یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی

خبر خوب درمورد یارانه نقدی | زمان واریز یارانه نقدی از راه رسید

خبر خوب درمورد یارانه نقدی | زمان واریز یارانه نقدی از راه رسید
کدخبر : 550471

یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در روز دوشنبه واریز می‌شود. ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی این ماه را در ساعت ۲۴ روز دهم دی ماه دریافت می‌کنند.

یارانه نقدی که از آذر سال ۸۹ در قالب طرح هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به خانوارهای ایرانی پرداخت می شود مبلغ آن 40 هزار و ۵۰۰ تومان بود. یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان، مبلغ یارانه نقدی تغییری نکرده است. این به آن معنی است که یارانه نقدی هم نمی‌توانست گرهی از مشکلات معیشتی مردم کم کند. دولت سیزدهم در صدد است که ارز 4200 تومانی را حذف کند و مبلغ یارانه نقدی را افزایش بدهد. 

خبر خوب درمورد یارانه نقدی

یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در روز دوشنبه واریز می‌شود. ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی این ماه را در ساعت ۲۴ روز دهم دی ماه دریافت می‌کنند.

یارانه نقدی

زمان واریز یارانه نقدی جدید اعلام شد

اخبار زیادی در خصوص افزایش مبلغ یارانه نقدی در چند وقت اخیر شنیده شده است اما این مبلغ قطعی یارانه نقدی از طرف دولت و یا مجلس هنوز اعلام نشده است. یارانه نقدی دی ماه با شرایط جدید در 20 ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.مرحله یکصد و سی‌ و یکم یارانه نقدی مربوط به دی ماه، روز دوشنبه (۲۰ دی ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. واریز این مرحله از  یارانه نقدی ، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز خواهد بود.

به نظر می‌رسد دولت برای واریز یارانه جدید دی ماه منتظر تصمیم مجلس برای حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی است و مشمولان در بهمن ماه این یارانه را دریافت کنند.تا میانه دی ماه یک یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است، همچنین پرداخت یارانه جدید به این ماه موکول شد.قرار بود با یارانه معیشتی بنزین، یارانه جدید ۹۹ تا ۱۲۶ هزار تومانی نیز واریز شود که دولت به وعده خود عمل نکرد.

طبق روال ماه‌های گذشته دولت واریز یک یارانه دیگر را تا پایان دی ماه بر عهده دارد، اگر چه معاون اقتصادی دولت زمان واریز یارانه جدید را این ماه اعلام کرده اما هنوز جزئیات زمان واریز آن منتشر نشده است.نیز نشان می‌دهد که احتمالا از بهمن ماه یارانه جدید واریز شود، در واقع دولت قصد دارد یارانه جدید را به یارانه معیشتی بنزین که در روز دهم هر ماه واریز می‌شود اضافه کند.

به نظر می‌رسد یکی از علت‌هایی که دولت در پرداخت یارانه جدید دست نگه داشته این است که موضوع حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی را در مجلس نهایی کند. اگر دولت از یک سو یارانه جدید را قبل از حذف نهایی ارز ترجیحی واریز کند و از سوی دیگر نمایندگان با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی موافقت نکنند، پرداخت یارانه جدید یک تکلیف دیگر روی دوش دولت می‌گذارد.

در واقع دولت برای پرداخت یارانه جدید مصمم است اما شرط پرداخت آن را حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌داند، چرا که با کسری بودجه و افزایش هزینه‌ها، نقدینگی ندارد که با اتکای به آن یارانه جدیدی بدهد.

بنابراین کسانی که منتظر دریافت یارانه جدید هستند، احتمالا پس از تصویب نهایی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس، این یارانه را دریافت کنند.

آنطور که گفته شد، احتمالا واریز یارانه جدید در نیمه دوم دی ماه نیز انجام نشود و پرداخت آن به بهمن ماه موکول شود.

با فرض موکول شدن یارانه جدید به ماه بعد، دولت باید یک یارانه در روزهای آینده واریز کند که آن یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی است.

این یارانه به ۷۸ میلیون نفر داده می‌شود و مبلغ آن به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. همچنین حدود ۲۱ میلیون خانوار یارانه‌بگیر مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که هر ماه یک قسط آن را از طریق یارانه پرداخت می‌کنند.

این یارانه در ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ دی ماه واریز می‌شود.

حاجتی اضافه کرد: برحسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی صورت گرفته، هجدهمین بخش از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی مرحله اول وام کرونا، از یارانه نقدی دی ماه سال جاری سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، خبر داد. این نماینده مجلس از حذف قطعی ارز ترجیحی نهاده های دامی و دانه های روغنی خبر داد بنابراین این اقلام با افزایش قیمت روبه‌رو شوند

مبلغ یارانه نقدی جدید مشخص شد

یارانه نقدی این روزها دغدغه خیلی از مردم شده است.خیلی از افراد با یارانه نقدی که در ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود بخشی از مشکلات معیشتی خود را برطرف میکنند.یارانه نقدی هر نفر ایرانی 45 هزار تومان است. در چند وقت لخیر بحث بر سر این است که مبلغ یارانه نقدی را افزایش دهند و مبالغ مختلفی از طرف دولت اعلام شده که هنوز هیچ کدام تصویب نشده است.

یارانه نقدی

مبلغ یارانه  نقدی جدید چقدر است؟

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، خبر داد. این نماینده مجلس از حذف قطعی ارز ترجیحی نهاده های دامی و دانه های روغنی خبر داد بنابراین این اقلام با افزایش قیمت روبه‌رو شوند .عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت دست به اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در این شرایط نزند مجبور است که از بانک مرکزی استقراض کند.دیده‌بان ایران نوشت: قادری با بیان اینکه دولت چاره‌ای جز اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد، تصریح کرد: دولت مابه التفاوت قیمت کالاهای اساسی را در قالب کارت معیشتی و یارانه به مردم پرداخت خواهد کرد.

یارانه نقدی در این سالها به عنوان کمک هزینه معیشتی برای خیلی از خانوارهای کم درآمد بوده است و یارانه نقدی برای هر فرد 45 هزارتومان در نظر گرفته شده است . در رابطه با یارانه نقدی در این مدت اخیر اخبار زیادی منتشر شده که هنوز عملی نشده است.علاوه بر یارانه نقدی، یارانه معیشتی هم به بعضی از خانوارها تعلق میگیرد. در زیر خبر مهمی درباره افزایش مبلغ یارانه نقدی را باهم می خوانیم

قصه بی پایان یارانه نقدی در دولت سیزدهم نیز ادامه پیدا کرده است.

‍ گفته می‌شود به زودی دولت به ۶۶ میلیون نفر که عموما در دهک اول تا هشتم قرار می‌گیرند ماهانه ۲۷۳ هزار تومان یارانه ترکیبی واریز خواهد کرد.لازم است در این خصوص دولت به صورت مداوم مردم را در جریان تصمیمات کلان خود قرار دهد و از اعلامیه‌های غافلگیرکننده اجتناب کند.از معاونت اقتصادی رییس جمهور گرفته تا وزیر اقتصاد و اقتصاددانان نزدیک به دولت، وعده پرداخت یارانه نقدی جدید را می‌دهند. حتی قرار بود یارانه نقدی، با یارانه معیشتی واریز شود. اما به نظر می‌رسد دولت توان مالی و بودجه پرداخت یارانه جدید را ندارد و فقط وعده می‌دهد

آخرین وعده پرداخت یارانه نقدی جدید، مربوط به جلسه وزیر اقتصاد با برخی از اقتصاددانان اسلامی بود. جایی که احسان خاندوزی در آن صراحتا اعلام کرد هیچ راهکار فوری برای حل مشکلات اقتصادی وجود ندارد و تنها راهکار فوری که در کوتاه‌مدت وجود دارد، پرداخت یارانه نقدی است.

خاندوزی در این جلسه که در دانشگاه قم برگزار شد، گفته: برای حل مشکلات باید جامعه را برای تاب‌ّآوری و ثمر نشستن سیاست‌های اصلاحی آماده کرد و این زمان می‌طلبد. لذا جز پرداخت یارانه نقدی راهکار فوری نداریم! البته راهکارهای بلندمدت‌تر یکسال آینده ثمر می‌دهد.

اما مشخص نیست که منظور خاندوزی از یارانه نقدی فوری، کدام یارانه است؟ یارانه‌ نقدی که قرار است از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شود یا یارانه بنزین که قرار است طرح آزمایشی آن در قشم و کیش اجرا شود و به نظر می‌رسد ایده آن مربوط به محسن رضایی است.

اما نکته‌ای که مشخص است این است که دولت رییسی طرح و برنامه‌ای برای حل مشکلات اقتصاد ایران ندارد و چهره‌های اقتصادی کابینه همه در تلاشند تا با پرداخت یارانه جدید، بخشی از مشکلات اقتصادی را برطرف کنند. اما حتی برای پرداخت یارانه هم نگاه واحد و یکسانی ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: