قیمت طلا

قیمت طلا امروز | قیمت طلا جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰

قیمت طلا امروز | قیمت طلا جمعه 17 دی 1400
کدخبر : 550464

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح امامی امروز (جمعه 17 دی‌ماه) به قیمت 12 میلیون و670 تومان به فروش رسید.

قیمت طلا در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود. قیمت طلا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. در مقایسه با روز گذشته (پنج شنبه 16 دی ماه) قیمت طلا در بازار آزاد تهران، شاهد کاهش بود. قیمت طلا و سکه برای سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با نوسان قیمت طلا این فلز، برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی است.

هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

قیمت طلا

وی افزود: همچنین قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲ میلیون و ۸۸۹ هزار تومان، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۲ میلیون و ۴۹۷۰ هزار تومان، هر عدد نیم سکه به قیمت شش میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، هر عدد ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

اکنون نرخ رسمی هر دلار آمریکا بدون تغییر چهار هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت آن در بازار آزاد ۲۶ هزار و ۹۹۰ تومان است. همچنین قیمت هر یورو ۳۲ هزار و ۷۹۵ تومان و هر پوند ۳۹ هزار و ۴۴۳ تومان است.

 هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح امامی امروز به نرخ 12 میلیون و 670 هزار تومان رسید و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به نرخ 12 میلیون و 350 هزار تومان معامله شد.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با افزایش ۰.۱ درصدی، از ۱,۲۹۷,۵۰۰ (یک میلیون و دویست و نود و هفت هزار و پانصد ) تومان به ۱,۲۹۸,۹۰۰ (یک میلیون و دویست و نود و هشت هزار و نهصد ) تومان رسید.

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۱,۲۹۸,۹۰۰ ۱,۴۰۰ ۰.۱ ۱۷:۰۸

۱,۲۹۷,۵۰۰ ۸,۸۰۰ ۰.۶۷ ۲ روز پیش

۱,۲۸۸,۷۰۰ ۱,۴۰۰ ۰.۱ ۳ روز پیش

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۱۴ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۵,۶۲۷,۰۰۰ (پنج میلیون و ششصد و بیست و هفت هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار در بازار متشکل امروز

قیمت دلار در بازار متشکل، امروز به ۲۷,۱۸۰ (بیست و هفت هزار و یکصد و هشتاد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش داشته است.

قیمت دلار در صرافی ملی امروز

همچنین دلار در صرافی ملی بدون تغییر نسبت به ۲ روز پیش، ۲۷,۳۹۵ (بیست و هفت هزار و سیصد و نود و پنج) تومان معامله شد.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز

یورو در بازار آزاد، امروز به ۳۳,۸۱۷ (سی و سه هزار و هشتصد و هفده ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۱۹ درصدی داشته است.

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۳۳,۸۱۷ -۶۴ -۰.۱۹ ۱۷:۲۰

۳۳,۸۸۱ ۳۰۶ ۰.۹ ۲ روز پیش

۳۳,۵۷۵ ۹۷ ۰.۲۸ ۳ روز پیش

قیمت پوند امروز

در بازار امروز پوند نسبت به ۲ روز پیش، با ۷۸ تومان کاهش، ۴۰,۲۴۸ (چهل هزار و دویست و چهل و هشت ) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۴۰,۲۴۸ -۷۸ -۰.۲ ۱۷:۲۰

۴۰,۳۲۶ ۳۹۸ ۰.۹۸ ۲ روز پیش

۳۹,۹۲۸ ۱۸۷ ۰.۴۶ ۳ روز پیش

قیمت لیر ترکیه امروز

همچنین لیر ترکیه با کاهش ۳.۶۱ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲,۲۱۰ (دو هزار و دویست و ده ) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا در بازار داخلی هم ۲۳,۵۲۸ (بیست و سه هزار و پانصد و بیست و هشت ) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به 13,095,000 (سیزده میلیون و نود و پنج هزار) تومان رسید که نسبت به 2 روز پیش، کاهش ۰.۲۷ درصدی داشته است.

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۱۳,۰۹۵,۰۰۰ -۳۵,۰۰۰ -۰.۲۷ ۱۷:۰۵

۱۳,۱۳۰,۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ۰.۵۳ ۲ روز پیش

۱۳,۰۶۰,۰۰۰ ۳۵,۰۰۰ ۰.۲۶ ۳ روز پیش

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۶,۸۴۰,۰۰۰ (شش میلیون و هشتصد و چهل هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۱۵ درصدی داشته است.

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۶,۸۴۰,۰۰۰ -۱۰,۰۰۰ -۰.۱۵ ۱۱:۳۲

۶,۸۵۰,۰۰۰ ۵۵,۰۰۰ ۰.۸ ۲ روز پیش

۶,۷۹۵,۰۰۰ ۱۵,۰۰۰ ۰.۲۲ ۳ روز پیش

آخرین نرخ ربع سکه

در بازار امروز ربع سکه نسبت به ۲ روز پیش، با ۷۰۰۰ تومان کاهش، ۳,۸۰۰,۰۰۰ (سه میلیون و هشتصد هزار) تومان نرخ گذاری شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۲,۳۰۰,۰۰۰ (دو میلیون و سیصد هزار) تومان قیمت خورد.

قیمت طلای جهانی

در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا کاهش یافته و سبب افزایش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران شده است قیمت طلا امروز اندکی افزایش داشت اما در مسیر ثبت بدترین عملکرد سالانه شش سال گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد افزایش به 1816 دلار و 62 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با 0.17 درصد افزایش به 1817 دلار و 20 سنت رسید.

در حالی که اقتصادهای جهان در حال ترمیم تاثیرات بحران کرونا هستند و تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا رو به کاهش است، قیمت طلا در سال جاری میلادی حدود 4 درصد کاهش داشته و در مسیر بدترین عملکرد سالانه از سال 2015 تاکنون قرار دارد.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت امریکا دیروز از بالاترین رقم های یک ماه اخیر فاصله گرفت و این به تقویت نسبی بازار طلا کمک کرد.

در حالی که سرمایه گذاران بدون توجه به افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون در حال روی آوردن به ارزهای پرریسک هستند، شاخص ارزش دلار نیز از پایین ترین رقم یک ماه گذشته فاصله گرفته است. تقویت دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

دیروز آمارها نشان داد که با وجود شیوع سویه اومیکرون در آمریکا، میزان ادعاهای بیکاری در این کشور شاهد کاهش بوده است.

در سایر بازارهای فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.3 درصد افزایش به 23 دلار و 11 سنت رسید. قیمت پلاتین هم با 0.3 درصد رشد به 963 دلار و 92 سنت رسید. همچنین قیمت فلز پالادیوم با نیم درصد کاهش به 1956 دلار و 42 سنت رسید.

در رابطه با آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اظهار کرد: هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۵۰۰ تومان و انس جهانی طلا با ۰.۶۴ درصد رشد به یک هزار و ۸۱۵ دلار و ۸۹ سنت رسید.

وی افزود: همچنین قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان، هر عدد نیم سکه به قیمت شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، هر عدد ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۸۰۷ هزار تومان و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت دو میلیون و ۳۰۳ هزار تومان رسید.

اکنون نرخ رسمی هر دلار آمریکا بدون تغییر چهار هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت آن در بازار آزاد ۲۷ هزار و ۳۸۸ تومان است. همچنین قیمت هر یورو ۳۳ هزار و ۸۳۲ تومان و هر پوند ۴۰ هزار و ۴۴۵ تومان است.

قیمت طلا امروز جمعه دهم دی 1400 اعلام شد که بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت یک میلیون 297 هزار 500 تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و 729هزار 900 تومان رسید و همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1819.78 دلار به فروش می رسد.

گفتنی است، قیمت طلای دست دوم به یک میلیون و 280 هزار 167 تومان به فروش می رسد.

منبع: دنیای اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: