گوشی شیائومی

قیمت گوشی شیائومی امروز | قیمت گوشی شیائومی دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰

قیمت گوشی شیائومی امروز | قیمت گوشی شیائومی دوشنبه 4 بهمن 1400
کدخبر : 551510

امروز (دوشنبه 4 بهمن ماه) قیمت انواع گوشی موبایل شیائومی در بازار آزاد تهران، اعلام شد.

گوشی شیائومی در ایران بعد از گوشی سامسونگ طرفداران بسیاری دارد. گوشی شیائومی پس از سامسونگ، دومین تولیدکنندهٔ بزرگ تلفن‌های هوشمند در دنیاست که سیستم‌عامل بیشتر آن‌ها می‌یوآی است. گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۰ توانست ۱۴۶٫۳ میلیون دستگاه، تلفن هوشمند، به‌فروش برساند. گوشی شیائومی در حال حاضر از جایگاه مناسبی بین مردم جهان برخوردار است و این توانایی را دارد که از رقیب های خود سبقت بگیرد و سهم بیشتری از بازار جهانی را به دست بیاورد. 

شما در جدول زیر می توانید قیمت انواع گوشی شیائومی در بازار را مشاهده کنید.

قیمت گوشی شیائومی

علت محبوبیت شیائومی(Xiaomi) چیست؟

شیائومی، یکی از برندهای مطرح در زمینه گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات الکتریکی است که دفتر مرکزی آن در کشور چین قرار دارد.

تاریخچه تاسیس شیائومی

شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۰ توسط "لی جون" و چندین فرد دیگر در شهر پکن، پایتخت چین بنیانگذاری شد؛ لی جون پیش از آن ریاست شرکت "کینگ سافت" را بر عهده داشت و چند سال پس از تاسیس شرکت شیائومی موفق شد رابط کاربری مبتنی بر اندروید خود را به نام MIUI معرفی کرده و در سال ۲۰۱۴ روی بیش از ۲۰۰ دستگاه نصب کند. شباهت بین رام MIUI و iOS، استفاده بسیار آسان از آن‌ها است. علاوه بر این، MIUI خدمات پیشرفته‌ای مانند پشتیبان‌گیری ابری، استفاده آسان پخش کننده موسیقی و اپلیکیشن‌های فروشگاه خود را ارائه می‌دهد؛ این رابط کاربری پس از ورود به دنیای تکنولوژی با استقبال زیادی رو به رو شد.

گوشی شیائومی

اولین گوشی هوشمند شیائومی چیست؟

شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۱، نخستین گوشی هوشمند خود را با نام "Mi One" و با قیمت مناسب وارد بازار کرد؛ با وجود این که قیمت این گوشی پایین بود، اما از کیفیت خوبی بهره‌مند بود. همچنین این کمپانی در سال ۲۰۱۲ نیز گوشی هوشمند "Mi ۲" را معرفی و در سپتامبر سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که در عرض ۱۱ ماه موفق شده است حدود ۱۰ میلیون گوشی هوشمند Mi۲ را به فروش برساند. بنابراین مدیران این شرکت تصمیم گرفتند فعالیت خود را رونق دهند و در سال ۲۰۱۳ تلویزیون هوشمند ۴۷ اینچی سه بعدی شیائومی وارد بازار شد.

محصولات شیائومی

محصولات متنوع این شرکت شامل گوشی‌های هوشمند می نوت ۲، می ۵، می مکس ۲، می میکس، ردمی ۴A، تلویزیون می تی وی، مچ بند هوشمند می بند ۲، لوازم خانگی هوشمند می اسمارت هوم و دیگر محصولات جانبی می‌شود. این محصولات در بسیاری از کشورها مانند هند، اسپانیا، پاکستان، تایوان، هنگ کنگ، سنگاپور، مالزی، اندرونزی و برزیل به فروش می‌رسد و تاکنون با استقبال زیادی رو به رو شده است.

پرفروش‌ترین گوشی شیائومی چیست؟

گوشی"Redmi ۶" یکی از محصولات پر فروش شرکت شیائومی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۸ معرفی و وارد بازار شد. صفحه نمایش این گوشی ۵.۴۵ اینچ بوده و دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، دوربین اصلی دو گانه ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و باتری ۳ هزار میلی آمپر ساعتی است. قیمت ۱۲۵ دلاری این گوشی با توجه به سخت افزارهای به کار رفته در آن، این محصول را به یکی از پر فروش‌ترین و به صرفه‌ترین گوشی‌ها تبدیل کرده است.

بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۱۹

یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۱۹، گوشی "Redmi Note Y Pro" است که در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این گوشی به پردازنده اسنپدراگون ۶۷۵، صفحه نمایش ۶.۳ اینچی، دوربین‌های اصلی دو گانه ۴۸ و ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز است؛ ظرفیت باتری این گوشی نیز ۴ هزار میلی آمپر ساعت است.

قیمت گوشی شیائومی

وضعیت کنونی شیائومی چگونه است؟

با وجود این که شرکت شیائومی در مسیر توسعه و پیشرفت خود با چالش‌ها و محدودیت‌های زیادی رو به رو شد، اما بسیاری از محصولات این برند، بازخوردهای مثبتی از طرف کاربران دریافت کرد و در یک دوره زمانی کوتاه به فروش رسید؛ با افزایش حضور برند شیائومی در بازارهای بین المللی، محصولات این برند در ایران مورد استقبال زیادی قرار گرفت. مهمترین دلیل  این محبوبیت قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات  شیائومی است. گوشی‌های شیائومی در حال حاضر تکنولوژی‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در برندهای دیگر با قیمت بالاتر شاهد آن‌ها هستیم. نمونه‌هایی از فناوری‌های به کار رفته در محصولات این برند می‌توان به تکنولوژی شارژ سریع کوآلکام، پردازنده‌های فوق سریع، صفحه نمایش AMOLED و حسگر اثر انگشت اشاره کرد.

چرا گوشی‌های شیائومی تا این اندازه ارزان هستند؟

اما دلیل اصلی این موضوع چیست که شیائومی گوشی‌های خود را با قیمت ارزانی راهی بازار می‌کند؟ یکی از دلایلی که باعث می‌شود شرکت مطرح چینی گوشی‌هایش را با چنین قیمت‌هایی راهی بازار کند این است که شیائومی تمرکز خود را روی فروش زیاد و سود کم گذاشته است که در بلند مدت فرقی با شرکت‌های دیگر ندارد. برای مثال سامسونگ پذیرفته که گوشی‌هایش را با قیمت بیشتر اما در تعداد کمتری به فروش برساند اما شیائومی می‌خواهد با فروش بیشتر، سود کمی را که از بابت هر فروش دریافت می‌کند جبران کند.

هزینه‌ی اجزای آیفون ۱۳ برای مثال ۳۶ تا ۳۷ درصد قیمت فروش آن را در بر می‌گیرد تا بدین ترتیب شرکت آمریکایی حدودا ۶۰ درصد از فروش هر گوشی سود کند. این در حالی است که طبق گفته‌های مدیرعامل شیائومی، سود خالصی که این شرکت بابت فروش هر گوشی کسب می‌کند فقط ۸ الی ۹ درصد است. البته مقایسه‌ی شیائومی با اپل شاید خیلی درست نباشد چون کاربران برای گوشی‌های اپل با هر قیمتی که باشد هزینه می‌کنند اما برای شیائومی شاید اینطور نباشد. با این حال این سودی است که شرکت چینی بابت فروش هر یک از گوشی‌هایش دریافت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: