پیش بینی بورس، پیش بینی بورس امروز

پیش بینی بورس امروز ۲۱آذر۱۴۰۰+ جدول

پیش بینی بورس امروز 21آذر1400+ جدول
کدخبر : 549117

تحلیل‌گران رشد قیمت‌های رسمی دلار خصوصا دلار نیما را در کنار رشد قیمت خودرو دو سیگنال مثبت می‌دانند که می‌تواند به رشد قیمت‌ها در بازار سهام منجر شود.

به گزارش پایگاه خبری مه شو: پیش بینی بورس امروز در روند معاملات بهبود یافته و تغییرات کمتر از  ۱۰ هزار واحد باشد. با پیش بینی بورس امروز سبز پوش میشود.پیش بینی بورس نشان می دهد وضعیت تا نیمه دی ماه همین گونه است.

برای پیش‌بینی بورس امروز – شنبه ۲۰ آذر- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۱۱ هزار و ۳۴۹ واحد صعود کرد و شاخص هم‌وزن نیز رشد ۲ هزار و ۴۴۴ واحدی داشت. شاخص کل فرابورس نیز افزایش ۷۳ واحدی را پشت سر گذاشت.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۳۳۱ نماد رشد قیمت و ۱۴۸ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۶۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت ایران خودرو (خودرو)، نیرو کلر (شکلر) و بورس کالای ایران (کالا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، بیمه دی (ودی) و شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی

در بورس شرکت واسپاری ملت (ولملت)، سیمان سفید نیریز (سنیر) و دوده صنعتی پارس (شدوص) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) و ریل پرداز نوآفرین (حآفرین) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش‌بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضای ۱۴۷ میلیون تومانی بسته شد.

در پایان معاملات نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید ۴۱ نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته ۳ درصد کاهش یافت و ۱۲۵ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۷۳۳ درصد رشد کرد و در رقم ۱۲۶ میلیارد تومان ایستاد.

روز چهارشنبه نماد سمگا (شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) با صف‌ خرید ۷۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سمگا، نمادهای کالا (شرکت بورس کالای ایران) و شتوکا (شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان) بیشترین صف خرید را داشتند.

پیش بینی بورس

 سهم‌های صف فروش

روز چهارشنبه بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه‌گذاری استان خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۳۰ میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نمادهای سدبیر (شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان) و وسرضوی (شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

پس از آن که شاخص کل در روز شنبه بیش از ۵ هزار واحد ریزش کرد، در دو روز بعدی نوسان اندکی داشت و بازار به تعادل نسبی رسید. تا اینکه در روز سه‌شنبه بار دیگر بخش قرمزپوش بازار بزرگ‌تر شد و ریزش ۴ هزار و ۷۳۷ واحدی را پشت سر گذاشت.

اما روز چهارشنبه ۶۷ درصد نمادهای بازار رشد قیمت داشتند و شاخص کل بورس بیش از ۱۱ هزار واحد رشد کرد. ناظران بازار یکی از علل رشد شاخص را افزایش قیمت خودرو می‌دانند. رشد قیمت خودرو نه تنها موجب رشد نمادهای خودرویی شد بلکه سیگنالی مثبت از سوی دولت تلقی شد.

در روز صعود شاخص‌ها بزرگان بازار از جمله فملی، فولاد، خودرو، وغدیر، شبندر، تاپیکو، شپنا، خساپا، وبملت، خبهمن، پارسان، فارس، شتران، کچاد، شپدیس، نوری، بورس، کالا، شبریز و خگستر جامه سبز به تن کردند.

به علاوه روز چهارشنبه پس از ۷ روز متوالی معاملات بازار با مازاد تقاضا بسته شد و ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات با رشد ۷۳۳ درصدی به ۱۲۵ میلیارد تومان رسید. علاوه بر رشد تقاضا‌، تعداد نمادهای سبز بازار نیز بیشتر شد و ۶۷ درصد سهم‌های بورسی و فرابورسی رشد قیمت داشتند.

برخی از تحلیل‌گران بازار، علاوه بر تأثیر رشد قیمت خودرو، افزایش قیمت دلار نیمایی را دیگر علت رشد قیمت‌ها در بازار سهام می‌دانند. در سه روز پایانی هفته قیمت دلار نیمایی رشد کرد به طوری که در روز پنجشنبه نسبت به روز دوشنبه ۲۴۹ تومان بالاتر ایستاد. بنابراین این تحلیل‌گران رشد قیمت‌های رسمی دلار خصوصا دلار نیما را در کنار رشد قیمت خودرو دو سیگنال مثبت می‌دانند که می‌تواند به رشد قیمت‌ها در بازار سهام منجر شود.

پیش بینی بورس

غزر: زر ماکارون در آبان ماه ۲۰۰ میلیارد فروش ثبت کرده و جمع فروش هشت ماهه را به هزار و ۵۷۳ میلیارد رسانده است. از این مبلغ ۲۰۰ میلیاردی ۱۰۳ میلیارد سهم ماکارونی رشته‌ایی بوده است. شرکت در سال گذشته هزار و ۹۳۰ میلیارد فروش داشته است. میانگین فروش ماهیانه در سال جاری ۱۹۷ میلیارد شده است. شرکت در این ماه ۱۵.۴ هزار تن ماکارونی رشته‌ایی تولید و ۱۳.۶ هزار تن فروخته است و جمع تولید را به ۱۳۳ و فروش را به ۱۱۲ هزار تن رسانده است. میانگین تولید و فروش ماکارونی رشته‌ایی در هفت ماهه گذشته به ترتیب ۱۳.۹ و ۱۴ هزار تن بوده است. شرکت در سال گذشته جمعاً ۱۸۱ هزار تن ماکارونی رشته‌ایی تولید و ۱۶۳ هزار تن فروخته است. نرخ فروش ماکارونی رشته‌ایی در این ماه هفت هزار و ۵۶۳ تومان به ازای هر کیلو گرم بوده که دو درصد کمتر از ماه گذشته است، شرکت این محصول را در سال جاری با نرخ هشت هزار و ۱۰۰ تومان و در سال قبل با نرخ هفت هزار و ۶۰۸ تومان به ازای هر کیلوگرم فروخته است.

خودرو: شرکت ایران خودرو در آبان توانست فروش هفت هزار و ۲۸ میلیاردی را به ثبت برساند که این رقم نسبت به مهر ۲۹ درصد افزایش داشته است. بهترین فروش شرکت در اسفند سال ۹۹ با هفت هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان ثبت شده است. مبلغ فروش مجموع هشت ماه امسال به ۳۸ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸۸ درصد رشد داشته است. شرکت در آبان تولید ۴۰ هزار دستگاه را گزارش کرده است. میانگین تولید ماهانه امسال ۳۴ هزار دستگاه بوده است. در آبان ۴۸ درصد فروش شرکت از محل گروه پژو است (۲۴ هزار دستگاه و سه هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان درآمد). گروه دنا نیز با ۴.۶ هزار دستگاه و هزار و ۷۲ میلیارد تومان، ۱۵ درصد از درآمد این ماه را شکل داده است. متوسط نرخ فروش محصولات در سال ۹۹، ۸۹ میلیون تومان و در نیمه اول سال ۱۴۱ میلیون تومان بوده است. نرخ آبان ۱۶۱ میلیون تومان به ازای هر دستگاه گزارش شد. نرخ فروش گروه پژو، سمند و دنا محصولات پر فروش، به ترتیب در این ماه ۱۳۹، ۱۳۸ و ۲۲۹ میلیون تومان گزارش شده است.

صبا: صبا تأمین در آبان مجموعاً ۵۴۶ میلیارد سود واگذاری سهام و ۶۸ میلیارد سود سهام شناسایی کرده است. در مهر مجموعاً ۱۷ میلیارد سود کسب کرد که حدود ۱۰ میلیارد آن سود مجمع شستا بود. در شهریور ۶۰ میلیارد سود از واگذاری سهام شناسایی کرده بود. مرداد ۱۵۰ میلیارد سود واگذاری سهام و ۳۳ میلیارد سود مجمع به دست آورد. این دو عدد در تیر ۲۳۲ و ۱۲۴ بود. در خرداد ماه هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان سود حاصل از واگذاری سهام شناسایی کرد که عمده آن از واگذاری یک میلیارد نیم سهم تاصیکو با قیمت ۹ هزار و ۸۶۳ ریال بوده است. این شرکت مجموعاً در سال مالی جاری (منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۱) دو هزار و ۷۱۶ میلیارد تومان سود واگذاری سهام و سود مجمع به دست آورده است. این عدد در مدت مشابه سال قبل شرکت چهار هزار و ۱۷۳ میلیارد بوده است.

زاگرس: خبر از قطعی گاز در فاز یک مجتمع داده است. اورهال این واحد در جریان است

با عنایت به اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همچنین شرکت ملی گاز در خصوص کاهش سهم مصرف مجتمع‌های پتروشیمی به دلیل محدودیت گاز و در نهایت قطعی بخشی از گاز ورودی به شرکت، واحد اول تولیدی این شرکت تا اطلاع ثانوی به دلیل قطع گاز از سرویس خارج گردیده است که در این راستا طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، شرکت همزمان اقدام به شروع تعمیرات دوره‌ای واحد اول تولیدی نموده است لذا به محض رفع محدودیت گاز و اتمام تعمیرات دوره‌ای و شروع مجدد تولید موضوع از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: