قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو در بازار جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱

قیمت خودرو امروز |  قیمت خودرو در بازار جمعه 12 فروردین 1401
کدخبر : 554729

قیمت خودرو در سال گذشته با نوساناتی همراه بود. آیا امسال نیز بازار خودرو کشور بازاری نوسانی خواهد بود؟

قیمت خودرو که در روزهای اخیر رشد چشمگیری داشت با روند کاهشی کار خود را شروع کرد. بازار خودرو نیز به ساماندهی نیاز دارد تا قیمت خودرو به ثبات برسد. قیمت خودرو بدون هیچ نظارتی همچنان در مسیر رشد قرار دارد و خریداران را با نگرانی همراه کرده است که با ثابت ماندن طی این چند روز یه ثبات موقتی رسیده است.

قیمت خودرو در بازار جمعه ۱۲ فروردین

قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه است.

بهای خودرو صفر داخلی امروز ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به ۱۹۰ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۶۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دنا پلاس اتوماتیک مدل  ۱۴۰۰ با قیمت ۴۷۲ میلیون تومان در بازار موجود است. دنا معمولی نیز به ۳۵۲ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

نرخ تیبا هاچ‌بک پلاس به ۲۰۲ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو با نرخ ۲۶۷ میلیون فروش می‌رود. تیپ پنج ۲۰۶ نیز در محدوده ۳۱۷ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو پارس اتوماتیک با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا اتوماتیک نیز به ۵۲۰ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران مشهد، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو در سال ۱۴۰۱ بستگی به سیاست‌های مسئولان دارد. بازار در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت داشت.

او توضیح داد: اگر وضعیت بازار در چند روز آینده تغییری نکند، ممکن است طی هفته‌های جاری در بازار ثبات ایجاد شود.

حیدری در ادامه در مورد تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت خودرو در بازار کشور اظهار کرد: تا پیش از این، جنگ بین اوکراین و روسیه در بازار خودرو کشور تاثیری نداشت. به نظر نمی‌رسد بعد از این هم تاثیری داشته باشد. قیمت‌ها بیشتر به ثبات ارزی بستگی دارد.

 پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۱

قیمت خودرو در سال گذشته با نوساناتی همراه بود. اگرچه در اواخر سال بازار خودرو در وضعیت رکودی قرار گرفت. به نظر می‌رسد خریداران همچنان منتظر نتایج مذاکرات وین هستند و از خرید خودرو خودداری می‌کنند.

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران مشهد در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو در سال ۱۴۰۱ بستگی به سیاست‌های مسئولین دارد. بازار در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت داشت.

او توضیح داد: به نظر می‌رسد مردم برای مسافرت‌های عیدانه خود به دنبال خرید خودرو هستند. اگر وضعیت بازار در چند روز آینده تغییری نکند، ممکن است تا اوایل سال ۱۴۰۱ نیز به همین شکل ادامه یابد و ثبات ایجاد شود.

رکود بازار خودرو ادامه‌دار است

یک کارشناس بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: رکود در بازار خودرو در هفته اول فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد. چنانچه مردم قصد خرید خودرو دارند می‌توان نوید ثبات و حتی کاهش قیمت را  در آینده داد. البته مشروط به اینکه مذاکرات وین به نتیجه برسد.

عماد جعفری توضیح داد: در هفته پایانی اسفند نیز به دلیل نوسان قیمت دلار که تحت تاثیر توقف مذاکرات بود قیمت برخی خودروها دوباره افزایش پیدا کرد. به نظر می‌رسد این روند افزایشی قیمت خودرو موقتی است.

ریزش قیمت خودروها

او ادامه داد: دولت پیشنهاد افزایش تولید خودرو و همچنین آزادسازی خودروهای خارجی را داده است. چنانچه مذاکرات دوباره از سر گرفته شود احتمال دارد قیمت خودروها ریزش داشته باشد.

پیش‌تر فعالان بازار گفته بودند قدرت خرید مردم در آستانه نوروز ۱۴۰۱ کاهش پیدا کرده است و تنها خودروهای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

کاهش ۲ تا ۱۲ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار خودرو

بازار خرید و فروش خودرو امروز متأثر از روند کاهشی قیمت ارز شاهد کاهش قیمت‌ها در انواع خودروها بوده است اما نکته مهم اینجاست در بازار فروشنده بسیاری وجود دارد و خبری از خریدار نیست. به‌اعتقاد نمایشگاه‌داران خودرو نوسانات قیمت ارز عاملی شده است تا برخی دست از کسب سود بیشتر بردارند و اقدام به فروش محصولات خود کنند اما از آن طرف خریداران به‌امید کاهش  قیمت‌ها تمایلی به خرید خودرو ندارند.

البته قرار بود براساس وعده وزیر صنعت 26 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال راهی بازار شود که اگر این موضوع تحقق پیدا کند به‌طور حتم ریزش قیمت‌ها در  خودروهای داخلی و مونتاژی بیشتر خواهد شد.

بررسی بازار نشان می‌دهد در زمان حاضر قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی از 2 تا 12 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است به‌عنوان مثال در بازار امروز پراید 111 با قیمت 189 میلیون تومان، ساینا  193 میلیون تومان،  تیبا 180 میلیون تومان، کوییک دنده‌ای 195 میلیون تومان، تیبا صندوقدار 171 میلیون تومان و تیبا 2 با قیمت 176 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

علاوه بر این کوییک آر 196 میلیون تومان، سمند ال‌ایکس 249 میلیون تومان، پژوپارس 265 میلیون تومان، پژو206 تیپ2 با قیمت 250 میلیون تومان و پراید 131 با قیمت 176 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

قیمت خودرو امروز |  قیمت خودرو در بازار جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: