قیمت پژو ۲۰۶

قیمت پژو ۲۰۶ امروز | قیمت ۲۰۶ سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

قیمت پژو 206 امروز | قیمت 206 سه شنبه 16 فروردین 1401
کدخبر : 554852

قیمت پژو 206 در بازار خودروسه شنبه 16 فروردین ماه اعلام شد.

قیمت پژو ۲۰۶ در روزهای اخیر، افزایش یافت و خبرهای مبنی بر آزادسازی واردات خودرو بر قیمت پژو ۲۰۶ و دیگر محصولات ایران خودرو تاثیرگذار نبود. قیمت پژو ۲۰۶ در بازار آزاد نسبت به قیمت پژو ۲۰۶  در کارخانه، تفاوت بسیاری دارد و همین موضوع، باعث دلال بازی در بازار خودرو شده است. اگر قیمت پژو ۲۰۶ و دیگر محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا در بازار کاهش یابد می تواند باعث رونق گرفتن بازار خودرو شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۶۸ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج، نسبت به دیروز با پنج میلیون افزایش به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت پژو 206

آخرین تغییرات از روند بازار حاکی از آن است که قیمت پراید امروز در رفتاری خلاف جهت بازار صعودی شد و بهای پراید ۱۱۱ حدود ۷ میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کرد و بهای آن به ۱۸۹ میلیون تومان رسید.

برخی از نمایشگاه‌داران معتقدند که با وجود عدم تغییر قیمت ارز، اما بازار خودرو مسیر دیگری را طی می‌کند. به باور یکی از فعالان بازار خودرو، با وجود این‌که دلار در طول هفته‌های اخیر ۲ هزار تومان ارزان‌تر شده، اما هیچ تغییری در روند بازار خودرو به وجود نیامده است. به نظر می‌رسد دست‌هایی هستند که بازار را نگه داشته‌اند و نمی‌خواهند وضعیت آن تغییر کند.

کاهش ۳ تا ۵۰  میلیون تومانی قیمت انواع خودرو  در بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: قیمت پژو پارس از ۲۸۱ میلیون تومان در بازار به ۲۷۷ میلیون تومان و پراید ۱۱۱ نیز از ۱۸۸ میلیون تومان به حدود ۱۸۵ میلیون تومان افت کرده است.

موتمنی در مورد خودروهای مونتاژی نیز اظهار داشت: این خودروها نیز کاهش قیمت داشته است به‌عنوان مثال خودرو جک اس ۵ و هایما هر کدام حدود ۳۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. 

وی افزود: خودروهای ۹۰۰ میلیون تومانی تقریبا ۳۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند و خودروهای که قیمت آنها بیش از یک میلیارد تومان است بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان کاهش یافته است. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اظهارداشت: به‌طور کلی بررسی قیمت خودرو در بازار نشان می‌دهد که خودروهای تولید داخلی حدود ۲ درصد و خودروهای مونتاژی حدود ۴ درصد طی دو هفته اخیر کاهش قیمت داشته‌اند. 

وی افزود: با وجود کاهش قیمت خودرو، خریداری وجود ندارد و اغلب مشتریان در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها با توجه به کاهش قیمت ارز هستند. 

قیمت پژو 206

پیش‌بینی قیمت‌ خودرو در هفته آینده

مسعود نقی‌زاده در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودروها تنها در سایت‌ها و کارخانه کاهشی بود، اما قیمت‌ها در بازار با چنین کاهشی مواجه نشد و فقط افزایش قیمت متوقف شد.

او افزود: در این هفته با خبرهای خوبی که از مذاکرات آمد بازار به ثبات و به یک آرامشی رسیده است. با این وجود خریدار واقعی در بازار نیست و مردم منتظر کاهش قیمت هستند.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد در هفته آینده نیز روند قیمت‌ها به همین شکل ادامه پیدا کند و با ثبات نسبی همراه باشد.

بالاخره شورای رقابت پس از سالها از فرآیند قیمت‌گذاری دستوری خودرو کنار گذاشته شد و با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اساس مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، شورای رقابت رسما از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شده است.

البته این موضوع به معنی پایان قیمت‌گذاری دولتی و آزادسازی نرخ‌گذاری در بازار خودرو نیست و قرار شده است تنظیم قیمت این بازار فعلاً بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار باشد اما این موضوع چه تاثیری روی بازار خودرو خواهد داشت؟ آیا وزارت صنعت قیمت خودرو را به صورت دستوری به سیر نزولی می‌اندازد؟

فربد زاوه، تحلیلگر صنعت خودرو در این زمینه می‌گوید که حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری دستوری خودرو تاثیر خاصی بر بازار ندارد مگر اینکه ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت بخواهد با دستورالعمل‌ جدیدی وارد این بازار شود.

قیمت خودرو

او ادامه می‌دهد: اصولا قیمت‌گذاری دستوری در بازار خودرو اشتباه بزرگی بوده است که همچنان ادامه دارد. حالا این اشتباه را چه ستاد تنظیم بازار انجام دهد و چه شورای رقابت، نتیجه یکی است.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه می‌گوید: زمانی که مرحوم پژویان شورای رقابت را تاسیس کرد قیمت پراید ۸ میلیون تومان بود و حالا که آقای شیوا می‌خواهد کار قیمت‌گذاری در شورای رقابت را تمام کند قیمت پراید ۱۸۰ میلیون تومان است! اگر قیمت‌گذاری خودرو موثر بود در حال حاضر نباید قیمت پراید بیشتر از ۲۲ برابر شده باشد!

زاوه درباره پیش‌بینی خود از بازار خودرو تا پایان امسال هم می‌گوید که رشد نقدینگی ادامه دارد و نرخ تورم صعودی است. بنابراین تصور اینکه در چهار ماه پایانی سال قیمت خودرو کاهشی می‌شود دشوار است.

او تاکید می‌کند: از نظر من قیمت خودرو تا پایان سال صعودی خواهد بود و ممکن است که ترکیب شرایط اقتصادی کشور و رکود بازار باعث شود که شیب صعود قیمت خودرو کند شود و تا حدود ۸ درصد برسد اما نشانه‌ای بر کاهشی بودن قیمت خودرو تا پایان سال وجود ندارد.

فعالان بازار خودرو معتقدند که هم‌اکنون این بازار در رکود کامل قرار دارد، رکودی که تورم هر روزه قیمت خودرو را هم به خود می‌بیند و قیمت‌ها روندی صعودی دارد.

منبع: تجارت نیوز

قیمت پژو ۲۰۶ امروز | قیمت ۲۰۶ سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: