قیمت دلار

قیمت دلار امروز | قیمت دلار جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰

قیمت دلار امروز | قیمت دلار جمعه 20 اسفند 1400
کدخبر : 552192

امروز (جمعه 20 اسفند ماه) آخرین قیمت دلار و سایر ارزها در معاملات بازار آزاد تهران، اعلام شد.

قیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و در کانال 26 هزار تومانی در رفت و برگشت بود. قیمت دلار تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و به همین دلیل در نوسان است. نقش دلالان بر قیمت دلار بی تاثیر نیست و نیاز است که مسوولان دولتی، نظارت بیشتری بر بازار آزاد داشته باشند. قیمت دلار کانادا روز قبل دلار کانادا برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار کانادا که ۲ روز پیش تا ۲۰,۰۵۹ (بیست هزار و پنجاه و نه ) تومان رسیده بود، امروز - جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۱۱ مارچ ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۳۷ درصدی به ۲۰,۱۳۴ (بیست هزار و یکصد و سی و چهار ) تومان رسید.

قیمت دلار امروز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰

دلار در صرافی ملی با کاهش ۰.۱۴ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۴,۵۱۱ تومان معامله شد.دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۰۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۴,۳۷۵ تومان معامله شد.دلار در سامانه سنا با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۴,۴۹۷ تومان معامله شد.دلار کانادا با افزایش ۰.۳۷ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۰,۱۳۴ تومان معامله شد.

قیمت دلار

قیمت دلار در صرافی ملی

روز قبل دلار در صرافی ملی برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار در صرافی ملی که ۲ روز پیش تا ۲۴,۵۴۷ (بیست و چهار هزار و پانصد و چهل و هفت ) تومان رسیده بود، امروز - جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۱۱ مارچ ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۱۴ درصدی به ۲۴,۵۱۱ (بیست و چهار هزار و پانصد و یازده ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار متشکل

روز قبل دلار در بازار متشکل برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در بازار متشکل که ۲ روز پیش تا ۲۴,۳۵۲ (بیست و چهار هزار و سیصد و پنجاه و دو ) تومان رسیده بود، امروز - جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۱۱ مارچ ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۹ درصدی به ۲۴,۳۷۵ (بیست و چهار هزار و سیصد و هفتاد و پنج ) تومان رسید.

قیمت دلار در سامانه سنا

روز قبل دلار در سامانه سنا برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در سامانه سنا که ۲ روز پیش تا ۲۴,۴۱۴ (بیست و چهار هزار و چهارصد و چهارده ) تومان رسیده بود، امروز - جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۱۱ مارچ ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۳۳ درصدی به ۲۴,۴۹۷ (بیست و چهار هزار و چهارصد و نود و هفت ) تومان رسید.

قیمت دلار کانادا

روز قبل دلار کانادا برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار کانادا که ۲ روز پیش تا ۲۰,۰۵۹ (بیست هزار و پنجاه و نه ) تومان رسیده بود، امروز - جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۱۱ مارچ ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۳۷ درصدی به ۲۰,۱۳۴ (بیست هزار و یکصد و سی و چهار ) تومان رسید.

عقب‌نشینی دلار از سقف قیمت امسال

به گزارش فرارو، قیمت دلار در بازار آزاد ظرف دو ماه قبل حدود سه هزار و ۵۰۰ تومان ارزان شده است. اسکناس آمریکا روز پانزدهم آذر در میدان فردوسی تهران ۳۱ هزار و ۱۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد و دیروز چهاردهم بهمن تا ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان پایین آمد. افت ارزش دلار طی این این بازه زمانی را باید معادل ۱۱.۵ درصد درنظر بگیریم.

به رقم ۳۱ هزار و ۱۰۰ تومانی که دو ماه قبل با آن سروکار داشتیم، برگردیم. اولا ۳۱ هزار و ۱۰۰ تومان، نه‌تنها سقف قیمت دلار در سال ۱۴۰۰ بود بلکه بیشترین ارزش این اسکناس از هفته آخر مهر ۹۹ به‌شمار می‌رفت. موضوع دوم اینکه برخی از فعالان ارزی آن زمان پیش‌بینی می‌کردند دلار به‌محض عبور از کانال ۳۱ هزار تومان سقف تاریخی خود را -۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان- می‌شکند و به سمت ۴۰ هزار تومان حرکت می‌کند.

با این حال بعد دو ماه دیروز شاهد خرید و فروش این اسکناس با رقم ۲۷ هزار و ۵۵۰ در بازار آزاد بودیم. رقمی که کمترین ارزش دلار در سه ماه گذشته محسوب می‌شد و آخرین بار روز دهم آبان اسکناس آمریکایی در نیمه کانال ۲۷ هزار تومان معامله می‌شد. در صرافی ملی نرخ دلار این هفته تا کانال ۲۴ هزار تومان عقب رفت و الان روی مرز ۲۵ هزار تومان قرار دارد.

همزمان با عقب‌نشینی دلار آزاد طی دو ماه گذشته ارزش این اسکناس در صرافی‌های زیر نظر بانک مرکزی دو هزار و ۵۰۰ تومان کم شده و از ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان به ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان رسیده است.

علت کاهش قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار تحت تاثیر مذاکرات وین از سقف امسال خود فاصله گرفته و ارزان شده است. البته هنوز نه خانی آمده و نه خانی رفته و عمده خبر‌های مثبت از محل مذاکرات سر و شکل غیررسمی دارد، اما انگار بازار ارز تا حدودی نسبت به حصول توافق و احیای برجام خوشبین شده. نباید فراموش کنیم، سقف قیمت دلار در امسال یعنی رقم ۳۱ هزار و ۱۰۰ تومان همزمان با توقف بدون نتیجه دور هفتم گفتگو‌های برجامی به‌ثبت رسیده بود و الان که شاهد خرید و فروش این اسکناس با رقم ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان هستیم کفه ترازو به‌سمت سیگنال‌های مثبت سنگینی می‌کند. مثلا نیویورک‌تایمز اخیرا مدعی شده مقامات دولت جو بایدن و شرکای اروپایی آن در آستانه احیای توافق برجام هستند. یا همین دیروز که نرخ دلار بعد چند هفته درجا زدن حوالی مرز ۲۸ هزار تومان با انتشار خبر بازگشت مذاکره‌کننده‌ها به وین، تا نیمه کانال ۲۷ هزار تومان عقب رفت.

همراهی ارز‌های رایج، سکه و طلا با دلار

سکه، طلا و دیگر ارز‌های رایج طی دو ماه گذشته دلار را در مسیر کاهشی همراهی کردند. دلار طی این مدت ۱۱.۵ درصد افت قیمت داشته و سکه امامی تقریبا به همین میزان ارزان شده است. طلافروشی‌ها دیروز این قطعه سکه را درحالی ۱۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان می‌فروختند که نیمه آذر ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزش داشت.

هر گرم طلا ۱۸ عیار ظرف این مدت ۹۵ هزار تومان ارزان شده و دیروز یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان ارزش داشت. در بازار ارز قیمت یورو با کاهش ۱۰.۵ درصدی به ۳۱ هزار و ۴۱۰ تومان رسید، درهم امارات ۱۱.۴ درصد افت قیمت پیدا کرد و هفت هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد و ارزش لیر ترکیه که به دو هزار و ۳۵ تومان رسید، معادل ۹.۷۶ درصد پایین آمد.

منبع: فرارو

قیمت دلار امروز | قیمت دلار جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: