شلاق خوردن | زن دوم

شلاق خوردن از زن اول، مجوزی برای تجدید فراش + فیلم

شلاق خوردن از زن اول، مجوزی برای تجدید فراش + فیلم
کدخبر : 550885

در ایالات مکزیک هر کسی بخواهد زن دوم بگیرد؛ باید صد ضربه شلاق از همسر اول خودش بخورد.

شلاق خوردن از  همسر اول مجوزی برای ازدواج مجدد است . هر مردی که تمایل به ازدواج مجدد دارد باید به فکر شلاق خوردن از همسرش باشد. در ایالات مکزیک برای گرفتن زن دوم باید مرد بی وفا صد ضربه شلاق از همسر اولش نوش جان کند. در فیلم زیر شلاق خوردن مرد توسط همسر اولش را می توانید ببینید:

در ایالات مکزیک هر کسی بخواهد زن دوم بگیرد؛ باید صد ضربه شلاق از همسر اول خودش بخورد. اگر تحمل کرد میتواند به ازدواج دوم فکر کند و گرنه باید با زن اول خودش تا آخر عمر زندگی کند. در این ویدئو شدت ضربه های شلاق همسر اول را ببینید!

مجوز برای تجدید فراش

بعد از عقد نکاح بین زن و مرد و شروع زندگی مشترک میان آن‌ها یک‌سری شرایطی وجود دارد که ضمن عقد، مورد قبول هر دو طرف واقع می‌گردد و به تایید زوجین می‌رسد. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع طلاق در صورت ازدواج مجدد می‌پردازیم.

طبق ماده ۱۶ قانون حمایت خانواده، مرد با داشتن همسر اول به شرط‌هایی می‌تواند زن دوم طلب کند که عبارت است از:

رضایت همسر اول

ترک زندگی از طرف زن

غایب مفقودالاثر شدن زن

ابتلاء زن به اعتیاد

عدم توان رابطه زناشویی زن

عدم تمکین زن از شوهر

ازدواج مرد بدون اجازه زن اول

مرد بدون اجازه زن اول، قانونا نمی‌تواند همسر دومی اختیار کند. حال ممکن است که زوج به تجویز دادگاه، بر اثر ناشزه بودن همسر اول یا مریضی همسر خود و غیره حکم ازدواج مجدد گرفته باشد.

دلیل ازدواج شوهر باید محکمه پسند بوده باشد، یعنی ناشی از عدم ایفای نقش زناشویی از سمت زن باشد و زن در این مورد قصور کرده باشد که مورد توجه قرار می‌گیرد.

اگرمرد زن دوم بگیرد آیا زن اول حق طلاق دارد؟

مطابق قانون در موارد خاصی اجازه ازدواج مجدد به مرد داده شده است تا ازدواج دوم یا چند همسری رواج پیدا نکند.

قانونا اختیار کردن همسر دوم بدون رضایت همسر اول می‌تواند این حق را به زن اول بدهد تا درخواست طلاق نماید.

زوج می‌تواند به دلیل ناشزه بودن زن اول و با حکم و اجازه دادگاه همسر دوم را اختیار کند.

اگر مردی شروط ۱۲گانه ضمن عقد را امضاء کرده باشد و بدون اجازه و رضایت همسر اولش ازدواج مجدد کند زن اول می‌تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید و حق طلاق برای زن به وجود خواهد آمد.

حکم ازدواج دوم مرد بدون رضایت همسر 

ازدواج موقت و حتی ازدواج دائم بدون اجازه همسر اول جرم نیست. اما باید توجه داشت که عدم ثبت نکاح دائم جرم بوده و اگر شخصی مرتکب چنین عملی گردد جرم رخ داده است و شخص مجرم است.

مرد برای اینکه ازدواج مجدد نماید باید از همسر اول خود کسب اجازه کند. اگر این کار را انجام ندهد حسب ماده ۴۹ قانون حمایت از خانواده مرتکب به جرم شده و مجازاتش جزای نقدی درجه ۵ یا حبس تعزیری درجه ۷ است.

عدم ثبت ازدواج موقت بدون اجازه همسر و بدون ثبت هم جرم نیست زیرا لزومی به ثبت این واقعه مانند ازدواج دائم نیست.

در مورد اجازه ازدواج مجدد از نظر قانون مرد نمی‌تواند با داشتن زن، همسر دومی اختیار نماید مگر اینکه دادگاه اجازه ازدواج دوم را صادر نماید.

در صورتی که همسر اول مرد رضایت به ازدواج مجدد شوهرش داشته باشد.

در صورتی که زن از ایفای وظایف زناشویی خود در مقابل مرد امتناع و خودداری نموده و زندگی زناشویی مشترک خانوادگی را ترک کند.

در صورت تحقق این شرایط دادگاه اجازه ازدواج مجدد برای مرد را صادر میکند.

مرد برای تجدید فراش باید دادخواستی به طرفیت همسر اول خود تنظیم و در آن دادخواست دلایل و علت هایی را که در قانون پبش بینی شده و به مرد اجازه ازدواج مجدد را داده شرح نماید. دادگاه نیز با تعیین وقت رسیدگی یک نسخه از دادخواست را برای همسر اول ارسال می‌کند تا دلایل و دفاعیات خود را برای جلسه دادگاه آماده کند، پس از آن دادگاه با انجام اقدامات ضروری و تحقیق از زن اول و پس از اثبات و احراز توانایی مالی و تمکن مرد و اجرای عدالت بین همسران به شوهر اجازه ازدواج مجدد می‌دهد.

دلایل مخالفت دادگاه در خصوص اجازه ازدواج مجدد

اگر مرد شرایط و اوضاع مالی مساعدی نداشته باشد ای دادگاه محرز گردد که نمی تواند از پس هزینه های زندگی برآید و همچنین در صورتی که زن نیز حاضر به تمکین و ایفای وظایف زناشویی باشد با درخواست مرد برای اجازه ازدواج مجدد مخالفت میگردد.

موارد درخواست اجازه ازدواج مجدد چیست؟

در صورت جلب رضایت همسر اول، امکان طرح دعوای اجازه ازدواج مجدد وجود دارد.

مبتلا شدن زن به بیماری‌های صعب‌العلاج (بیماری‌هایی که سخت درمان می‌شوند) و جنون (دیوانگی)

محکومیت کیفری قطعی زن به محکومیت حبس بیش از ۵ سال

ناتوانی همسر اول به انجام وظایف زناشویی

در صورت اثبات تمکین نکردن زن در دادگاه خانواده

مبتلا شدن زن به هرگونه اعتیاد مضر و مخل به زندگی زناشویی

ترک زندگی مشترک از سوی زن.

غیبت طولانی مدت زن و یا مفقودالاثر شدن زن

ازدواج مجدد مرد، بدون رضایت همسر اول و بدون حکم اجازه ازدواج مجدد

مجازات ازدواج مجدد بدون اجازه همسر یا حکم دادگاه

دفاتر رسمی ازدواج به هیچ عنوان اجازه ندارند بدون اجازه دادگاه، ازدواج مجدد زوج را به ثبت برسانند و اگر شوهر بدون اجازه دادگاه ازدواج مجدد کند و از طرفی آن ازدواج را به ثبت نرساند، به دلیل عدم ثبت واقعه ازدواج نیز، مجرم محسوب می‌شود و به حبس یا شلاق یا جزای نقدی مطابق ماده ۴۹ قانون حمایت از خانواده جدید محکوم خواهد شد.

برای ازدواج موقت، مرد زن‌دار نیازی به اجازه دادگاه ندارد زیرا قانون حمایت خانواده اشاره به ازدواج و نکاح دایم دارد نه موقت. دلیل این امر نیز توانایی و شرایط مالی مرد در خصوص پرداخت نفقه زوجه است زیرا در ازدواج موقت نفقه‌ای بر عهده مرد نیست.

همچنین اگر مردی زن خود را طلاق دهد و طلاق از نوع رجعی، خلع و مبارات باشد که در آن نوع از طلاق زوج و زوجه در ایام عده حق رجوع دارند و زوجه در این ایام هنوز همسر شرعی و قانونی زوج محسوب می‌شود، مرد بازهم جهت ازدواج مجدد نیاز به کسب اجازه از سوی دادگاه دارد اما در صورتی که طلاق از نوع بائن باشد دیگر حق رجوع برای طرفین وجود ندارد بنابراین احتیاجی به کسب اجازه دادگاه نیست. چنانچه مردی با اجازه از دادگاه زن دیگری بگیرد ولی ازدواج دوم به دلیل مرگ یا جدایی همسر دوم پایان یابد و مرد بخواهد دوباره ازدواج نماید مجدداً می بایست از دادگاه اجازه بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: