قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین امروز | قیمت بیت کوین پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین امروز |  قیمت بیت کوین پنجشنبه 5 اسفند 1400
کدخبر : 551186

امروز (پنجشنبه 5 اسفند ماه) آخرین قیمت بیت کوین و سایر ارزها در معاملات عصر بازار آزاد تهران، اعلام شد.

بیت کوین مشهورترین و قدیمی‌ترین ارز دیجیتال بیت کوین است. بیت کوین نوعی پول الکترونیک است که به وسیله آن می‌توانید به هر نقطه‌ای از دنیا پول بفرستید یا از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کنید. عوامل مؤثر بر قیمت بیت کوین نیز برای سرمایه‌گذاران و افراد فعال در بازار این ارز دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شناخت عوامل مؤثر بر قیمت بیت کوین همچنین امکان تحلیل و پیش بینی قیمت این ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌آورد.

قیمت بیت کوین امروز پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰

امروز بیت کوین برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که بیت کوین که روز قبل تا ۳۸,۷۷۲ (سی و هشت هزار و هفتصد و هفتاد و دو ) رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ - با کاهش ۱۱.۰۵ درصدی به ۳۴,۹۱۴ (سی و چهار هزار و نهصد و چهارده ) رسید.

تاریخچه بیت کوین

پایه تکنیکی و فنی رمز ارزها در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی بنا نهاده شد، جایی که یک رمزنگار آمریکایی به نام دیوید چاوم یک الگوریتم کور را ابداع کرد که کماکان در رمزگذاری مبتنی بر فضای وب مدرن نیز باقی مانده است. این الگوریتم امکان تبادل اطلاعات امن و غیر قابل تغییر بین طرفین را فراهم می‌کرد و زمینه را برای انتقال ارز الکترونیکی آینده فراهم کرد و به عنوان پول کور شناخته می‌شد.هر چند ایده چاوم تا سال‌ها بعد هرگز نتوانست به اندازه کافی رشد کند یا موفق شود اما پایه رمزارزها را می‌توان در اینجا جستجو کرد. پس از آن در دهه ۲۰۰۰ میلادی تجارت طلا از طریق پروتکل‌های رمز نگاری شده و به صورت قانونی توسط شرکت‌ها انجام می‌شد و به محبوبیت بالایی رسید، اما در سال ۲۰۰۹ تحت فشارهای قانونی به دلیل معاملات مشکوک متوقف شد.

قیمت بیت کوین

بیت کوین

حالا می‌دانیم که فناوری بیت کوین از سال‌ها پیش وجود داشته است، هر چند همگان فکر می‌کنند بیت کوین بسیار جدید است اما از سال ۲۰۰۹ این رمز ارز وجود داشته است. در واقع اگر در آن سال کسی روی بیت کوین تنها ۱۰۰۰ دلار سرمایه گذاری می‌کرد هم اکنون چند ده میلیون دلار ثروت داشت.در سال ۲۰۰۸ مقاله‌ای توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو تحت عنوان «بیت کوین: یک سیستم پرداخت الکترونیکی شخص به شخص» نوشته شد که به نظر می‌رسد نام نگارنده آن مستعار باشد و هویت واقعی ناکوموتو تاکنون نامعلوم باقی مانده است.در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بیت کوین در دسترس عموم قرار گرفت و پروسه ماینیگ یا همان استخراج که از طریق آن بیت کوین تولید می‌شد آغاز شد. از آنجا که بیت کوین هرگز مورد معامله قرار نگرفته بود و تنها استخراج شده بود، اختصاص ارزش پولی به رمز ارز در حال ظهور را غیر ممکن کرده بود.در سال ۲۰۱۰ برای نخستین بار شخصی ناشناس تصمیم گرفت ۱۰ هزار بیت کوین را با ۲ عدد پیتزا معامله کند و برای نخستین بار ارزش گذاری بیت کوین صورت گرفت! اگر آن شخص بیت کوین های خود را با پیتزا معامله نمی کرد و تاکنون نگه می‌داشت، با قیمت‌های امروزی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می‌توانست آن‌ها را معامله کند.

مزیت رمز ارزها

بیشتر رمز ارزها در برابر ارزهای رسمی مانند فلزات گرانبها عمل می‌کنند و به دلیل محدودیت در میزان موجودی ثابت همیشگی آن‌ها در برابر تورم مقاومت می‌کنند. همچنین ارزهای رمز پایه ابزار قابل اعتمادی برای مبادله خارج از کنترل بانک‌های مرکزی هستند و انحصارات ارزی دولتی را می‌شکنند و سیاست‌های بانکی نمی‌تواند بر ارزش دارایی ارزی تاثیر مستقیم بگذارد. از سوی دیگر پروسه استخراج یا ماینینگ مکانیسمی داخلی برای کنترل ارزهای رمزپایه است که ماینرها به دقت اطلاعات آن را مورد محافظت قرار می‌دهند.درباره مسئله حریم خصوصی و ناشناس ماندن نیز هر چند دارندگان بیت کوین کماکان نگرانی‌هایی دارند اما با استفاده از نام مستعار می‌توان آن را معامله کرد که امنیت بالایی را به دارنده می‌دهد، البته در رمز ارزهای جدیدتر لایه‌های حفاظتی بیشتری نیز طراحی شده است که کار شناسایی را چندین برابر دشوار می‌کند. استفاده از رمز ارزها به طور کلی هزینه‌های کمتری نسبت به ارزهای متداول دارد و چیزهایی چون پرداخت کارمزد و ... در آن وجود ندارد. که این عدم پرداخت کارمزد در معاملات بین‌المللی که گاها تا ۱۵ درصد مبلغ انتقال یافته به عنوان کارمزد در نظر گرفته می‌شود بسیار مهم و کاربردی است چرا که مهم نیست فرستنده یا گیرنده در کجای جهان قرار دارند.

قیمت بیت کوین

بلاکچین چیست و چگونه عمل می کند؟

بلاکچین در حقیقت شبکه‌ای غیرمتمرکز است که بیت کوین بر بستر آن ساخته شده است و با کمک امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید از رمز ارز تا اپلیکیشن بر روی آن بسازید. در مورد بیت کوین اما بلاکچین در حکم یک هسته مرکزی معاملات عمل می‌کند که تمام فعالیت‌ها، سوابق تراکنش‌ها، مالکیت و ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال را در خود ثبت و نگه داری می‌کند. این شبکه نامتمرکز و مسقل کاربر به کاربر، مسئولیت ارزش‌گذاری، ضمانت و تایید تراکنش‌ها را به خود کاربران داده است. به نوعی می‌توان گفت بلاکچین برای بیت کوین در حکم مادر برای فرزند است.

منبع: اقتصاد نیوز

قیمت بیت کوین امروز |  قیمت بیت کوین پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: