و عقب به سپرهای جلو و عقب مشاهده کرد. این یعنی کشیده شدن به سبک خودروهایی که فاصله‌محوری بزرگ‌تری دارند.

نمای جلویی این خودرو واقعاً حرف برای گفتن دارد. چراغ‌های کشیده و جلوپنجره میله‌ای چیزی بود که سال‌ها در بین خودروهای تولید داخل ندیده بودیم. محل قرارگیری مه‌شکن‌ها هم عالی است. تارا نشان داده که دیگر دست از سیاست محافظه‌کاری برداشته است.

207 دنده ای

هرچند از اواخر سال 94، ایران خودرو ثبت‌نام 207 جدید را آغاز کرد اما اولین سری آن در مدل 95 بدست مشتریانش رسید. 207 نیوفیس به لحاظ ظاهری تنها در فرم چراغ‌ها (اضافه‌شدن دی‌لایت) و طراحی مجدد آینه‌های جانبی‌اش (اضافه‌شدن راهنمای LED) با سری اول 207 متفاوت است. درون کابین نیز یک مانیتور لمسی (با دوربین و نویگیشن) به بالای کنسول اضافه شده، سیستم صوتی تغییر کرده و به هندزفری مجهز شده، فرمان دارای دکمه‌های کنترلی است و اهرم تنظیم سیستم صوتی نیز در زیرفرمان دیده می‌شود. اما ایران خودرو از پاییز 97، «رینگ آلومینیومی» و «کروز کنترل» را از تجهیزات استاندارد 207 دنده‌ای و همچنین «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد 207 اتومات حذف کرد. همچنین از ابتدای سال 99 نیز آپشن جدید «فرمان برقی» نیز برای خریداران پژو 207 هاچبک، قابل سفارش شد. ایران خودرو همچنین از نیمه دوم سال 99، پژو 207 هاچبک پانوراما را به بازار فرستاد؛ خودرویی که هم در نسخه دنده‌ای و هم در نسخه اتومات عرضه شده است. نکته جالب اینجاست که ایران خودرو در 207 هاچبک سقف پانوراما، «ترمز عقب دیسکی» را هم سفارشی کرده درحالیکه در 207 هاچبک سقف فلزی، ترمزهای جفت دیسکی بصورت استاندارد هستند. بنابراین برای خریداری 207 هاچبک پانوراما دنده‌ای، باید چک کنید و ببینید آیا چهار آپشن «فرمان برقی»، «رینگ آلومینیومی»، «کروزکنترل» و «ترمز عقب دیسکی» روی خودروی موردنظرتان نصب شده یا خیر. از اواخر بهار 1400 نیز ایران خودرو، سیستم مالتی‌مدیای 207 را به‌روزسانی کرد و قابلیت جدید MirroLink را برای اولین‌بار به آن افزود؛ قابلیتی که به شما این امکان را می‌دهد تا از اپلیکیشن‌های اندروید و iOS موبایل‌تان، در مالتی‌مدیا 207 نیز استفاده کنید. به دلیل اضافه‌شدن «میرور لینک»، دو ویژگی قدیمی یعنی دی‌وی‌دی پلیر و نویگیشن آفلاین نیز از مالتی‌مدیای جدید 207 حذف شده است.

 

رانا پلاس

رانا پلاس که در ساخت و تولید اتومبیل‌های بهتر یک گام دیگر به اهداف خود نزدیک‌تر شده است و از این رو رانا پلاس را با تجدید قوا نسبت به نسخه اصلی رانا وارد میدان کرده است. رانا از سدان‌های ایران به شمار می‌آید و برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ با تبلیغات و معرفی‌های متنوع به بازار خودرو ایران شناخته شدند و در نهایت در سال ۱۳۹۱ در دو دسته LX (ال ایکس) و EL (ای ال) در بازار ارائه شد. اما بعد از مدتی خبر از نسخه دیگر این خودرو با نام رانا پلاس در سال ۹۹ به میان آمد تا بتواند با رخساره‌ای متفاوت یاد طرح‌های پیش پا افتاده را از ذهن مخاطبان پاک کند. به سراغ این پدیده ملی جدید می‌رویم و به بررسی آن می‌پردازیم.

سمند سورن پلاس

سمند سورن پلاس به عنوان جدیدترین ویرایش فیس لیفت سمند سورن از زمستان ۹۸ به طور رسمی توسط شرکت ایران خودرو به نمایش گذاشته شد که البته تا هنگام نگارش این مطلب هنوز اثری از حضور آن در بازار کشور مشاهده نمی‌شود.

پروژه سمند از سال‌های دهه ۷۰ به عنوان اولین خودرو ملی ایران در دستور کار قرار گرفت اما افتتاح خط تولید آن تا پیش از سال ۸۱ میسر نشد. این خودرو طی مدت حضور خود در ایران فیس‌ لیفت‌های جزئی و کلی مختلفی را به خود دیده و سمند سورن اولین فیس لیفت رسمی آن به شمار می‌رود که از سال ۱۳۸۶ راهی بازار شد؛ علاوه بر اعمال برخی تغییرات ظاهری در جلو پنجره، چراغ‌ها و سپرها، سیستم ترمز قوی‌تری نیز در سمند سورن به خدمت گرفته شد تا برخی ایرادات مدل‌های پیشین سمند را پوشش داده باشد.

در سال ۱۳۹۰ نیز سمند سورن به پیشرانه ۱.۷ لیتری EF7 و چهار چرخ با ترمز دیسکی مجهز شد که از آن به عنوان سمند سورن ای ال ایکس یاد می‌شود. از سال ۱۳۹۵ نیز نسخه توربوشارژ سورن به بازار راه پیدا کرد؛ حال و پس از گذشت چند سال، شرکت ایران خودرو تصمیم به بازنگری جزیی در طراحی سمند سورن گرفته و مدل سورن پلاس را به حضور مشتریان معرفی کرده است. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی ویژگی‌های مختلف ظاهری، فنی و وضعیت احتمالی فروش این خودرو در بازار ایران بپردازیم.

سورن پلاس جدیدترین عضو خانواده سمند است که از پاییز سال ۹۹ تولید و عرضه آن توسط بزرگ‌ترین خودروساز کشور، یعنی شرکت خودرو سازی ایران خودرو آغاز شده است.

نمای بیرونی سمند سورن پلاس تفاوت چشمگیری با مدل‌های پیشین این خودرو از خود به نمایش نمی‌گذارد؛ در اولین مواجهه با آن متوجه تغییرات ظاهری نه‌چندان گسترده همچون تحول گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب و به‌روزرسانی ظاهری جلوپنجره مشکی‌رنگ خواهید شد. همچنین در نمای جانبی این خودرو شاهد حضور رینگ‌های دو رنگ جدید و دستگیره‌های درب آسان ‌بازشو هستیم که پیش از این در دنا و دنا پلاس مورد استفاده قرار گرفته بودند. نمای عقب خودرو نیز دستخوش تحولات اساسی نشده و تغییرات اندکی همچون: تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و جانمایی یک اسپویلر کوچک در لبه صندوق آن، اعمال شده است. به طور کلی طراحی سورن پلاس همچون سایر نسخه‌های سمند سورن همچنان محافظه‌کارانه، قدیمی و عاری از المان‌های مدرن و اسپرت به نظر رسیده و چندان مهیج جلوه نمی‌کند. اما با توجه به عدم تنوع کافی بازار سدان‌های جمع‌وجور اقتصادی کشورمان، می‌توان انتظار داشت که این خودرو بتواند همچون سایر محصولات هم‌خانواده‌اش، محبوبیت نسبتا مناسبی را در میان مشتریان ایرانی به دست آورد.

طراحی داخلی سورن پلاس

طراحی کابین سمند سورن پلاس نیز گرچه دستخوش تحولات بنیادین شده اما اصلاحاتی همچون افزوده شدن روکش فرمان چرمی، دوخت متضاد قرمز رنگ صندلی‌ها و استفاده از طرح فیبر کربن در برخی قسمت‌های آن، جذابیت بیشتری به کابین این محصول ملی جدید بخشیده است. همچنین طراحی غربیلک فرمان سورن پلاس بسیار مشابه فرمان دنا بوده که جلوه بصری جذاب‌تری را برای نمای داخلی سورن پلاس در پی خواهد داشت.

داشبورد این خودرو به طور کلی بسیار قدیمی به نظر رسیده و به ویژه حالت مستطیل شکل دریچه‌های تهویه تعبیه شده در قسمت فوقانی کنسول میانی کاملا کلاسیک و از مد افتاده به نظر می‌رسد. با این حال چینش دکمه‌ها و کلیدهای روی کنسول میانی از نظم مناسبی برخوردار بوده و از متانت قابل قبولی بهره می‌برد.

داشبورد همانطور که انتظار می‌رود از مواد مرغوب ساخته نشده و همان پلاستیک‌های نه‌چندان باکیفیت گذشته را به خدمت گرفته است. از نظر گنجایش فضای داخلی، سمند سورن پلاس تفاوتی با گذشته نداشته و کابینی نسبتا جادار را برای حضور ۵ سرنشین بزرگسال فراهم آورده است. صندوق عقب ۵۰۰ لیتری آن نیز ظرفیت مناسبی جهت جای دادن اسباب و وسایل مورد نیاز یک مسافرت خانوادگی پنج نفره را در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: