آرش آقایی | جودکار آرش آقایی

مرگ دلخراش آرش آقایی قهرمان جودوی ایران | بیوگرافی و علت فوت آرش آقایی

مرگ دلخراش آرش آقایی قهرمان جودوی ایران | بیوگرافی و علت فوت آرش آقایی
کدخبر : 554804

"آرش آقایی" قهرمان خوش اخلاق جودوی ایران و دارنده مدال برنز آسیا به دلیل برق گرفتگی در باشگاه بدنسازی دارفانی را وداع گفت.

آرش آقایی جودوکار ورزشکار تیم ملی جودو ایران, در سال ۱۳۷۱ در تبریز متولد شد. آرش آقایی که دارنده مدال های قهرمانی و متعدد در مسابقات کشوری و جهانی می باشد، توانسته موفقیت های زیادی را در ورزش جودو برای تیم ملی کشورمان کسب کند. آرش آقایی دارنده مدال برنز قهرمانی جوانان آسیا و مدال طلای قهرمانی کارگران جهان از مهمترین افتخارات او برای تیم ملی ایران بوده است. "آرش آقایی" قهرمان خوش اخلاق جودوی ایران و دارنده مدال برنز آسیا به دلیل برق گرفتگی در باشگاه بدنسازی دارفانی را وداع گفت.

آرش آقایی

مرگ دلخراش آرش آقایی قهرمان جودوی ایران

آرش آقایی متولد سال ۱۳۷۱ در تبریز بود و چندین عنوان قهرمانی مسابقات جودوی کشور، برنز جوانان آسیا و مدال طلای کارگران جهان را در کارنامه داشت.

طبق اعلام فدراسیون جودو، آقایی عصر امروز یکشنبه به دلیل برق گرفتگی در باشگاه بدنسازی در تبریز جان خود را از دست داد. در این راستا، "آرش میراسماعیلی" رئیس فدراسیون جودو در پیامی درگذشت این قهرمان با اخلاق را تسلیت گفت. مرحوم آقایی هم اکنون عضو تیم ملی جودو بود و در اردوی مشترک یک ماه قبل با عراق نیز حضور داشت.

آرش آقایی

ازدواج و همسر آرش آقایی

وی هنوز ازدواج نکرده و در حال حاضر مجرد می باشد.

سوابق ورزشی آرش آقایی

آقایی جودوکار کشورمان فعالیت ورزشی خود را از تبری آغاز کرده و سپس وارد تیم ملی جودو ایران شد. او در سال ۲۰۱۳ در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در چین حضور داشت و مدال برنز این مسابقات را کسب کرد.

ماجرای مهاجرت و پناهندگی آرش آقایی به کشور آذربایجان

در سال ۱۳۹۸ آرش آقایی ایران را به مقصد کشور آذربایجان ترک و از ایران مهاجرت کرد. او مدتی برای تیم ملی جودو آذربایجان به میدان رفت و در کاپ اروپا با لباس کشور آذربایجان به روی تاتامی در وزن ۸۱- کیلوگرم برای تیم ملی آذربایجان مبارزه کرده است. حالا در آذر ۱۴۰۰ دوباره به تیم ملی کشورمان بازگشت تا دوباره فعالیت های ورزشی خود را در کشورش ادامه دهد.

آرش آقایی

مهاجرت آرش آقایی جودوکار 

او درباره علت مهاجرت و رفتن از ایران در مصاحبه ای جدید گفته: ناچارم کردند به آذربایجان بروم و پناهندگی من صحت ندارد و پناهندگی یعنی فرار کردن، ا‌ما این طور نیست من در این کشور لژیونر شده‌ام.

من ۴ ما‌ه است که در کشور جمهوری آذربایجان هستم و به عضویت تیم ملی جودوی این کشور نیز درآمده‌ام، ا‌ما این‌که گفته می‌شو‌د پناهنده شده‌ام اصلا صحت ندارد.

 

آرش آقایی ملی پوش تیم ملی جودو کشورمان درباره علت مهاجرتش به باکو گفت: من ۲۵ ساله هستم و می‌خواستم در ادامه مسیر هم بر‌ا‌ی جودوی ایران مبارزه کنم، اما آقایان گفتند تو را نمی‌خواهیم و ما به دنبال جوان‌گرایی هستیم. من تمام تلاشم را کردم تا بمانم و بر‌ا‌ی مملکتم مثل سال‌های قبل افتخارآفرینی کنم، ا‌ما آقایان ادعا کردند من را بر‌ا‌ی تیم ملی نمی‌خواهند.

آرش آقایی

آرش آقایی جودوکار در تیم ملی آذربایجان

اما سایت فدراسیون جودو در همان زمان بیانیه ای را منتشر کرد و مدعی شد که آرش آقایی پس از کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی کشور تنها چند ماه در سال ۹۵ در اردوی تیم ملی حضور داشته و پس از آن به خواست خود و به دلیل مشغله کاری اردو را ترک کرده است و او در سال ۲۰۱۳ در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در چین افتخار همراهی تیم را در این رده داشته و پس از آن نیز یک مرتبه به همراه تیم استانی در رقابت‌های گرنداسلم ابوظبی حاضر شده است.

آرش آقایی

بازگشت به تیم ملی جودو ایران

آرش آقایی دارنده چندین مدال رنگارنگ در مسابقات جودو قهرمانی کشور و مدال برنز مسابقات جوانان جودو قهرمانی آسیا، بنا به دلایلی نزدیک به دو سال برای تیم ملی جودو کشور آذربایجان مسابقه داد، اما سرانجام صبح چهارشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور در فدراسیون جودو و دیداری که با آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو داشت، تصمیم گرفت تا از این پس زیر پرچم کشورمان و برای تیم ملی جودو مسابقه دهد.

آرش آقایی در این خصوص گفت: بنا به مشکلاتی که برای من در آن مقطع پیش آمده بود، ناچار شدم به مدت دو سال برای تیم ملی جودو کشور آذربایجان مبارزه کنم. اما سرانجام تصمیم گرفتم برای آینده خود برنامه ریزی دقیق‌تری کنم. امروز (چهارشنبه) صحبت‌های خوبی با آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو داشتم و توافقات خوبی نیز صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: طبق توافقاتی که با ریاست محترم فدراسیون داشتیم از امروز در خدمت تیم ملی جودو کشورمان خواهم بود و در مسابقات بین المللی با لباس تیم ملی جودو ایران و زیر پرچم سه رنگ کشور عزیزمان مبارزه خواهم کرد.

صفحه اینستاگرام آرش آقایی

صفحه شخصی وی با نشانی arash.aghaei1371 در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال است و در دسترس عموم قرار دارد

مرگ دلخراش آرش آقایی قهرمان جودوی ایران | بیوگرافی و علت فوت آرش آقایی​

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: