یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی

سوپرایز رئیسی برای یارانه نقدی سال جدید | یارانه نقدی افزایشی از راه رسید

سوپرایز رئیسی برای یارانه نقدی سال جدید | یارانه نقدی افزایشی از راه رسید
کدخبر : 551740

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش یارانه 3 دهک اول درآمدی در سال 1401 خبر داده است.

یارانه نقدی که از آذر سال ۸۹ در قالب طرح هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به خانوارهای ایرانی پرداخت می شود مبلغ آن 40 هزار و ۵۰۰ تومان بود. یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان، مبلغ یارانه نقدی تغییری نکرده است. این به آن معنی است که یارانه نقدی هم نمی‌توانست گرهی از مشکلات معیشتی مردم کم کند. دولت سیزدهم در صدد است که ارز 4200 تومانی را حذف کند و مبلغ یارانه نقدی را افزایش بدهد.

سوپرایز رئیسی برای یارانه نقدی سال جدید

عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش یارانه 3 دهک اول درآمدی در سال 1401 خبر داده است.

حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه ۳ دهک اول درآمدی که تعداد آن‌ها بیشتر از  مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان‌ بهزیستی هستند، در سال جاری افزایش پیدا می‌کند.

اعتراض به یارانه نقدی نوروز را کجا ثبت کنیم؟

پیگیری‌های از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که معترضان یارانه نوروز باید اعتراض خود را به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند. در واقع از آنجایی که سازمان خصوصی سازی لیست کسانی که سهام عدالت ندارند را به وزارت کار اعلام کرده، باید به معترضان جوابگو باشند.

دولت به بیش از ۱۲ میلیون خانوار یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز پرداخت کرد. در هفته قبل، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد که با دستور رییس جمهوری یارانه ۱۵۰ هزار تومانی کمک معیشت به ازای هر نفر به مناسبت فرارسیدن عید به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

پس از تجربه پرداخت یارانه نقدی ۲۲ بهمن، حالا پرداخت یارانه نوروزی نیز با مشکلات متعددی مواجه است. گرچه در ابتدا قرار بود چهار دهک اول به علاوه مشمولان بهزیستی و کمیته امداد یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز را دریافت کنند، اما این طرح در زمان اجرا مشمول بند و تبصره شد.

وزیر کار در این خصوص توضیح داد: ۲۶ میلیون نفر سهام عدالت ندارند و به همین دلیل رییس جمهوری عیدی در نظر گرفت تا به حساب این افراد واریز شود.

این موضوع موجب اعتراض کسانی شد که خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانستند. حالا معترضان به دنبال این هستند که اعتراض خود را ثبت کنند.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکی از این است که معترضان باید اعتراض خود را به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند.

در واقع از آنجایی که سازمان خصوصی سازی لیست کسانی که سهام عدالت ندارند را به وزارت کار اعلام کرده، باید به معترضان جوابگو باشند.

علاوه بر کسانی که اصلا یارانه نوروز دریافت نکرده‌اند، بسیاری نیز می‌گویند که متناسب با تعداد اعضای خانوار یارانه دریافت نکرده‌اند.

عیدی رییس جمهوری شامگاه ۲۵ اسفندماه به حساب سرپرست خانوار به ازای هر فردی که سود سهام عدالت نداشته، واریز شد.

یارانه نقدی

واریز عیدی نوروزی رئیسی به حساب مردم؟​

پیش از این اعلام شده بود براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ۱۲ میلیون و ۳۸۵ هزار سرپرست خانوار مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر کدام از اعضای خانوار دریافت می‌کنند.

درباره جزئیات یارانه ۱۵۰ هزار تومانی اشاره شده بود مشمولان یارانه معیشتی نوروز،‌ غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده اند.

چهار دهک اول کسانی‌اند که ملک یا خودرویی به نام خود ندارند. از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند. همچنین مجموع درآمد خانوار از حداقل حقوق وزارت کار کمتر باشد. در واقع درآمد ثبت شده بالایی نداشته باشند.

مبلغ این یارانه ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر است. یعنی یک خانواده چهار نفره امشب ۶۰۰ هزار تومان یارانه سال نو دریافت می‌کند.

اما در عمل به نظر می‌رسد مبلغ واریزی برای برخی کمتر از مبلغ اعلام شده بوده است. تعدادی از کامنت‌های مردم را بخوانید:

«سلام ما۴نفر هستیم ولی برای ۲نفر واریز شده»

«سلام برای ما که ۴ نفر هستیم ۳۰۰ تومن ریختن»

«سلام ما چهار نفریم فقط ۱۵۰ریختن چرا»

«سلام چرا دروغ اعلام میکنید که هر نفر ۱۵۰ تومن واریز میشود بعد کمتر واریز میکنید مگر مردم مسخره شما هستند ما خانواده ۴ نفره هستیم که ۳۰۰تومن ریختن به حساب ما.»

«والا قرار بود نفری ۱۵۰تومان باشی ولی برما نفری ۱۲۰ اومده به ازای هر نفر ۳۰تومانش نیست نمیدونیم خبرسرسانیا دروغ گفتن یا بانکها قاپیدن»

«سلام من یه خانواده چهار نفری هستم برام ۱۵۰ هزار تومن زدن نه ۶۰۰ تومن بقیش کجا رفت»

«ماکه ۵نفرهستیم چرا ۳۰۰واریزشده؟؟»

«سلام ما چهار نفریم ۱۵۰ ثومان برامون واریز شد چرا»

«من خانواده ۵نفری دارم برای من هفتصدوپنجاه هزار واریز کردند دستشون دردنکنه خداخیر شون بده»

«ما چهار نفریم ۳۰۰ریختن»

«سلام چرا ما نگرفتیم ن ماشین داریم ن بیمه داریم»

«سلام به ما۱۵۰ تومن دادن ماسه نفرهستیم …دفعه های قبل که هیچی ندادن چراآخه؟نه ماشینی داریم نه ملکی بناممون هس»

«یه خانواده چهار نفره باید ۶۰۰ واریز میکردن پس چرا واسه ما ۳۰۰ ریختن چهار نفر هستیم»

با این روند به نظر می‌رسد علت واریز یارانه کمتر از میزان اعلام شده به همان مولفه‌های مورد اشاره برگردد.هرچند تاکنون هیچ نهاد رسمی توضیحی نداده اما احتمال دارد به دلیل اینکه تعدادی از اعضای خانوار سهام عدالت داشته‌اند یا مشغول به کار هستند و برای آنها بیمه رد می‌شود مبلغ به صورت کامل واریز نشده باشد. خبرنگار تجارت‌نیوز پیگیر این موضوع است تا نهادهای مربوطه توضیح رسمی منتشر کنند.

یارانه نقدی

زمان واریز  یارانه نقدی ۱۵۰ هزار تومانی 

واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز آغاز شد. براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها امشب ۱۲ میلیون و ۳۸۵ هزار سرپرست خانوار مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر کدام از اعضای خانوار دریافت می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها کشور، رئیسی ساعت ۲۴ امشب ۲۵ اسفند ماه یارانه نوروز واریز می‌شود. کمک معیشتی ۱۵۰ هزار تومانی کمک معیشتی عید نوروز است.

رئیس جمهور در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر، یارانه حمایت معیشتی عید باستانی نوروز به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال به ازای هر یک از اعضای خانواده به حساب سرپرستان ۱۲ میلیون ۳۵۸هزار سرپرست خانوار واریز می شود.

مشمولان یارانه معیشتی نوروز،‌ غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده اند.

چهار دهک اول کسانی‌اند که ملک یا خودرویی به نام خود ندارند. از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند. همچنین مجموع درآمد خانوار از حداقل حقوق وزارت کار کمتر باشد. در واقع درآمد ثبت شده بالایی نداشته باشند.

مبلغ این یارانه ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر است. یعنی یک خانواده چهار نفره امشب ۶۰۰ هزار تومان یارانه سال نو دریافت می‌کند.

این خانوار از مشمولان یارانه نقدی و یارانه معیشتی بنزین نیز هستند. یعنی ۱۷۲ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین و ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی دریافت کرده‌اند. با یارانه نوروز، مجموع یارانه واریزی برای خانوارهای چهار دهک اول، ۹۵۴ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

سوپرایز رئیسی برای یارانه نقدی سال جدید | یارانه نقدی افزایشی از راه رسید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: