یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی | پرداخت یارانه معیشتی

واریز یارانه معیشتی نوروزی رئیسی به حساب مردم؟ | جزئیات جدید از یارانه معیشتی نوروزی رئیسی برای یارانه بگیران

واریز یارانه معیشتی نوروزی رئیسی به حساب مردم؟ | جزئیات جدید از یارانه معیشتی نوروزی رئیسی برای یارانه بگیران
کدخبر : 554170

اسفند ماه از نظر واریزی، شلوغ‌ترین ماه امسال بود. چرا که عیدی، سود سهام عدالت، دو یارانه نقدی و یارانه معیشتی بنزین از جمله واریزی‌های این ماه بودند.

یارانه معیشتی این ماه یکی از پر بحث ترین اخبار این روزهاست . رئیسی قول داده بود که یارانه معیشتی دی ماه افزایش 3 برابری داشته باشد. در مورد افزایش یارانه معیشتی اسفند ماه هیچ مسئولی تاکنون واکنشی نشان نداده است .طبق روال عادی یارانه معیشتی دهم هر ماه به مشمولین پرداخت می شود. در ادامه آخرین اخبار از یارانه معیشتی را می خوانیم. 

واریز یارانه معیشتی نوروزی رئیسی به حساب مردم؟ 

یارانه معیشتی بنزین در روز ۹ اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. مبلغ این یارانه برای هر خانوار بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان بود. دومین یارانه نیز یارانه نقدی بود که به مبلغ ۴۵ هزار تومان برای هر نفر در روز ۲۰ اسفند ماه واریز شد.

در این ماه همچنین بسیاری از شاغلین عیدی خود را گرفتند. مبلغ عیدی امسال برای بازنشستگان و کارمندان به صورت ثابت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. همچنین مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای متاهلان و مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به‌‌ازای هر فررند پرداخت شد.

جدیدترین واریزی نیز به سود سهام عدالت مربوط می‌شود. طی دو روز گذشته سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد. مبلغ این سود برای دارنده سهام ۵۳۲ هزار تومان معادل ۵۷۵ هزار تومان و برای دارنده سهام یک میلیون تومانی نیز یک میلیون و ۸۰ هزار تومان بود.

 

۲ واریزی تا پایان سال

به نظر می‌رسد دو واریزی دیگر در روزهای باقی مانده از امسال انجام می‌شود، یکی بسته معیشتی نوروز و دیگری عیدی بازنشستگان جامانده.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طراحی بسته معیشتی عید خبر داد و گفت: پرداخت بسته معیشتی عید را با معاون اول رئیس جمهور مطرح کردم و مردم می‌توانند منتظر خبرهای خوب باشند.

خبر خوش وزیر کار احتمالا درباره واریز یارانه جدید برای ایام نوروز است. مانند یارانه نقدی که دولت به مناسبت ۲۲ بهمن برای برخی از مردم واریز کرد یا یارانه معیشتی رمضان که فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به حساب برخی از سرپرستان خانوار پرداخت شد.

همچنبن این احتمال وجود دارد که دولت سبد کالا به مردم بدهد. چرا که مساله بسته معیشتی در دولت سیزدهم پیش از این هم مطرح شده بود.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت عیدی جاماندگان بازنشستگان کشوری با حقوق اسفند ماه خبر داد.

آخرین یارانه نقدی امسال واریز  شد. بیش از 20 میلیون نفر این ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از سال آینده  یارانه نقدی  هدفمند خواهد شد.

پرداخت یارانه ۵۰۰ هزار تومانی به این افراد

اگر قرار باشد که یارانه نقدی ماهانه این خانوارها سه برابر شود، یعنی یارانه هر فرزند در این خانوارها از ۴۵ هزار تومان به ۱۳۶ هزار تومان میرسد. با این حساب مجموع یارانه نقدی یک خانوار دارای سه فرزند به حدود ۵۰۰ هزار تومان میرسد.اما اگر قرار باشد یارانه معیشتی خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر شامل افزایش سه برابری شود، این یعنی یارانه ۲۰۵ هزار تومانی معیشتی باید سه برابر شود. در این صورت یارانه این خانوارها به ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد.

یارانه معیشتی

 

افزایش سه برابری یارانه نقدی، بخشی از اجرای طرح جوانی جمعیت است که روز گذشته در شورای نگهبان تصویب شد. در این طرح موارد دیگری چون پرداخت زمین رایگان، افزایش یارانه ودیعه مسکن، تسهیلات مسکن و ثبت نام خودرو بدون قرعه‌کشی مطرح شده است.

بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص دو فوریت لایحه توزیع عادلانه ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس تا ۸ میلیارد دلار به دولت اجازه داده بودیم که درآمد‌های ارزی حاصل از فروش نفت، میعانات و فرآورده‌ها را با قیمتی کمتر از قیمت ETS در اختیار واردکنندگان نهاده‌های دامی، دارو و گندم قرار دهد.

وی افزود: بر اساس گفته‌ها و آمار دولت این ۸ میلیارد دلار تمام شده و دولت در لایحه‌ای تقاضا کرده مجلس به دولت اجازه دهد ۴/۶ میلیارد دلار دیگر تا پایان سال با ارز ترجیحی به فروش برساند تا ارز دارو، تجهیزات پزشکی، گندم و نهاده‌های دامی را تامین کند.

زنگنه در ادامه بیان کرد: در قسمت دوم لایحه دولت، درخواست شده تا ۲۷ هزار میلیارد تومان به دولت مجوز دهیم که از محل‌های دیگر صرف اعطای یارانه به مردم کند. این یارانه بر اساس محاسبات انجام شده حدود صد هزار تومان است که برای دهک‌های پایین‌تر جامعه بالاتر است. بر این اساس این میزان به یارانه ۴۵ هزار تومانی پیشین اضافه می‌شود که پیشتر قانون مستقل داشته است. دولت معتقد است این ۴/۶ میلیارد دلار که به ۸ میلیارد پیشین اضافه می‌کند، امکان دارد مجبور شود برخی از کالا‌های مشمول ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را حذف کند.وی همچنین ابراز داشت: گندم و دارو قطعاً تا پایان سال مشمول ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌شوند. در مورد نهاده‌های دامی هم دولت باید تصمیم بگیرد و اگر عرض آن‌ها را کم کند یا نرخش را افزایش دهد، دولت از محل این ۲۷ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم کمک می‌کند تا بخشی از بار هزینه‌ای را جبران کند.

زنگنه تصریح کرد: نظر مجلس این است که در مورد ۲۷ هزار میلیارد تومان نیاز به مصوبه پارلمان ندارد و دولت بر اساس قانون بودجه تا ۱۰ درصد می‌تواند محل هزینه‌ها را تغییر دهد. البته در بخش اول به دولت دستور دادیم در قانون بودجه که ارز را به قیمت ETS به فروش برساند.

واریز یارانه معیشتی نوروزی رئیسی به حساب مردم؟ | جزئیات جدید از یارانه معیشتی نوروزی رئیسی برای یارانه بگیران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: