پرسپولیس

مرگ ناگهانی مربی پرسپولیس | علت فوت مربی پرسپولیس

مرگ ناگهانی مربی پرسپولیس | علت فوت مربی پرسپولیس
کدخبر : 552885

ژلکو میاچ دستیار علی دایی در تیم پرسپولیس، راه آهن و سایپا، پس از گذراندن دوره سخت و کوتاه بیماری، درگذشت.

باشگاه فوتبال پرسپولیس یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال ۱۳۴۲ در شهر تهران پایه‌گذاری شد. باشگاه پرسپولیس از باشگاه‌های زیر مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس است و مالکش وزارت ورزش و جوانان است. پرسپولیس پس از سال ۱۳۴۷، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته‌است و تنها تیم باشگاهی فوتبال ایران است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است.

مرگ ناگهانی مربی پرسپولیس

رسانه‌های کروات در حالی خبر مرگ ژلکو میاچ مربی فوتبال اهل این کشور را مخابره کرده‌اند که او آخرین دوره مربیگری اش را در ایران و همراه علی دایی سپری کرد.

پرسپولیس

وبسایت «vecernji» نوشته که میاچ پس از گذراندن «دوره سخت و کوتاه بیماری» درگذشت و یک بار دیگر فوتبال اسپلیت را عزادار کرد. این در حالی است که چندی پیش فوتبال کرواسی به سوگ زلاتکو کرانچار نشسته بود.

نکته جالب درباره سرمربی فقید کروات این است که او حدود 20 هزار دلار از باشگاه پرسپولیس طلب داشت که به نظر می‌رسد این طلب او هرگز پرداخت نشد.

پرسپولیس

میاچ که با استانکو پوکله‌پوویچ و تومیسلاو ایوویچ سابقه همکاری داشت اما ورود او به فوتبال ایران در سال 1390 و با سرمربیگری علی دایی در پرسپولیس آغاز شد و میاچ به‌عنوان یک مربی تمرین‌دهنده و مغز متفکر کادرفنی به اردوی سرخ‌پوشان اضافه شد و سپس در تیم‌های راه آهن، سایپا، صبای قم و نفت تهران نیز همراه دایی بود.

او در استاندارد لیژ با ایوویچ آشنا شد و با این سرمربی به ایران آمد و در تیم ملی همراه وی بود و احتمالا آشنایی اش با علی دایی هم به همین دوره مربوط می‌شود که به حدود نیم دهه همکاری ختم شد.

این مربی کروات 69 سال داشت و بیشتر دوره بازیکنی‌اش را در ریه‌کا و هایدوک اسپلیت سپری کرد.

پرسپولیس

دلیل حرکت جنجالی سید جلال؛ گل محمدی دلخور شد

یکی از حواشی اخیر تیم پرسپولیس، آنفالو کردن صفحه رسمی این باشگاه توسط بازیکنان این تیم بود.  برای خیلی‌ها این سؤال پیش آمد که چرا این اتفاق رُخ داده است؟

در خبرها آمده بود این اقدام بازیکنان پرسپولیس به دستور سید جلال حسینی کاپیتان تیم بوده است. این خبر درست بود اما اینکه چنین کاری به خاطر بدقولی باشگاه درخصوص مسائل مالی بوده، صحت ندارد!

دستور آنفالو کردن صفحه رسمی باشگاه در اتوبوس بازیکنان و هنگام رفتن به فرودگاه مشهد پس از بازی با نساجی مازندران و توسط سید جلال حسینی صادر شده است، اما چرا؟ دلیل آن استوری تقدیر باشگاه پرسپولیس با کلمه Thank You برای مهدی شیری و بلافاصله پاک کردن آن بوده است!یکی از حواشی اخیر تیم پرسپولیس، آنفالو کردن صفحه رسمی این باشگاه توسط بازیکنان این تیم بود.  برای خیلی‌ها این سؤال پیش آمد که چرا این اتفاق رُخ داده است؟

در خبرها آمده بود این اقدام بازیکنان پرسپولیس به دستور سید جلال حسینی کاپیتان تیم بوده است. این خبر درست بود اما اینکه چنین کاری به خاطر بدقولی باشگاه درخصوص مسائل مالی بوده، صحت ندارد!

دستور آنفالو کردن صفحه رسمی باشگاه در اتوبوس بازیکنان و هنگام رفتن به فرودگاه مشهد پس از بازی با نساجی مازندران و توسط سید جلال حسینی صادر شده است، اما چرا؟ دلیل آن استوری تقدیر باشگاه پرسپولیس با کلمه Thank You برای مهدی شیری و بلافاصله پاک کردن آن بوده است!

سید جلال حسینی در جمع بازیکنان گفته است باشگاه پرسپولیس باید تقدیر شایسته ای از مهدی شیری می‌کرد چرا که ۴ سال برای این تیم زحمت کشیده است. بازیکنان هم به دستور کاپیتان پرسپولیس عمل کرده و صفحه اینستاگرامی رسمی باشگاه را آنفالو کردند! البته بعد از رسیدن به تهران و برخی نیز یک روز بعد بلافاصله صفحه رسمی باشگاه در اینستاگرام فالو کردند!

با این وجود شنیدیم یحیی گل محمدی از این دستور و کار کاپیتان تیمش شاکی و دلخور شده است.

 

پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس و تاریخچه آن

پرسپولیس پس از سال ۱۳۴۷، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته‌است و تنها تیم باشگاهی فوتبال ایران است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است. این باشگاه یکی از پرافتخارترین و پرهوادارترین باشگاه فوتبال در ایران و آسیا است و شهرآورد این تیم با استقلال، مهم‌ترین بازی باشگاهی در ایران است. همچنین طبق گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس به‌عنوان پرهوادارترین تیم فوتبال آسیا شناخته شده‌است و پس از آن دالیان چین و الهلال عربستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. شبکه ورزشی «ای‌اس‌پی‌ان» در سال ۲۰۱۲، نیز در گزارشی از باشگاه‌های پرهوادار آسیا، این باشگاه را بالاتر از دیگر باشگاه‌های آسیایی، پرهوادارترین باشگاه فوتبال آسیا معرفی کرد.

پرسپولیس از آغاز تاریخ خود، چهارده بار در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران به قهرمانی رسیده و از این جهت پرافتخارترین تیم است. شش قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران، چهار قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران پرافتخارترین در این جام شش قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران، دو قهرمانی در جام حذفی تهران، یک قهرمانی در جام شهیداسپندی یک قهرمانی در مسابقات انتخابی اسیا  یک قهرمانی در جام برندگان جام آسیا یک عنوان نایب قهرمانی در جام برندگان جام آسیا، دو عنوان نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، سه عنوان سومی در جام باشگاه‌های آسیا، مهم‌ترین قهرمانی‌ها و افتخارات باشگاه پرسپولیس هستند.

علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی سه تن از بازیکنان پرسپولیسی هستند که تاکنون بازیکن فوتبال سال آسیا شده‌اند. باشگاه پرسپولیس از ابتدای تاسیس خود تاکنون موفق به کسب ۳۵ جام رسمی و استانی شده است. باشگاه پرسپولیس، به‌عنوان نخستین باشگاه ایرانی موفق به کسب پنج قهرمانی متوالی در لیگ برتر ایران شده‌است.

تیم پرسپولیس چهار بار در فینال تورنمنت‌های مختلف آسیایی (دو بار فینال لیگ قهرمانان آسیا، دو بار فینال جام برندگان جام آسیا) حضور داشته‌است. پرسپولیس دو بار در دهه هفتاد و نود موفق به کسب قهرمانی همزمان (لیگ و جام حذفی) در طول یک فصل در فوتبال ایران شده‌است.

باشگاه پرسپولیس ۹ بار در نیمه نهایی تورنمنت‌های مختلف آسیایی (سه بار لیگ قهرمانان آسیا، چهار بار لیگ قهرمانان آسیا، دو بار جام برندگان جام آسیا) حضور داشته‌است. باشگاه پرسپولیس هفت قهرمانی را در لیگ برتر ایران دارد. باشگاه پرسپولیس موفق به کسب پنج قهرمانی متوالی در جام باشگاه‌های تهران شده‌است. تیم پرسپولیس چهار قهرمانی متوالی در سوپر جام ایران به‌دست آورده‌است. باشگاه پرسپولیس با کسب یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم ایرانی و سومین تیم پر افتخار در جام برندگان جام آسیا محسوب می‌شود.

منبع: خبرورزشی

مرگ ناگهانی مربی پرسپولیس | علت فوت مربی پرسپولیس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: