مربی پرسپولیس

درگیری مربی پرسپولیس با نماینده مجلس + فیلم

درگیری مربی پرسپولیس با نماینده مجلس + فیلم
کدخبر : 550479

بحث و جدل شدیدی در برنامه زنده در پی حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا بین داریوش مصطفوی با احمد راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اتفاق افتاد.

درگیری مربی پرسپولیس با نماینده مجلس جنجال به پا کرد. مربی پرسپولیس شب گذشته در برنامه تلویزیونی با نماینده مجلس درگیری لفظی پیدا کرد. مربی پرسپولیس داریوش مصطفوی لحن بسیار تندی در برابر نماینده مجلس داشت. فیلم درگیری مربی پرسپولیس با نماینده مجلس را در ادامه می توانید ببینید:

راستینه نماینده مجلس گفت: از وزارت ورزش خواستم برای حل این مشکل به فدراسیون فوتبال کمک کند.

مصطفوی در جواب گفت: به شما چه ارتباطی دارد؟ شما چه کاره‌ای؟ به فکر نان و آب و زندگی مردم باش! فوتبال را باید من عمله درست کنم!

بحث و جدل شدید داریوش مصطفوی با احمد راستینه، عضو کمیسیون مجلس در برنامه زنده شبکه خبر را ببینید و بشنوید.

مربی پرسپولیس، داریوش مصطفوی کیست؟

سید داریوش مصطفوی ( زاده ۱۳۲۱ در تهران) بازیکن فوتبال بازنشسته اهل ایران است. او در تیم‌های تهران جوان، تاج و پرسپولیس و همچنین تیم ملی فوتبال ایران سابقه ی بازی دارد. او در آغاز فصل ۸۷–۸۸ لیگ برتر، مدیرعامل باشگاه فوتبال پرسپولیس بود. وی عضو هیئت مدیره باشگاه نساجی مازندران نیز بوده‌است.

مصطفوی توانست در کسوت رئیس فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران را بعد از بیست سال به جام جهانی ۹۸ فرانسه ببرد.

مصطفوی در بازی معروف ایران و استرالیا رئیس فدراسیون فوتبال بود.

بعدها به گفته داریوش مصطفوی، سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور وقت دستور برکناری او را به خاطر مسائل سیاسی داده بود تا دوست خودش صفائی فراهانی را به جای او منصوب کند. داریوش مصطفوی در ۲۶ آبان ۱۳۸۹ با حکم هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال به‌طور مادام‌العمر از فعالیت در فوتبال محروم شد. علت این محرومیت، شکایت او از فدراسیون به مراجع قضایی خارج از فوتبال بود که در تضاد با ماده ۶۴ اساسنامه فدراسیون است.

یکی از بهترین بازی‌های باشگاهی او در جریان بازی با بانک ملی تهران بود که ۵ بار دروازه این تیم را باز کرد تا تاج تهران با هفت گل برنده شود.

احمد راستینه هفشجانی کیست؟

احمد راستینه هفشجانی (زادهٔ ۱۳۵۸ در هفشجان)، چهرهٔ نزدیک به جبهه پایداری نماینده شهرکرد، بن و سامان در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم است. پیش از این او در مسئولیت‌هایی همچون معاون بازرسی سپاه چهارمحال و بختیاری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان و مسئول اولین مرکز رشد خلاقیت و فناوری بسیج استان بود. سرهنگ پاسدار احمد راستینه، در سمت فرمانده بسیج ناحیه امام علی منطقه هفشجان (شهرهای هفشجان و طاقانک و نیز شمس‌آباد) فعالیت داشته‌است. پیش از احمد راستینه، اردشیر نوریان (دهکردی)، با گرایش اعتدالی (فهرست امید)، نماینده شهرکرد در مجلس بود.

مربی پرسپولیس

آقای مصطفوی! چرا گل گهر حذف شد؟

داریوش مصطفوی در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی خود مدعی شده بود گل‌گهر سیرجان مدارک خود را کامل کرده و یکی از حرفه‌ای‌ترین باشگاه‌های ایران است که از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف نمی‌شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا نه تنها پرسپولیس و استقلال بلکه گل گهر سیرجان را هم حذف کرد و در واقع این تیم خوب سیرجانی هم نمی‌تواند در رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

 حالا باید از داریوش مصطفوی که رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای است سوال کرد مگر شما نمی‌گفتید که قضیه گل‌گهر سیرجان با پرسپولیس و استقلال تفاوت دارد؟ آیا حالا وقت آن فرا نرسیده که در این رابطه شفاف سازی کنید و بگویید چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا این باشگاه را هم مثل پرسپولیس و استقلال کنار گذاشته است؟ طبعاً از مدیری چون مصطفوی که سال‌ها در این فوتبال پست‌های مهم داشت، انتظار می‌رود دقیق‌تر و با سند و مدرک صحبت کند.

او طوری از گل گهر و حضور این تیم در آسیا گفت که خیلی‌ها باور کرده بودند این تیم برخلاف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان کنارگذر گذاشته نمی‌شود. اما...

ماجرای تغییر مصطفوی

سعید فائقی در دهه ۷۰ معاون فنی سازمان تربیت بدنی بود. او در بخشی از تاریخ فوتبال ایران که مربوط به صعود تیم ملی به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه است نیز نقش پررنگی داشت و شاهد برکناری عیجب رئیس فدراسیون وقت در همان دوره بود. بخش هایی از مصاحبه تازه فائقی را در همین زمینه بخوانید:

*زمان فعالیت خاتمی به عنوان رییس جمهوری، فوتبال ایران در اوج قرار داشت و در روزهای انتخابات بودیم، قرار بود وی در سالن افراسیابی برای جوانان سخنرانی انتخاباتی انجام دهند و سالن مملو از جمعیت شده بود اما به دلایلی خاتمی هنوز به محل سخنرانی نرسیده بود و یکی از نزدیکان وی از من درخواست کرد تا فردی را برای سخنرانی در سالن پیدا کنم تا خاتمی برسد، به یکباره مصطفوی که آن زمان رییس فدراسیون فوتبال بود در مقابلم ظاهر شد و از وی درخواست کردم چند دقیقه‌ای برای جوانان صحبت کند. فوتبال آن روزها در اوج و با نتیجه‌های بسیار خوبی عربستان سعودی و کره جنوبی را شکست داده بود، به هرحال سخنرانی‌ها به پایان رسید و پس از آن خاتمی به مصطفوی گفت که من رییس جمهور نمی‌شوم حداقل بیایید تا با یکدیگر عکس یادگاری بگیریم. این روزها را به خاطر داشته باشید و بدانید چند سال بعد شرایطی رقم خورد که رییس جمهوری از فدراسیون ورزش ایران ناراضی بود و قصد داشت مصطفوی را تغییر دهد، ماجرایی که به سال ۷۶ بازمی‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: