قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو در بازار سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو در بازار سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کدخبر : 552973

قیمت خودرو در هفته اول اردیبهشت ماه با تغیراتی همراه شد. کارشناسان معتقدند بازار خودرو به مسیر تورمی خود ادامه می‌دهد.

قیمت خودرو که در روزهای اخیر رشد چشمگیری داشت با روند کاهشی کار خود را شروع کرد. بازار خودرو نیز به ساماندهی نیاز دارد تا قیمت خودرو به ثبات برسد. قیمت خودرو بدون هیچ نظارتی همچنان در مسیر رشد قرار دارد و خریداران را با نگرانی همراه کرده است که با ثابت ماندن طی این چند روز یه ثبات موقتی رسیده است. 

قیمت خودرو در بازار کشور همچنان نوسانی است. کارشناسان معتقدند تا یک ماه آینده افزایش قیمت در بازار خودرو ادامه دارد.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغیراتی همراه است.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ به ۲۰۱ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز نسبت به روز گذشته دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۱۷۴ میلیون تومان رسید.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل  ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۴۹۳ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی ۱۴۰۱ به ۳۸۶ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به ۲۱۳ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دوخو به قیمت ۳۰۳ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج به ۳۳۵ میلیون تومان رسید.

خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۴۶ میلیون تومان رسید.

اما خودروی تارا اتوماتیک پنج ملیون افزایش قیمت داشت و به قیمت ۵۸۵ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد به صورت کلان، حاکمیت مخالف واردات نیست. با اینکه آزادسازی واردات خودرو به کشور کار خوبی است، اما زمان مناسبی برای این اقدام نیست.

او توضیح داد: اخبار ضد و نقیض در رابطه با وادرات خودرو بازار را پیش از گذشته متشنج می‌کند. به نظر می‌رسد تا یک ماه آینده امکان نوسان افزایشی در بازار وجود دارد.

قیمت خودرو

 

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فربد زاوه، کارشناس خودرو گفت: نوسان قیمتی همچنان ادامه دارد، اما بازار در وضعیت رکود است. رکود باعث کند شدن روند تورم می‌شود.

او افزود: علی‌رغم اینکه قصد معامله در بازار وجود دارد، اما خرید و فروش کم است. فشار تورمی همچنان پر قدرت‌تر از سایر عوامل افزایش از جمله قیمت دلار، مذاکرات وین و… قیمت خودرو است. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود بازار جهت تورمی خود را ادامه دهد و باید منتظر افزایش قیمت بود.

پیش از این کارشناسان معتقد بودند مذاکرات وین در بازار خودرو تاثیرگذار خواهد بود. اگر مذاکرات به نتیجه برسد، نرخ دلار کاهش می‌یابد و در نتیجه خودرو نیز کاهشی می‌شود. همچنین اشاره شد که اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد، احتمال آزاد شدن واردات وجود دارد و بازار خودرو به شکل رقابتی و سالم تبدیل می‌شد و انحصار از بین خواهد رفت.

مسعود نقی‌زاده گفت: قیمت خودروها تنها در سایت‌ها و کارخانه کاهشی بود، اما قیمت‌ها در بازار با چنین کاهشی مواجه نشد و فقط افزایش قیمت متوقف شد.

او افزود: در این هفته با خبرهای خوبی که از مذاکرات آمد بازار به ثبات و به یک آرامشی رسیده است. با این وجود خریدار واقعی در بازار نیست و مردم منتظر کاهش قیمت هستند.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد در هفته آینده نیز روند قیمت‌ها به همین شکل ادامه پیدا کند و با ثبات نسبی همراه باشد.

بالاخره شورای رقابت پس از سالها از فرآیند قیمت‌گذاری دستوری خودرو کنار گذاشته شد و با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اساس مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، شورای رقابت رسما از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شده است.

البته این موضوع به معنی پایان قیمت‌گذاری دولتی و آزادسازی نرخ‌گذاری در بازار خودرو نیست و قرار شده است تنظیم قیمت این بازار فعلاً بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار باشد اما این موضوع چه تاثیری روی بازار خودرو خواهد داشت؟ آیا وزارت صنعت قیمت خودرو را به صورت دستوری به سیر نزولی می‌اندازد؟

فربد زاوه، تحلیلگر صنعت خودرو در این زمینه می‌گوید که حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری دستوری خودرو تاثیر خاصی بر بازار ندارد مگر اینکه ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت بخواهد با دستورالعمل‌ جدیدی وارد این بازار شود.

وضعیت بازار خودرو

بررسی بازار خودروها در سومین هفته بهمن ماه نشان می دهد که در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، ۱۱ خودروی پرطرفدار بازار یعنی «سمند LX  با موتور EF۷»، «سمند سورن»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو ۲۰۶ تیپ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، «کوییک R»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا ۲»  و «ساینا» کاهش قیمت های ۲ تا ۸ میلیون تومانی را ثبت کردند. تنها ۲ خودروی «رانا پلاس» و «شاهین»، ثبات قیمت داشتند و «کوییک معمولی» تنها خودرویی بود که در هفته کاهش قیمت ها در بازار، رشد قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد.

منبع: تجارت نیوز

قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو در بازار سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ​

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: