محمد کاسبی | سلامتی محمد کاسبی

حال محمد کاسبی وخیم شد | محمد کاسبی زیر تیغ جراحی

حال محمد کاسبی وخیم شد | محمد کاسبی زیر تیغ جراحی
کدخبر : 553264

دختر محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، درباره آخرین وضعیت جسمانی پدرش گفت: بنا به تشخیص پزشکان پدر باید تحت عمل جراحی قلب قرار گیرد.

محمد کاسبی، شنبه ۴ خرداد ۱۳۳۰ در کوچه آبشار خیابان ری تهران متولد شد. یکی از بازیگران پیشکسوت و محبوب مردمی بی شک محمد کاسبی است. محمد کاسبی  چندی قبل بدلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و پس از  بهبودی مرخص شد اما متاسفانه محمد کاسبی بدلیل وخامت اوضاع کارش به بیمارستان کشید.

محمد کاسبی

دختر محمد کاسبی گفت: بنا به تشخیص پزشکان پدر باید تحت عمل جراحی قلب قرار گیرد، به همین دلیل انتقال وی به بیمارستان قلب صورت گرفته و ما منتظریم تا پزشکان معالج برای انتخاب نوع عمل جراحی و ادامه روند درمان تصمیم نهایی را بگیرند.

یلدا کاسبی درباره آخرین وضعیت جسمانی «محمد کاسبی» بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: از ابتدای دی ماه پدرم در بخش آی سی یو بیمارستان عرفان بستری بود و معالجات روی وی انجام می‌شد، طی این مدت پزشکان تمام تلاش خود برای ایجاد در وضعیت قلبی پدر را انجام دادند.  خوشبختانه به غیر از مشکلات جسمانی ناشی از بیماری قلبی پدر از لحاظ سطح هوشیاری شرایط خوبی دارد و به راحتی با تمامی اعضای بیمارستان و خانواده ارتباط برقرار می کند. همچنین افراد زیادی به ملاقات وی آمده اند و پدر با آنها به راحتی مکالمه کرده است.

وی درباره دلیل انتقال پدر خود به بیمارستان قلب شهید رجایی اضافه کرد: دیروز و در ادامه مسیر معالجات پدر از بیمارستان عرفان به بیمارستان قلب شهید رجایی منتقل شد. وی در حال حاضر در بخش بستری است. 

دختر محمد کاسبی با اشاره به عمل قلب پیش رو برای محمد کاسبی خاطرنشان کرد: بنا به تشخیص پزشکان پدر باید تحت عمل جراحی قلب قرار گیرد، به همین دلیل این انتقال صورت گرفته و ما منتظریم تا پزشکان معالج برای انتخاب نوع عمل جراحی و ادامه روند درمان تصمیم نهایی را بگیرند.

محمد کاسبی

 

محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که چند ماه پیش هم به دلیل عوارض ناشی از کرونا و بیماری قلبی مدتی در بیمارستان بستری شده بود، در روزهای اخیر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

بازیگران سینما و تلویزیون به عیادت محمد کاسبی رفتند. در زیر تصاویر بازیگران را در بیمارستان می توانید مشاهده کنید:

محمد کاسبی

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون که  همراه با مجید مجیدی به ملاقات محمد کاسبی رفته است، در مورد آخرین وضعیت جسمانی این هنرمند پیشکسوت اظهار داشت: به دلیل این که کاسبی نارسائی قلبی شدیدی دارد حالش رضایت بخش نیست. با توجه به وضعیت جسمانی محمد کاسبی و شل بودن عضلات قلبش، پمپاژ خون برای وی دشوار شده است و بیشتر باید در حالت دراز کشیده باشد تا خون رسانی قلب در بدن وی بهتر صورت گیرد.

او افزود: وضعیت وی به نحوی است که تنفس برایش قدری مختل شده است.

محمد کاسبی

 

بیوگرافی محمد کاسبی

نام:محمد

نام خانوادگی:کاسبی

تاریخ تولد:1330/3/4

محل تولد:تهران

تحصیلات:فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی

زندگی نامه محمد کاسبی

محمد کاسبی در 4 خرداد 1330 در کوچه آبشار خیابان ری تهران متولد شد، دوران کودکی،نوجوانی و جوانی خود را در محله نازی آباد تهران گذراند و تحصیلات خود را در دبستان رازی، دبیرستان الهی، فاتح، و رستاخیز به اتمام رساند و مدرک دیپلم را در سال 1350 اخذ کرد.

 محمد کاسبی از سیزده سالگی در کاخ جنوبی جوانان در میدان راه آهن با گروه تئاتر فعالیت تئاتر تقریبا نیمه حرفه ای خود را آغاز کرد و از سال 1350 همکاری و بازیگری در اداره تئاتر تهران را شروع نمود.

در سال 1353 در رشته بازیگری و کارگردانی سینما و تئاتر قبول شد و به دانشکده هنر های دراماتیک راه یافت. و پیش از تحصیل و در حین آن در دانشکده دراماتیک به دوبلوری پرداخت. او در دوران دانشکده نمایشنامه های زیادی از جمله یک نمایش طولانی به کارگردانی جعفر والی و نمایش مدا به کارگردانی منیژه معامدی را بازی کرد.

محمد کاسبی در فیلم دایره سرخ

محمد کاسبی در اوایل سال 1358 با چندی از دوستان حوزه اندیشه و هنر اسلامی را پایه گذاری کرد که بعدها نام این محل به حوزه هنری تغییر نمود، او همچنین مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد را نیز بنیانگذاری کرد. از اواسط سال 1360 کار دوبله، مدیریت واحد نمایشات رادیو و مسئولیت مرکز هنرهای نمایشی همه را رها کرد و تمام وقت و تمرکز خود را معطوف به حوزه هنری و آغاز فیلم سازی برای حوزه کرد، اولین کار در حوزه هنری فیلم توبه نصوح بود.

محمد کاسبی

محمد کاسبی در سریال سه دنگ سه دنگ

محمد کاسبی چندین نمایشنامه هم نوشته است که از جمله نمایشنامه های چاپ شده نمایشنامه زالو و بایگانی را می توان نام برد، نمایشنامه بایگانی علاوه بر اینکه به کارگردانی او به روی صحنه تئاتر شهر رفت در پنجمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس لوح تقدیر این جشنواره را نیز به دست آورد.

او علاوه بر تمامی مسئولیت ها چندین فیلمنامه نوشته و کارگردانی کرده است مثل فیلم نامه شنا در زمستان که از جشنواره معلم لوح تقدیر را دریافت کرده است و هم چنین فیلم شته ها و قاصد و چندین فیلمنامه دیگر هم نوشته است که به تصویب وزارت ارشاد رسیده و این فیلمنامه ها در اختیار بنیاد سینمایی فارابی و اداره کل سینمای تجربی وزارت ارشاد قرار گرفته است، نام این فیلم نامه ها راز سهراب و فیلم نامه خانه میباشد. 

 او در سال 1368 نویسندگی و کارگردانی فیلم شنا در زمستان را به عهده گرفت و تقدیر بهترین فیلم نامه از جشنواره معلم را دریافت کرد.

پوستر فیلم شنا در زمستان

مجید مجیدی کارگردان به نام سینمای ایران و محمد کاسبی از بازیگران این فیلم بودند.

محمد کاسبی کاندید دریافت سیمرغ بلورین برای بازی در فیلم های بدوک ، پدر و دیوار شد. و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را برای بازی در فیلم پدر دریافت کرد. او همچنین تندیس بهترین بازیگر سینمای قاره آسیا از کشور مالزی را در سال 1997 (1374) برای فیلم پدر از آن خود کرد.

محمد کاسبی در فیلم پدر

پدر نام فیلمی به کارگردانی مجید مجیدی است که در سال 1374 انتشار یافته است. 

محمد کاسبی با مجموعه تا صبح در تلویزیون دیده شد و با ایفای نقش در سریال خوش رکاب طرفداران زیادی پیدا کرد. 

خوش رکاب به کارگردانی علی شاه حاتمی و بازی :محمد کاسبی ، مجید صالحی ، مریم سعادت ، امیر نوری ، پویا امینی و... از شبکه یک در ایام نوروز پخش می شد. 

محمد کاسبی

فیلم شناسی محمد کاسبی:

سینما

    نطفه شوم (1387)

    دیوار (1386)

    نیما یوشیج (1385)

    عروسک فرنگی (1384)

    عزیزم من کوک نیستم (1381)

    مریم مقدس (1379)

    دنیای وارونه (1376)

    کمین (1375)

    براده های خورشید (1374)

    پدر (1374)

    دایره سرخ (1374)

    ماه و خورشید (1374)

    حمله به اچ3 (1373)

    پناهنده (1372)

    همسفر (1372)

    بدوک (1371)

    بحران (1366)

    بایکوت (1364)

    زنگ ها (1364)

    استعاذه (1362)

    دو چشم بی سو (1362)

    توبه نصوح (1361)

    مرگ دیگری (1361)

مجموعه های تلویزیونی

    تا صبح  1385

    خوش رکاب

    خوش غیرت

    صاحبدلان

    رعنا 1367-1369

    سه در چهار 

    زن بابا  1389

    خوش نشین ها  1389

    سه دونگ، سه دونگ  1391

    فراموشی  1391

    خوب بد زشت (1393)

به عنوان کارگردان

1 - شنا در زمستان (1368)

2 - قاصد (1366)

محمد کاسبی

 

سوابق اجرایی

• مسئول نمایشات رادیو

• راه اندازی مرکز هنرهای نمایشی

• از پایه گذاران حوزه هنری

• مدیریت واحد تئاتر حوزه هنری

• راه اندازی و مدیریت امور شهرستان های حوزه هنری جهت تاسیس و راه اندازی حوزه های هنری در کل کشور.

 • عضو شورای بازبینی و صدور پروانه فیلم های سینمایی وزارت ارشاد

 • عضو شورای صدور پروانه نمایش فیلم های خاص

 • عضو شورای فیلم نامه بنیاد سینمای فارابی

 • داور در کلیه جشنواره های معتبر تئاتر و فیلم در کشور از جمله جشنواره تئاتر فجر، فیلم کودک و نوجوان اصفهان ، تئاتر مقاومت، فیلم دفاع مقدس،تئاتر خیابانی، تئاتر دانشجویی سراسر کشور

 • چندین دوره داور جشنواره فیلم و سریال های تلویزیون، دبیر جشنواره سینمای دفاع مقدس

 • دبیر جشنواره تئاتر دفاع مقدس

 • عضویت در شورای نمایش فرهنگستان هنر

جوایز و افتخارات محمد کاسبی:

     کاندید دریافت سیمرغ بلورین برای فیلم بدوک

     کاندیددریافت سیمرغ بلورین برای فیلم پدر

     کاندید دریافت سیمرغ بلورین برای فیلم دیوار

     دریافت سیمرغ بلورین برای فیلم پدر

     دریافت تندیس بهترین بازیگر سینمای قاره آسیا از کشور مالزی در سال 1997 (1374) برای فیلم پدر

     دریافت لوح تقدیر بهترین نمایشنامه از پنجمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس برای نمایشنامه بایگانی

     دریافت لوح تقدیر بهترین فیلم نامه از جشنواره معلم برای فیلم نامه شنا در زمستان

     دریافت لوح تقدیر از پنجمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس برای نمایشنامه بایگانی

حال محمد کاسبی وخیم شد | محمد کاسبی زیر تیغ جراحی 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: