وضعیت آب و هوا | هواشناسی

وضعیت آب و هوای فردا ۶ بهمن ۱۴۰۰ | وضعیت آب و هوای کشور در ۲۴ ساعت آینده

وضعیت آب و هوای فردا 6 بهمن 1400 | وضعیت آب و هوای کشور در 24 ساعت آینده
کدخبر : 551580

وضعیت آب و هوا فردا تغییر می کند، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران تا سه روز آینده از ورود سامانه بارشی به کشور طی چهارشنبه (۶ بهمن ماه) خبرداد.

وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده و امروز با بارش و کاهش دما همراه است. سامانه بارشی جدید که وارد کشور شده بود؛ وضعیت آب و هوای کشور را دچار تغییر کرد. سازمان هواشناسی با تشریح وضعیت آب و هوای کشور، از تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد و نسبت به به افزایش آلودگی هوای شهرهای صنعتی هشدار داد. در نتیجه وضعیت آب و هوای ناپایدار بوجود آورد. پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور 6 بهمن 1400 نشان از کاهش دما در سطح کشور می دهد.

وضعیت آب و هوا

ورود سامانه بارشی به کشور طی چهارشنبه

صاق ضیاییان اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در غالب نقاط کشور جوی پایدار و در شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر چهارشنبه (۶ بهمن ماه) با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به‌تدریج افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف و وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: پنجشنبه (۷ بهمن ماه) گستره و شدت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از جنوب غرب استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان جمعه (۸ بهمن ماه) در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، نواحی شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب کشور بارش ادامه دارد.

وی با بیان اینکه چهارشنبه (۶ بهمن‌ماه) در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود، اظهارکرد: این شرایط پنج شنبه (۷ بهمن ماه) در نواحی مرکز، شرق و شمال شرق و جمعه در شرق، جنوب شرق و دامنه های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: از امروز تا پنجشنبه (۴ تا ۷ بهمن ماه) در شمال غرب کشور ماندگاری هوای سرد و در سایر نقاط کشور روند تدریجی افزایش دما انتظار می‌رود. پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) مجدد با نفوذ توده هوای سرد در نواحی غرب و جنوب غرب و جمعه در نیمه شمالی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان دریای خزر طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۷ و ۸ بهمن‌ماه) مواج و توفانی خواهد بود. پنجشنبه نیمه غربی خلیج فارس و جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۵ بهمن‌ ماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ‌(۶ بهمن ماه) کمی‌ابری و غبارآلود، در بعداز ظهر نیمه ابری و اوایل شب بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای  ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵  بهمن ماه) بندرعباس  با دمای ۲۲ و ۲۳  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز و ارومیه با  دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

وضعیت آب و هوا

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰

طی روز چهارشنبه (۶ بهمن ماه) تا حدودی آفتابی حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و برای روز پنجشنبه (۷ بهمن ماه) آفتابی و با حداقل دمای ۱ درجه و با حداکثر دمای ۹ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

میانگین ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوا تا ساعت ۸ صبح، با شاخص ۱۴۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۷۴ قرار داشت و کیفیت هوای تهران قابل قبول بود.

کاهش تندی باد تا اواخر وقت امروز (۴ بهمن ماه) همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد که به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۵ بهمن ماه) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، هرچند با افزایش تردد خودرو‌ها غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

با تداوم پایداری جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه (۵ بهمن ماه) و عدم وزش باد مؤثر، غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: