یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی | پرداخت یارانه معیشتی

خبر داغ از یارانه معیشتی به مردم | زمان واریز یارانه معیشتی جدید اعلام شد

خبر داغ از یارانه معیشتی به مردم | زمان واریز یارانه معیشتی جدید اعلام شد
کدخبر : 552073

زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ماه اعلام شد. بدین ترتیب ساعت ۲۴:۰۰ روز سه شنبه 21 تیر ماه ۱۴۰۱، سی‌ و دومین امین یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یارانه معیشتی این ماه یکی از پر بحث ترین اخبار این روزهاست . رییسی قول داده بود که یارانه معیشتی دی ماه افزایش 3 برابری داشته باشد. در مورد افزایش یارانه معیشتی بهمن ماه هیچ مسئولی تاکنون واکنشی نشان نداده است .طبق روال عادی یارانه معیشتی دهم هر ماه به مشمولین پرداخت می شود. در ادامه آخرین اخبار از یارانه معیشتی را می خوانیم. 

خبر داغ از یارانه معیشتی به مردم​

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که یارانه معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی سه‌شنبه ۲۱ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

اگرچه یارانه جدید دولت در دو ماه گذشته در تاریخ ۲۰ تیر ماه واریز شده اما امروز این سازمان اعلام کرد که مردم بیستم تیرماه منتظر یارانه معیشتی نباشند. اگنون ابن سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که مردم ۲۱ تیر ماه منتظر واریز یارانه باشند.

پرداخت مبالغ نقدی از اردیبهشت ماه امسال تغییر رویه داده است. به‌طوری که تا پیش از این در دهم هر ماه یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی و در بیستم نیز مبلغ نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سپرستان خانوار واریز می‌شد. با اقدام دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی، تبدیل به یک مورد با مبلغ متغیر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانوار شده است.

یارانه قبلا برای حدود ۷۸ میلیون نفر اختصاص پیدا می‌کرد. در طرح جدید با حذف یک دهک، پرداخت برای ۹ دهک ادامه پیدا کرده است. برای سه دهک اول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و شش دهک دیگر ۳۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

دولت در هر ماه حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت نقدی جدید هزینه پرداخت می‌کند. این در حالی است که طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ پرداخت باید به صورت کالابرگ باشد. اما این موضوع هنوز نهایی نشده و فعلا پرداخت نقدی ادامه دارد.

یارانه جاماندگان قابل برداشت می‌شود؟

سازمان هدفمندی یارانه‌ها هنوز زمان قابل برداشت شدن یارانه جاماندگان را اعلام نکرده است. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از این سازمان نشان می‌دهد یارانه جاماندگان همزمان با واریز مرحله سوم یارانه‌ها، قابل برداشت می‌شود.

یعنی افرادی که در دو ماه گذشته یارانه نگرفته‌اند و اعتراض خود را در سامانه ثبت کرده‌اند می‌توانند منتظر دریافت کمک معیشتی جدید دولت باشند. البته پیش ار این اعلام شده بود از ۲٫۵ میلیون نفری که در لیست جاماندگان قرار دارند، ۳۰۰ هزار نفر مشمول یارانه نشده‌اند.

یارانه معیشتی

 یارانه ۹۰۰ هزار تومانی فردا در حساب مردم

سه مرحله از یارانه جدید واریز شده است. اما جاماندگان هنوز هیچ یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند. احتمالا همزمان با واریز یارانه تیرماه، هم یارانه جدید برای جاماندگان واریز شود و هم یارانه دو ماه قبل.

از اردیبهشت امسال دولت کمک معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های درآمدی اول تا نهم واریز کرد. برخی از افرادی که پیش از این در لیست یارانه نقدی و معیشتی بودند، از لیست خط خوردند. این گروه به عدم دریافت یارانه اعتراض کردند. پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که یارانه جاماندگان همزمان با سومین مرحله، واریز می‌شود.

همچنین قرار است یارانه اردیبهشت و خرداد ماه این گروه همزمان با یارانه تیر واریز شود. بر این اساس آن گروه از جاماندگان که تاکنون یارانه نگرفته‌اند به زودی کل یارانه را یکجا دریافت می‌کنند.

یارانه هر کدام از جاماندگان ۹۰۰ هزار تومان است. پس یارانه یک خانوار چهار نفری حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود.سه مرحله از یارانه جدید واریز شده است. اما جاماندگان هنوز هیچ یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند. احتمالا همزمان با واریز یارانه تیرماه، هم یارانه جدید برای جاماندگان واریز شود و هم یارانه دو ماه قبل.

از اردیبهشت امسال دولت کمک معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های درآمدی اول تا نهم واریز کرد. برخی از افرادی که پیش از این در لیست یارانه نقدی و معیشتی بودند، از لیست خط خوردند. این گروه به عدم دریافت یارانه اعتراض کردند. پیگیری‌های نشان می‌دهد که یارانه جاماندگان همزمان با سومین مرحله، واریز می‌شود.

همچنین قرار است یارانه اردیبهشت و خرداد ماه این گروه همزمان با یارانه تیر واریز شود. بر این اساس آن گروه از جاماندگان که تاکنون یارانه نگرفته‌اند به زودی کل یارانه را یکجا دریافت می‌کنند.

یارانه هر کدام از جاماندگان ۹۰۰ هزار تومان است. پس یارانه یک خانوار چهار نفری حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود.

افزایش یارانه نقدی در تیر ماه ۱۴۰۱ قطعی شد

۹ دهک اول درآمدی جامعه در هفته پیش رو باید منتظر دریافت یارانه نقدی جدید باشند. یارانه‌ای که پرداخت آن از اردیبهشت امسال آغاز شده و تاکنون دو مرحله آن پرداخت شده است. حالا قرار است بیستم تیر ماه سومین مرحله این یارانه هم واریز شود.

گروه دیگری که این هفته باید منتظر یارانه جدید باشند، معترضان به عدم دریافت یارانه هستند. حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ماه گذشته به عدم واریز یارانه اعتراض کردند. یارانه این گروه واریز شده اما هنوز قابل برداشت نیست تا سازمان هدفمندی یارانه این گروه را شناسایی کند و تشخیص دهد که معترضان مشمول یارانه می‌شوند.

اطلاعات این گروه هم بررسی شده و احتمالا یارانه این گروه هم در روز بیستم تیرماه قابل برداشت می‌شود. بر این اساس، این هفته تنها یک یارانه نقدی به حساب مشمولان واریز می‌شود و یارانه دیگری در راه نیست.

پیش از این، مطرح شده بود که احتمالا قرار است دولت یارانه عید قربان را پرداخت کند. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد یارانه مناسبتی جدیدی در راه نیست و آنچه در بسیاری از رسانه‌ها با عنوان یارانه عید قربان مطرح شده، همان یارانه ماهانه‌ای است که بیستم هر ماه پرداخت می‌شود. اما از یارانه مناسبتی خبری نیست.

یارانه معیشتی

بسته معیشتی جدید توزیع می‌شود؟

چند روز قبل، رئیس بنیاد مستضعفان از توزیع بسته‌ معیشتی جدید در بین مردم خبر داد. پرویز فتاح گفته «برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.»

با توجه به این صحبت‌ها احتمالا بسته معیشتی جدیدی در راه است که هنوز زمان توزیع آن اعلام نشده است. اما قرار است به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق محروم پرداخت شود.

برخی معتقدند احتمالا این بسته معیشتی در یکی از مناسبت‌های مذهبی و اعیاد پیش رو پرداخت می‌شود. با توجه به اینکه عید قربان در هفته پیش رو قرار دارد، این احتمال وجود دارد که این بسته در هفته آینده توزیع شود.

یارانه معیشتی

زمان بازپرداخت یارانه خرید لوازم خانگی

دومین مساله این است که کلیه دریافت‌کنندگان کارت اعتباری، باید حداکثر ظرف یک ماه از زمان دریافت این کارت، از آن استفاده کنند و حداقل یک تراکنش با آن انجام دهند. به عبارتی متقاضی دریافت یارانه خرید لوازم خانگی از زمان دریافت کارت اعتباری یک ماه برای خرید و استفاده از این کارت فرصت دارد.

آنگونه که دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اعلام  کرده، این انجمن کارت اعتباری ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی می‌دهد و مبلغ یارانه خرید لوازم خانگی ۱۰،۱۵، ۲۰و ۳۰میلیون تومان است. کارمزد این یارانه خرید، تنها چهار درصد است. اما مشکل این یارانه مدت‌ زمان بازپرداخت اقساط آن است.

خبر داغ از یارانه معیشتی به مردم | زمان واریز یارانه معیشتی جدید اعلام شد 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۹ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: