وضعیت آب و هوا | هواشناسی

وضعیت آب و هوای فردا ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | وضعیت آب و هوای کشور در ۲۴ ساعت آینده

وضعیت آب و هوای فردا 10 اسفند 1400 | وضعیت آب و هوای کشور در 24 ساعت آینده
کدخبر : 553555

کارشناس سازمان هواشناسی فریبا گودرزی درباره وضعیت آب و هوا بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی فعلی محدود شده است و فردا از کشور خارج می‌شود.

وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده و امروز با بارش و کاهش دما همراه است. سامانه بارشی جدید که وارد کشور شده بود؛ وضعیت آب و هوای کشور را دچار تغییر کرد. سازمان هواشناسی با تشریح وضعیت آب و هوای کشور، از تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد و نسبت به به افزایش آلودگی هوای شهرهای صنعتی هشدار داد. در نتیجه وضعیت آب و هوای ناپایدار بوجود آورد. پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور 10 اسفند 1400 نشان از کاهش دما در سطح کشور می دهد.

وضعیت آب و هوا

وضعیت آب و هوای فردا ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ 

کارشناس سازمان هواشناسی فریبا گودرزی درباره وضعیت آب و هوا بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی فعلی محدود شده است و فردا از کشور خارج می‌شود.

وی توضیح داد: آخرین فعالیت سامانه بارشی امروز در نوار شرقی و روز سه‌شنبه در شرق کشور به شکل پراکنده پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها به صورت پراکنده در برخی استان‌های شرقی ادامه دارد.

گودرزی گفت: روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود، اما از روز پنج‌شنبه سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که موجب کاهش دما در نیمی از کشور و پایان هفته برفی و بارانی خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه‌ داد: امروز همچنین در بخش‌هایی از جنوب شرق، ‌شرق، مرکز و استان‌هایی که در دامنه البرز مرکزی واقع شده‌اند وزش باد شدید موقتی را پیش بینی‌ می‌کنیم.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز ( ۹ اسفندماه) در نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط سه‌شنبه (۱۰ اسفندماه) در نواحی شرق و جنوب شرق ادامه خواهد داشت.

وی افزود: چهارشنبه (۱۱ اسفندماه) در اکثر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود و از بعدازظهر در نواحی شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود و پنجشنبه(۱۲ اسفندماه) با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب و جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز جمعه(۱۳ اسفندماه) گستره سامانه بارشی افزایش می‌یابد و فعالیت آن علاوه بر نواحی ذکر شده در سواحل دریای خزر، مرکز، شرق، شمال شرق و همچنین شمال استان‌های بوشهر و فارس ادامه خواهد داشت. در این روز به دلیل افزایش شیو فشاری و تغییر توده هوا روی کشور برای اکثر مناطق کشور وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وضعیت آب و هوا

به گفته ضیاییان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(۱۱ و ۱۲ اسفندماه) در سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و جمعه (۱۳ اسفندماه) کاهش ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود همچنین جمعه(۱۳ اسفندماه) در نواحی شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش ۶ تا ۸ درجه دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه و سه شنبه ( ۹ و ۱۰ اسفندماه) نیمه شرقی خلیج فارس و از پنج شنبه (۱۲ اسفندماه) تا پیش از ظهر جمعه(۱۳ اسفندماه) نیمه غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ اسفندماه) کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (۱۱ اسفندماه) نیمه‌ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ اسفند ماه) بندرعباس و با دمای ۲۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان و همدان با دمای ۲- و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

روز جمعه گستره سامانه بارشی افزایش می‌یابد و فعالیت آن علاوه بر مناطق ذکرشده در سواحل دریای خزر،‌ مرکز، شرق، شمال شرق و همچنین استان‌های بوشهر و فارس ادامه خواهد داشت.

وضعیت آب و هوا

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه به‌دلیل افزایش شیو فشاری و تغییر توده هوا روی کشور برای اکثر مناطق وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما 8 تا 10 درجه‌ای و جمعه کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز جمعه کاهش 6 تا 8 درجه‌ای گرما در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی شده است.

آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد و در شب صاف با احتمال غبار محلی پیش‌بینی شده است.

وضعیت آب و هوای فردا ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | وضعیت آب و هوای کشور در ۲۴ ساعت آینده

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: