وضعیت آب و هوا

وضعیت آب و هوای امروز ۲۳ دی ۱۴۰۰ | ‌باران، برف، کولاک و سرما در این استان‌ها | هشدار قرمز هواشناسی برای بارش ها

وضعیت آب و هوای امروز 23 دی 1400 | ‌باران، برف، کولاک و سرما در این استان‌ها | هشدار قرمز هواشناسی برای بارش ها
کدخبر : 550865

روز پنج‌شنبه 23 دی‌ با ورود سامانه بارشی در غرب و شمال غرب همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده و امروز با بارش همراه است. سامانه بارشی جدید که وارد کشور شده بود؛ وضعیت آب و هوای کشور را دچار تغییر کرد. مدیر پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه ۲۳ دی تا پایان وقت یک‌شنبه ۲۶ دی به علت شدت فعالیت سامانه بارشی‌، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما و در نواحی سردسیر و مرتفع برف و کولاک برف‌ پیش‌بینی می‌شود. در نتیجه وضعیت آب و هوای ناپایدار بوجود آورد. پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۲۳ دی ۱۴۰۰ نشان می‌دهد آسمان تهران ابری خواهد بود. حداکثر دما ۱۶ درجه است و شاخص آلودگی هوا نیز در وضعیت زرد پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه شدت و گسترده سامانه بارشی افزایش می‌یابد و در نیمه غربی کشور سواحل غربی خزر، سواحل غربی خلیج فارس، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، بارش باران، وزش شدید موقت باد، رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف خواهیم داشت.

وضعیت آب و هوا

وضعیت آب و هوای امروز ۲۳ دی ۱۴۰۰ 

هشدار وقوع برف و کولاک در چندین استان‌ و توصیه به کشاورزان و دستگاه‌های امدادی

وی گفت: روز پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ تا پایان وقت یک‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۶، به علت شدت فعالیت سامانه بارشی‌ بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، در نواحی مستعد ریزش تگرگ و در نواحی با اقلیم سرد و مرتفع بارش برف و کولاک برف‌ پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: این شرایط روز جمعه در غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان، شمال و شرق خوزستان، شمال غرب فارس، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، ارتفاعات در استانهای تهران، البرز، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین روز شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ در فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، نوار غربی آذربایجان غربی، لرستان، نیمه غربی اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات تهران، مازندران و البرز و روز یک‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ در هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب فارس و خراسان جنوبی این شرایط جوی پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: اثر این مخاطره‌ جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پروازها احتمالا خواهد بود.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی و آمادگی برای برف روبی، در دستور کار باشد.

وضعیت آب و هوا

بارش‌ها هفته آینده هم ادامه دارد

اصغری ادامه داد: شنبه ۲۵ دی فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور ادامه دارد و شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهار محال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و جنوب لرستان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز جمعه ۲۴ دی در جنوب غرب کشور و روز بعد شنبه ۲۵ دی به تدریج در جنوب، مرکز و شرق کشور وزش باد شدید و برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: روز جمعه ۲۴ دی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود، همچنین از جمعه تا اوایل هفته آینده کاهش دما در نیمه غربی کشور خواهیم داشت.

وضعیت آب و هوا

کاهش محسوس دما در چندین استان

وی بیان کرد: از اوایل وقت یک‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ تا اوایل وقت دوشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ کاهش محسوس دما روز یک‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ در ایلام، خوزستان و روز دوشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ در بوشهر و فارس پیش‌بینی می‌شود و احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: توصیه‌ می‌شود ‌مصرف کودهای پتاسه (سولوپتاس) و ترکیبات بُر و روی (مانند فروت ست) و کودهای اسید آمینه به صورت غیر مستقیم در بالای تاج درختان، جهت مقاوم‌‌سازی درختان به سرما، تامین سوخت و سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری ها و دامداری ها با توجه به کاهش محسوس دما، در دستور کار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: