آخرین قیمت پراید امروز

آخرین قیمت پراید امروز
کدخبر : 549236

بررسی نمودار تغییرات قیمتی نشان می‌دهد که قیمت پراید در بازار خودرو طی دو هفته گذشته ۱۳میلیون تومان افزایش یافته است.

با توجه به اخبار اخیر درباره احتمال آزادسازی واردات خودرو، فعالان این بازار در انتظار کاهش قیمت خودروهای داخلی به خصوص  قیمت پراید بودند اما روز گذشته روند قیمت‌ها برگشت و انواع خودروها و قیمت پراید گران شدند به طوری که قیمت پراید هر روز گرانتر می شود و مسئولان هم برای افزایش قیمت پراید نتوانسته اند چاره اندیشی مناسبی کنند حال بازار خودروهای داخلی اصلا خوب نیست و قیمت پراید هر روز در مسیر صعودی قرار دارد و خیال آرام نشستن ندارد. 

در جدول زیر قیمت روز انواع پراید را در بازار آزاد مشاهده می‌کنید.

در معاملات امروز بازار خودرو، قیمت پراید صفر ۹۹ مدل۱۳۱ SE حوالی ۱۶۲ میلیون تومان ثابت ماند. بررسی نمودار تغییرات قیمتی نشان می‌دهد که این خودرو طی دو هفته گذشته ۱۳میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین قیمت پراید وانت صفر مدل ۱۴۰۰ در رنج ۱۸۶میلیون تومان روانه بازار شد. این خودرو تقریبا طی دو هفته  ۶میلیون تومان  گران شده است.

پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۹۹ به حوالی ۱۷۹ میلیون تومان رسیده است. پراید SE ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ در رنج ۱۷۶میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت پراید صفر ۱۳۲ SE مدل ۹۸ به ۱۵۲ میلیون رسیده است. گفتنی است بررسی نمودار قیمتی نشان می‌دهد که این خودرو طی دو هفته گذشته ۱۲میلیون تومان گران شده است.

قیمت پراید صفر ۱۴۰۰ مدل ۱۱۱‌ SE حوالی ۱۷۷ میلیون تومان اعلام شد. قیمت این خودرو طی یک هفته گذشته ۶میلیون تومان افزایش یافته است.

قیمت بازار انواع خودرو پراید (آذرماه)

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)

پراید ۱۵۱ پلاس ۱۴۰۰ صفر ۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰ 
پراید ۱۵۱ پلاس ۱۳۹۹ صفر ۱۷۹,۰۰۰,۰۰۰ 
پراید SE ۱۵۱ ۱۴۰۰ صفر ۱۷۶,۰۰۰,۰۰۰
پراید SE ۱۵۱ ۱۳۹۹ صفر ۱۶۶,۰۰۰,۰۰۰ 
پراید ۱۳۲ SE ۱۳۹۸ صفر ۱۵۲,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۱ SE ۱۳۹۹ صفر ۱۶۲,۰۰۰,۰۰۰ 
پراید ۱۱۱‌ SE ۱۳۹۹ صفر ۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰ 

مشخصات پراید

بعد از پروژه X100 سایپا که اواخر دهه 80 شمسی و با هدف ارتقای خانواده پراید معرفی شد، سایپا 131 تنها عضو این خانواده بود که تولید آن به موازات نسخه فیس‌لیفتش (یعنی 132) همچنان ادامه داشت. 131 همچون برادرانش، به لحاظ بهره‌گیری از سه آپشن «فرمان هیدرولیک» و «ترمز ABS» و «ایربگ راننده»، دارای تیپ‌های مختلفی بود که از میان آن‌ها، تیپ ST ارزان‌ترین تیپ (بدون سه آپشن) و تیپ EX نیز گران‌ترین تیپ (دارای هر سه آپشن) بود.

تیپ‌های بین این دو نیز هرکدام‌شان، یکسری چیزها را نداشتند! مثلا تیپ SL فقط ترمز ABS دارد. تیپ LX فقط فرمان هیدرولیک دارد. تیپ LE فقط ایربگ راننده دارد و تیپ SX نیز هم فرمان هیدرولیک و هم ترمز ABS دارد. اما از سال 1392 و 93 که تولیدانبوه 131 یورو4 با چندین تغییر مختصر فنی آغاز شد ولی سایپا، 131 یورو4 را فقط در دو تیپ SE و TL عرضه کرد.

تیپ SE آن مشابه تیپ EX سابق بود و هر سه آپشن را داشت ولی ایربگ شاگرد هم به آن اضافه شده بود. تیپ TL آن نیز (که خیلی زود از بازار حذف شد) در همه چیز با تیپ SE برابری می‌کرد (یعنی هم دو ایربگ بود و هم ترمز ABS داشت) ولی فرمان هیدرولیک را از روی آن حذف کرده بودند.

پراید (به انگلیسیPride) یک خودروی سدان ‌کامپکت است که تولید آن در کره جنوبی به ترتیب با نام‌های فورد فستیوا و پراید آغاز شد. تولید این خودرو از سال ۱۳۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا در دومدل سدان و هاچ‌بک تحت عنوان صبا و نسیم آغاز شد.

مدل‌های اولیه پراید از خودروهای مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا گرفته شد و سپس توسط شرکت کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی ساخته شد. این خودرو در زمان ساخت به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد.

پراید در ایران به دلیل ارزانی هزینه ساخت برای سایپا و قطعات جانبی سال‌ها فروش خوبی داشته‌است اما اکنون با مقایسه فناوری خودروهای جدید با قیمت کمتر در کشورهای خارجی با قیمت هنگفتی در ایران به فروش می‌رود برای مثال مدل‌های هیوندای اکسنت، شورلت سونیک، فورد فیستا، تویوتا یاریس، هوندا فیت، کیا فورت و نیسان سنترا از ارزان قیمت‌ترین خودروهای این شرکت‌ها هستند. این موارد باعث انتقادات فراوانی به این خودرو در سال‌های گذشته شده‌است. پس از سال‌ها جدال بر سر این خودرو ، تولید پراید در تیرماه ۱۳۹۹ متوقف شد.

پراید در ایران برای بیش از ۲۰ سال آن هم در مدل‌های مختلف تولید شده‌است. مدل‌های مختلف پراید در ایران شامل دو مدل سدان ۱۳۲ و ۱۳۱، یک مدل هاچ‌بک ۱۱۱، یک مدل لیفت‌بک با نام ۱۴۱، و یک مدل وانت با نام ۱۵۱ می‌شوند. علاوه بر این مدل ۱۳۱ پیش از تغییر طراحی داخلی و بروزرسانی‌های جزئی در نمای بیرونی، با نام سایپا صبا شناخته می‌شد و مدل هاچ‌بک آن که سپس با مدل ۱۱۱ جایگزین شد نیز سایپا نسیم نام داشت.

سازمان پزشکی قانونی ایران خودروهای خانواده پراید را رکورددار آمار تلفات حوادث رانندگی دانسته‌است. بنابر اعلام شرکت سایپا تولید مدل‌های ۱۳۲، ۱۱۱ و ۱۳۱ به‌ترتیب در دی ۱۳۹۸، اردیبهشت ۱۳۹۹ و تیر ۱۳۹۹ متوقف شد و خودروهای تیبا، سایپا کوییک و ساینا جایگزین مدل‌های پراید می‌شوند. پیش از این، خودروی سایپا ۱۱۱ در اواسط سال ۱۳۹۶ یک وقفهٔ یک‌ماهه در تولید را تجربه کرده‌بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: