تعطیلی مدارس

جزئیات جدید از تعطیلی مدارس ۱۳ دی ۱۴۰۰ | آیا دوشنبه مدارس تعطیل هستند؟

جزئیات جدید از تعطیلی مدارس 13 دی 1400 | آیا دوشنبه مدارس تعطیل هستند؟
کدخبر : 550215

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش کرمان از تعطیلی ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان به دلیل بارندگی شدید خبر داد.

با شایع شدن امیکرون، تعطیلی مدارس تا چند هفته آینده ضرورت دارد. ممکن است رفتار اُمیکرون تغییر کند و برای  دانش آموزان خطر بزرگ داشته باشد با این شرایط تعطیلی مدارس می تواند تا حدی از انتشار امیکرون در بین دانش آموزان جلوگیری کند. جزئیات جدیدی از تعطیلی مدارس ۵ دی ۱۴۰۰ منتشر شده است که برای اطلاع بیشتر از تعطیلی مدارس با ما همراه باشید.

تعطیلی مدارس  ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان به دلیل بارندگی شدید

مهران باهری اظهارداشت: به دلیل فعال شدن سامانه بارشی و آبگرفتگی شدید معابر در جنوب استان کرمان و با توجه به گزارش‌های دریافتی و برای جلوگیری از بروز حوادث مدارس شهرستان‌های جنوب استان تعطیل و آموزش‌ها به صورت غیر حضوری پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: امتحانات نهایی دانش آموزان در تاریخ مقرر برگزار می‌شود و دانش آموزان در امتحانات نباید غیبت داشته باشند.

باهری گفت: امروز نیز با توجه به تصمیم ستاد بحران آموزش در برخی از شهرستانهای جنوبی به صورت غیر حضوری برگزار شد.

تعطیلی مدارس در هرمزگان

بنا بر اعلام آموزش و پرورش هرمزگان، با تصمیم ستاد مدیریت بحران، مدارس همه مقاطع تحصیلی امروز یکشنبه در شهرستان بندرعباس تعطیل است و امتحانات امروز نیز در تاریخ دیگری برگزار می‌شود.

محمد محمدحسینی سرپرست فرمانداری شهرستان قشم گفت: امروز یکشنبه مدارس در هر سه مقطع تحصیلی در شهرستان قشم تعطیل است.

مدارس در شهرستان بشاگرد نیز امروز تعطیل اعلام شده است، در جزیره هرمز نیز مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول تعطیل اعلام شده است.

مدارس جزیره هرمز وشهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بندرخمیر نیز تعطیل اعلام شد.

بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی فعالیت امروز سامانه بارشی در استان شدید و در برخی مناطق همراه با سیلاب خواهد بود.

به گفته حمزه نژاد کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان بامداد امروز در جزیره سیری نیز در سه ساعت بیش از ۲۳ میلیمتر باران بارید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا سه شنبه ۱۴ دی ماه در استان اشاره کرد و گفت: این سامانه با رگبار شدید باران، همراه با رعد و برق، ریزش تگرگ، تند باد شدید و طوفانی شدن دریا همراه است.

مهرداد حسن زاده گفت: در این مدت آبگرفتگی گسترده معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در رفت و آمد‌ها و تمام فعالیت‌های دریایی پیش بینی می‌شود.

بنا بر اعلام آموزش و پرورش هرمزگان، با تصمیم ستاد مدیریت بحران، مدارس همه مقاطع تحصیلی امروز یکشنبه در شهرستان بندرعباس تعطیل است و امتحانات امروز نیز در تاریخ دیگری برگزار می‌شود.

محمد محمدحسینی سرپرست فرمانداری شهرستان قشم گفت: امروز یکشنبه مدارس در هر سه مقطع تحصیلی در شهرستان قشم تعطیل است.

مدارس در شهرستان بشاگرد نیز امروز تعطیل اعلام شده است، در جزیره هرمز نیز مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول تعطیل اعلام شده است.

تعطیلی مدارس در بوشهر

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرد: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی در خصوص شدت بارندگی و احتمال وقوع سیل، با موافقت ستاد بحران، تمامی فعالیت‌های حضوری مدارس در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۱۲ و ۱۳ دی ۱۴۰۰ در همه شهرستان‌ها و مناطق استان تعطیل است و فعالیت‌های آموزشی در شبکه شاد برقرار خواهد بوداداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرد: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی در خصوص شدت بارندگی و احتمال وقوع سیل، با موافقت ستاد بحران، تمامی فعالیت‌های حضوری مدارس در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۱۲ و ۱۳ دی ۱۴۰۰ در همه شهرستان‌ها و مناطق استان تعطیل است و فعالیت‌های آموزشی در شبکه شاد برقرار خواهد بود. 

دکتر مجید مختاری در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کرونا بیان کرد:  امروز محوریت جلسه کمیته علمی درباره امیکرون و رفتار و نحوه برخورد با این ویروس بود. فعلا دلتا سویه غالب دنیاست که کشندگی بالاتر از اُمیکرون دارد. اما اُمیکرون در سه هفته اخیر بالای ۵۰ جهش داشته و ترکیب این جهش‌ها ممکن است منجر به کشندگی بیشتر شود.

وی افزود: اکنون آنطور که آمار جهانی نشان می‌دهد، کشندگی امیکرون و نیاز به بستری و اکسیژن در سویه امیکرون در کشورهای آفریقایی بسیار کمتر بوده، اما این رفتار در لندن مشابه آفریقای جنوبی نیست و در انگلستان می‌بینیم که تعداد بیشتری بستری می‌شوند. اولین و مهمترین پیام ما این است که تمام پروتکل‌های بهداشتی را باید رعایت کنیم.

مختاری گفت: استفاده از ماسک، عدم تجمع و حفظ فاصله اجتماعی بسیار مهم است. اکنون در آستانه شب یلدا هستیم با احترام به تمام مراسم‌ها باید بدانیم که شرایط حساس است. گیرندگی اُمیکرون دو تا سه برابر بیش از دلتاست و دو برابر شدن آن در جامعه فقط ۲.۵ روز است.

وی افزود: امیدواریم رفتار آن از نظر کشندگی، تشخیصی و... بهتر از دلتا باشد، اما نمی‌توانیم با امید واهی پیش رویم؛ بلکه باید با علم پیش رویم. مردم تمام موارد را رعایت کنند. مردم یلدا را در خانه و با خانواده خودشان جشن بگیرند. یلدا نباید همراه با عزاداری باشد و باعث شود که عزیزانی یلدای سال بعد را نبینند. اجازه دهیم دو تا سه هفته دیگر بگذرد و رعایت‌ها را بالا نگه داریم. مهمترین مساله پیشگیری حفظ فاصله و ماسک است.

وی گفت: ممکن است رفتار اُمیکرون تغییر کند. امیکرون اکنون در سنین پایین‌تر دیده می‌شود اما اگر تغییر رفتار دهد، ممکن است در سنین بالا هم مشکل‌ساز شود. کمیته علمی توصیه می‌کند که تا چند هفته دیگر حتی اگر ممکن است مدارس را تعطیل کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: