سریال جیران | بازیگران سریال جیران | پخش سریال جیران

پشت پرده پخش نشدن سریال جیران | سریال جیران کی پخش می شود

پشت پرده پخش نشدن سریال جیران  | سریال جیران کی پخش می شود
کدخبر : 551025

سریال تاریخی جیران که قرار بود جمعه ۲۴ دی از فیلیمو پخش شود به دلیل حواشی پیش آمده زمان انتشار آن به تعویق افتاد.

سریال جیران یک سریال در ژانر عاشقانه‌ و تاریخی به کارگردانی حسن فحتی میباشد. سریال جیران یکی از پربازیگرترین سریال های شبکه نمایش خانگی میباشد که میتواند رکورد سریال های قبلی را بزند. در سریال جیران بازیگرانی همچون بهرام رادان، پری ناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیرجعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی و مریلا زارعی به ایفای نقش میپردازند. قسمت اول سریال «جیران» که قرار بود صبح امروز، بیست‌وچهارم دی ماه روی پلتفرم فیلیمو قرار بگیرد، در این پلتفرم عرضه نشد و زمان پخش آن در صفحه اصلی فیلیمو از «جمعه ۸صبح» به «به زودی» تغییر پیدا کرد.

سریال تاریخی جیران که قرار بود جمعه ۲۴ دی از فیلیمو پخش شود به دلیل حواشی پیش آمده زمان انتشار آن به تعویق افتاد.

در حالی که روابط عمومی سریال «جیران» زمان پخش این مجموعه را ۲۴ دی ماه ساعت هشت صبح اعلام کرده بود، ساخته حسن فتحی به زمان مقرر پخش نرسید و روابط عمومی این مجموعه هم حوالی ظهر جمعه با انتشار خبری جدید علت این تاخیر را اینگونه اعلام کرد، «در بازبینی نهایی ساترا ملاحظه‌ای بیان شد که در حال رفع و تهیه نسخه نهایی هستیم.»

سازندگان «آهوی من مارال» همچنین اعلام کردند که تهیه‌کننده «جیران» به حذف شباهت‌های کپی‌شده از سریال «آهوی من مارال» متوقف شده است.

سریال جیران

توضیحات ساترا درباره دلیل پخش نشدن سریال جیران

اما در نهایت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، حدود ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ـ ۲۴ دی‌ماه ـ با ورود به قضیه، درباره‌ی پخش نشدن قسمت اول سریال «جیران» مختص به پلتفرم فیلیمو در موعد مقرر ۲۴ دی، توضیحاتی را در پنج بند به شرح زیر ارائه کرد:

«۱. حمایت از زیست‌بوم رسانه‌های آنلاین و توسعه محتوای بومی و ایرانی، همواره راهبرد کلیدی ساترا بوده است. برای نیل به آن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در زنجیره ارزشی تولید تا انتشار محتوا و همچنین حمایت از فعالیت‌های قانونی هنرمندان هستیم.

۲. سریال «جیران» از اولین تجربه‌های بخش خصوصی در تولید سریال‌های تاریخی عظیم است که می‌تواند نقش بسزایی در توسعه زیست‌بوم محتوای بومی و بازاریابی بین‌المللی محصولات فرهنگی ایران داشته باشد.

۳. ناظر به این دیدگاه و با توجه به اینکه تولید سریال «جیران» هنوز به اتمام نرسیده است، توصیه راهبردی ساترا با توجه به حساسیت‌ها و پیچیدگی‌های محتوایی سریال به رسانه فیلیمو، برنامه‌ریزی دقیق انتشار، انجام هماهنگی‌ها و تعاملات لازم در مسیری مطمئن و پرهیز از اختلال در روند پخش است و این برنامه‌ریزی در تعامل سازنده رسانه و ساترا شکل گرفته است.

لذا تصمیم ساترا مبنی بر به تأخیر انداختن قسمت اول سریال به رسانه فیلیمو ابلاغ شده است.

۴. همچنین با توجه به ادعاهای مربوط به نقض حقوق مالکیت فکری در سریال «جیران»، با توجه به عدم تمایل شاکی به ادامه رسیدگی توسط ساترا، موضوع تا زمان ثبت درخواست رسیدگی از سوی عوامل تولید سریال «آهوی من مارال» یا ارائه حکم قضایی، در ساترا مسکوت مانده و انتشار یا عدم انتشار سریال «جیران»، ارتباطی با آن ادعا ندارد.

۵. امید است با حل مسائل باقی مانده طی روزهای آینده، امکان پخش سریال مذکور مهیا شود.

سریال جیران

داستان سریال جیران

جیران جدیدترین اثر حسن فتحی، کارگردان به نام کشور در ژانر عاشقانه خانوادگی که یکی از عظیم ترین آثار شبکه نمایش خانگی در سال 1400 خواهد بود. داستان سریال درمورد یکی از ندیمه های ناصرالدین شاه به اسم جیران است که پادشاه عاشق او می شود اما مسیر این عشق، مسیر راحت و آسانی نخواهد بود!

کارگردان: حسن فتحی

تهیه‌کننده: اسماعیل عفیفه

نویسندگان: احسان جوانمرد، حسن فتحی

سریال جیران

درباره سریال جیران

این سریال محصول کشور ایران و در ژانر عاشقانه و خانوادگی می‌باشد. در این سریال بهرام رادان، پریناز ایزدیار، مریلا زارعی، امیرحسین فتحی، امیر جعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، کتانه افشارنژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور، فاطمه مسعودی فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن مؤذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، امیرعباس توفیقی، فرشید صمدی پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی و رضا داودوندی به هنرمندی پرداخته‌اند.

سریال جیران

دلیل توقف ساخت سریال «جیران» حسن فتحی

این درحالی‌است که قسمت اول این سریال عصر سه‌شنبه با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در هتل اسپیناس پالاس رونمایی شد و در همان روز خبر شکایت مهرداد غفارزاده تهیه‌کننده سریال «آهوی من مارال» از این سریال تاریخی منتشر شد.

گفته می‌شود این شکایت با موضوع نقض حقوق مالکانه توسط سازندگان «جیران» موجب شده تا ساترا تا حل شدن مشکل مالکیتی میان سازندگان دو مجموعه دستور به توقف پخش این سریال بدهد.

با گذشت ۳ سال از سریال محبوب «شهرزاد»، حسن فتحی، کارگردان مشهور که او را یکی از موفق ترین سریال سازان ایرانی می دانند، با اثری جدید به شبکه نمایش خانگی بازگشته است؛ این بار نیز با یک داستان عاشقانه، روایت عشق ناصرالدین شاه قاجار به محبوب ترین همسرش، جیران.

فهرست بلندبالای ستاره های سریال از یک سو و سابقه ی حسن فتحی در عرصه ی سریال سازی از سویی دیگر، توقعات از سریال جیران را بالا برده است و امید می رود این اثر هم به موفقیت دیگری در کارنامه ی فتحی بدل شود، کارنامه ای که برخی از محبوب ترین سریال های ایرانی را در خود جای داده است، از جمله: شب دهم، مدار صفر درجه، میوه ممنوعه و شهرزاد.

حسن فتحی فیلمنامه ی جیران را به همراه احسان جوانمرد نوشته که از آثار قبلی او می توان به مجموعه ی «بانوی عمارت» ساخته ی عزیزالله حمیدنژاد اشاره کرد، یک سریال تاریخی دیگر در حال و هوای دوران قاجار که در سال ۹۷ از شبکه ۳ سیما پخش شد و با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه گشت.

مدتی است بحث نظارت صداوسیما بر تولیدات شبکه‌های نمایش‌خانگی موضوع داغ رسانه‌ها شده است. با وجود مخالفت‌های صنفی اهالی سینما و تاکید قانونی وزارت ارشاد بر ادامه تصدی‌گری در این زمینه، نه‌تنها هنوز وضع تولیدکنندگان آثار سینمایی و سریال‌ها در این زمینه مبهم است که اخیرا فعالان این عرصه به دلیل تردید در پذیرش مرجع جدید نظارت با برخوردهای عملی از سوی مسوولان صداوسیما مواجهه شده‌اند؛ جدیدترین این مانع‌تراشی‌ها به سریال جدید حسن فتحی، کارگردان شناخته شده مجموعه‌های پرطرفدار مربوط می‌شود که قرار است برای شبکه نمایش خانگی ساخته شود.

سریال جیران

مدیرعامل فیلیمو با تاکید بر اینکه «صداوسیما از رشد وی‌او‌دی‌ها خوشحال نمی‌شود»، در این زمینه به ممنوعیت ساخت سریال «جیران» حسن فتحی در شهرک سینمایی غزالی اشاره کرده است.

بنابر گزارش برنا، محمدجواد شکوری‌مقدم که در برنامه ویدئویی«تک شاخ» حاضر شده بود، گفت: ما یک سریال به نام «جیران» را با همکاری «نماوا» سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و آقای حسن فتحی درحال ساخت آن هستند. سریالی در کلاس «شهرزاد» است و کار خوبی است. تهیه‌کننده با شهرک غزالی، قرارداد دارد که برای تولید بروند. شروع به بازسازی و تولید کرده‌اند و صداوسیما فهمیده است که این کار برای فیلیمو و نماوا است اما با وجود قرارداد جلوی کار ما را گرفته است.

سریال جیران

مجوز نداشتن سریال جیران

شکوری‌مقدم درباره بحث گرفتن مجوز از ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر) گفت: اینکه رگولاتور شما کیست و چیست، مهم است؛ از لحاظ ریاضی اینکه رگولاتور شما کسی باشد که در چنین جایگاهی است این کار غلط است؛ اما ما این کار را قبول کردیم و با ساترا کار خود را شروع کردیم و رگولیشن سازمانی را زیر نظر صداوسیما پذیرفتیم و کار می‌‌کنیم و همیشه از روز اول از ایشان می‌پرسیدیم که شما از رشد ما خوشحال می‌شوید یا ناراحت؟ سوال ساده‌ای است. بحث منطقی بود و اصلا بنای دعوا و کری خواندن نبود. پاسخی که می‌شنیدم این بود که حتما بله! اما به‌صورت کاملا مشهود صداوسیما نه از رشد ما خوشحال می‌شود نه از پیشرفتمان، ولی موضع ساترا این‌گونه نیست و فکر می‌کنم دچار یک تضاد است، هم می‌خواهد ما رشد کنیم هم نمی‌داند جواب صداوسیما را چه بدهد، این خیلی غم‌انگیز است​.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: