پلیس + ۱۰

ساعت کاری دفاتر پلیس + ۱۰

ساعت کاری دفاتر پلیس + 10
کدخبر : 551324

ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در سال ۱۴۰۰ در روزهای هفته به غیر از پنج شنبه ها از ساعت 7:30 تا 14:30 بوده و این دفاتر در روزهای پنج شنبه تا ساعت 11:30 اما به دلیل اینکه امروز آخرین روز مهلت پرداخت جرایم دو برابر شده راهنمایی و رانندگی است، ساعت کاری مراکز پلیس +10 تا ساعت 5 بعدازظهر افزایش یافت.

پلیس + ۱۰ مجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس در ایران است که در دفاتری به نام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (سابقاً دفاتر پلیس+۱۰) ارائه می‌شود. در دفاتر پلیس +۱۰ خدماتی ارائه می‌شود که به جهت رفاه حال هموطنان در سراسر کشور قابل دسترسی هستند. خدمات پلیس + ۱۰ شامل خرید دفترچه راهنمای وظیفه عمومی، تعویض کارت پایان خدمت است.اکثر مردم از صرف زمان در دفاتر پلیس +۱۰ به دلیل عدم دانستن خدمات این دفاتر رنج می‌برند. در ادامه این مطلب شما را با شرح این خدمات پلیس + ۱۰ آشنا خواهیم کرد.

ساعت کاری دفاتر پلیس + ۱۰ در سال ۱۴۰

پنجشنبه ساعت کار مراکز پلیس+10 تا 5 بعدازظهر افزایش یافت

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری برنا، درباره بخشودگی جرایم دوبرابر شده تا پایان سال 99، اظهار کرد: فردا (پنجشنبه) به دلیل اینکه آخرین روز مهلت پرداخت جرایم دو برابر شده راهنمایی و رانندگی است، ساعت کاری مراکز پلیس +10 تا ساعت 5 بعدازظهر افزایش می‌یابد تا تمامی هموطنان بتوانند از این فرصت بهره مند شوند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا بیان کرد: فردا آخرین مهلت پرداخت جرایم دو برابر شده تا پایان سال 99 است و این مهلت تمدید نخواهد شد چراکه در قانون بودجه 1400 آمده است و امکان تمدید برای یک هفته هم وجود ندارد.

وی درباره قطعی سایت راهور 120، گفت: درحال حاضر بهترین راه برای دریافت خلافی، برنامه "پلیس من" است و سایت راهور 120 را به روزرسانی می‌کنیم تا هرچه زودتر مشکل قطعی سایت نیز حل شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا درباره برنامه "پلیس من"، خاطرنشان کرد: نسخه اندروید این برنامه موجود بوده اما برای سیستم عامل ios تهیه نشده است.

پلیس + 10

پلیس+۱۰ چه خدماتی دارد؟ 

در سال 1382 شرکت پژوهش و توسعه ناجی وابسته به بنیاد تعاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، اقدام به تاسیس دفاتری با عنوان دفاتر پلیس + 10 نمود که بعدها به عنوان دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تغییر نام داد. هدف از راه اندازی دفاتر پلیس + 10 ، ارائه مجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی انجام شده توسط پلیس کشورمان بوده که برخی از مهم ترین این خدمات عبارتند از: صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، صدور کارت سوخت، خدمات وظیفه عمومی، صدور گذرنامه، تعویض گواهی‌ نامه رانندگی، صدور پروانه کسب ( جواز اماکن عمومی )، ترخیص خودرو و صدور خلافی خودرو.

در حال حاضر، برخی از خدمات ارائه شده توسط دفاتر پلیس + 10 همچون استعلام خلافی خودرو و استعلام خودروهای مکشوفه، از طریق اپلیکیشن پلیس من و به صورت الکترونیکی به افراد ارائه می گردد. بنابراین در برخی موارد، دریافت خدمات نیروی انتظامی، نیازمند مراجعه به پلیس + 10 نمی باشد.

با شیوع بیماری کرونا در کشورمان و تغییر گاه به گاه ساعت کاری مراکز و دفاتر دولتی به دلیل برخورد با شرایط پیک این بیماری در کشورمان، سوال مهمی که در رابطه با دفاتر پلیس + 10 از سوی مراجعین این دفاتر پرسیده می شود، این سوال بوده که ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در سال 1400 چه ساعاتی می باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در سال ۱۴۰۰ در روزهای هفته به غیر از پنج شنبه ها از ساعت 7:30 تا 14:30 بوده و این دفاتر در روزهای پنج شنبه تا ساعت 11:30 به ارائه خدمات الکترونیکی پلیس کشور از قبیل صدور گذرنامه، تعویض گواهی‌ نامه رانندگی، صدور پروانه کسب ( جواز اماکن عمومی )، ترخیص خودرو و صدور خلافی خودرو مشغول می باشند. البته برخی از دفاتر ،  فعالت خود را از ساعت 8 شروع می کنند. دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی در روزهای جمعه بسته می باشند.

ساعت کار تمامی شعبه‌های دفاتر پلیس + ۱۰

در بخش قبل توضیح دادیم که ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در روزهای عادی سال ۱۴۰۰ به چه صورت بوده و صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، صدور کارت سوخت، خدمات وظیفه عمومی، صدور گذرنامه، تعویض گواهی‌ نامه رانندگی، صدور پروانه کسب ( جواز اماکن عمومی )، ترخیص خودرو و صدور خلافی خودرو، برخی از مهم ترین خدمات ارائه شده از سوی پلیس + 10 می باشند.

اما همانطور که می دانید، مراکز و دفاتر دولتی برابر قوانین کشور ما در هفته اول سال و نوروز تعطیل بوده و خدمات خود را به متقاضیان ارائه نمی کنند. بنابراین ممکن است این سوال مطرح شود که ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز به چه صورت می باشد؟ آیا ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز نیز مانند سایر مراکز دولتی بوده و این دفاتر نیز در هفته اول نوروز تعطیل می باشند؟

در پاسخ به سوال ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز باید گفت بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، با هدف رسیدگی به درخواست های مشمولان در زمینه های اعزام به خدمت، معافیت کفالت و سایر درخواست های مربوطه ، برخی از دفاتر پلیس+۱۰ در سراسر کشور در ایام نوروز ارائه دهنده خدمات پلیس کشور می باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: