حمید لولایی

ببینید | افشاگری جنجالی حمید لولایی از مریم امیر جلالی | حمید لولایی از مریم امیر جلالی می گوید

ببینید | افشاگری جنجالی حمید لولایی از مریم امیر جلالی | حمید لولایی از مریم امیر جلالی می گوید
کدخبر : 551419

حمید لولایی درباره تصوراتی که از مریم امیر جلالی می شود دست به افشاگری کرد.

حمید لولایی (زادهٔ ۳ دی ۱۳۳۴ در تهران) بازیگر ایرانی است. حمید لولایی فعالیت خود را از سال ۱۳۵۸ آغاز کرد. در این سال، رضا قاسمی او را برای ایفای نقش در تئاتر سبزه، دوست بچه‌ها به کارگردان آن رضا ژیان پیشنهاد داد وحمید لولایی در این نمایش، در دو نقشِ «فیل» و «دارکوب» ظاهر شد. سپس حمید لولایی در سال ۱۳۵۹ در نمایش بچه‌ها و خمرهٔ سخنگو به کارگردانی سیاوش طهمورث بازی کرد. و کمی بعد در تئاتر آن شصت نفر، آن شصت هزار به کارگردانی بهرام ابراهیمی حمید لولایی به ایفای نقش پرداخت.

حمید لولایی در هجمه ای که این روزها به دیگر بازیگر خوب کشورمان مریم امیر جلالی پس از آغاز برنامه آشپزی وارد شده و او را در پیام های مختلف در صفحات مجازی عصبانی خطاب کردند در گفتگوی جدیدش با افشاگری از خانم امیر جلالی گفته: «مریم امیرجلالی آدم عصبانی نیست و برعکس نقش ها و فیلم هایش مهربان است و در کارهایش شاهکار است» البته باید تاکید کرد که حمید لولایی بارها در سریال های مختلف با مریم امیرجلالی هم بازی بوده و به خوبی او را میشناسد.

بیوگرافی حمید لولایی

نام:حمید

نام خانوادگی:لولایی

تاریخ تولد:1334

محل تولد:تهران

تاهل:متاهل

حمید لولایی

زندگینامه حمید لولایی

حمید لولایی متولد ۱۳۳۴ در محله عشرت آباد تهران و اصالتا شمالی است اما بزرگ شده محله عشرت آباد است متاهل و دو دختر به نام های مریم و سارا دارد.

 در بازیگری تنها مشوق خود را مادرش معرفی می کند و همیشه به خاطر صداقت و روراستی اش زبانزد خاص و عام است. نقاشی تنها هنری است که به بازیگری نزدیک می داند او عاشق کارهای آنتوان چخوف است.

صبر و تحمل زیادی دارد و بسیار کم حرف است اما خودش را هیچ وقت دست کم نمی گیرد. خودش معتقد است حمید لولایی آدم بی آزاری است. اخلاق او در منزل بسیار عالی است بسیار دل رحم و مهربان است و بسیار علاقه دارد به دیگران ابراز محبت کند. عاشق سوارکاری است و فوتبال را خیلی دوست دارد. عاشق بازی چارلی چاپلین است. در بچگی برای دیگران ادای چارلی چاپلین را در می آورد.

حمید لولایی

به بازی پرویز پرستویی علاقه فراوانی دارد و از عطاران به عنوان آدم خوش فکر و بسیار فروتن یاد می کند. از تلخ ترین خاطره های زندگی اش فوت مادر خانمش بود که روی او تاثیر زیادی داشت.  تعصب خاصی روی دو تیم پرسپولیس و استقلال ندارد اما به بازی مهدی مهدوی کیا در تیم ملی علاقه مند است.

از کودکی عاشق بازیگری بود و با استفاده از جعبه های پودر لباسشویی و چسباندن عکس و گویندگی بچه های محل را دور خود جمع می کرد. با پول های عیدی خود به سینما می رفت. بهترین تفریح زمان کودکی اش سینما رفتن بود. عشق به بازیگری در 15 سالگی او را به کلاس های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشاند. دوره کلاس های هنرهای زیبا را به صورت شبانه گذراند.

حمید لولایی

کار تئاتر را به طور جدی در سال ۱۳۵۸ با بازی در نمایشی به کارگردانی مرحوم رضا ژیان و سیاوش طهمورث شروع کرد. پیکرتراش فیلم سینمایی بود که از آن به عنوان کار دوم خود یاد می کند اما این فیلم به اکران عمومی در نیامد و هیچ وقت دیده نشد.

در سال ۶۹ در کلاس مدیریت سینما شرکت کرد و پذیرفته شد و مدیریت سینما عصر جدید را به عهده گرفت. مدیریت سینما آزادی او را دوباره به دوستان قدیمی اش رساند که این دیدار مجدد موجب روی آوردن دوباره لولایی به بازیگری شد.

حمید لولایی

ازدواج و همسر حمید لولایی

حمید لولایی ازدواج کرده و متأهل می‌باشد و اخلاق بسیار عالی در منزل دارد. وی با همسرش رابطه‌ای گرم و صمیمی دارد و یکی از تلخ‌ترین روزهای زندگی خود را فوت مادر خانمش می‌داند که روی او تأثیرات منفی زیادی داشته است.

حمید لولایی دو دختر به نام‌های سارا لولایی و مریم لولایی دارد که یکی از دختران وی برای ادامه تحصیل به آلمان مهاجرت کرده است و دختر دیگرش هم دانشجوی علوم آزمایشگاهی است. لولایی می‌گوید که آن‌ها را به موسیقی و ساز پیانو و ورزش تشویق کرده است اما علاقه دخترانش به همان رشته‌های تحصیلی خودشان است.

حمید لولایی

فراموشخانه مجموعه ای بود که با آن کار و بارش رونق یافت به همین خاطر از مدیریت سینما استعفا داد و به بازیگری روی آورد. با ساعت خوش قدم به عرصه طنز گذاشت. داریوش کاردان اولین کسی بود که قابلیت های او را در این وادی کشف کرد. چند سال بعد پس از چند سال دوری با ایفای نقش «خشایار مستوفی» در مجموعه زیر آسمان شهر به کارگردانی مهران غفوریان دوباره به بازیگری مطرح و محبوب تبدیل شد.

در سال ۱۳۸۴ برای بازی در فیلم سینمایی چند میگیری گریه کنی برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد انتخاب شد.

حمید لولایی

    سوابق سینمایی لولایی

         هفت خط (١٣٩٢)

        کنسرت روی آب  (1389)

        اگه می تونی منو بگیر  (1385)

        قاعده بازی (1385)

        چند می گیری گریه کنی (1384)

        رقص شیطان (1379)

        کلید ازدواج (1376)

        مرد عوضی  (1376)

        مرد نامرئی (1374)

        آرزوی بزرگ  (1373)

        دیدار (1373)

        پیکرتراش (1360)

حمید لولایی

    کارهای تلویزیونی لولایی

     معراجی ها۱۳۹۲-۱۳۹۳

   خروس ۱۳۹۲

    دزد و پلیس۱۳۹۱

   خانه اجاره ای۱۳۹۱

    نقطه سر خط۱۳۹۰

     چهار چرخ۱۳۹۰

     خوش نشین ها۱۳۸۹

     مسافران۱۳۸۸

    بزنگاه۱۳۸۷

    پیامک از دیار باقی۱۳۸۶

    چارخونه۱۳۸۶

    ترش و شیرین۱۳۸۶

    زندگی به شرط خنده۱۳۸۴

    خانه به دوش۱۳۸۳

    زیر آسمان شهر - سری سوم۱۳۸۱

    زیر آسمان شهر - سری دوم۱۳۸۰

    زیر آسمان شهر -سری سوم۱۳۸۰

    قطار ابدی۱۳۷۹

    آژانس دوستی۱۳۷۸

    دانی و من۱۳۷۸

    عید آن سال ها۱۳۷۷

    محاکمه۱۳۷۷

    مجید دلبندم۱۳۷۷

    گل های آفتابگردان۱۳۷۶

    ساعت خوش۱۳۷۳

    آپارتمان۱۳۷۱

    فراموشخانه۱۳۷۰

جوایز حمید لولایی

برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد برای بازی در فیلم سینمایی چند میگیری گریه کنی به کارگردانی احمد شاملو.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: