کودک ۹ ساله

ببینید | کودک ۹ ساله جان مادر خود را نجات داد

ببینید | کودک 9 ساله جان مادر خود را نجات داد
کدخبر : 555168

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: با اقدام صحیح کودک 9 ساله و تلاش کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان اصفهان، مادر یک کودک که به علت بیماری، هوشیاری خود را از دست داده بود، از مرگ نجات پیدا کرد.

کودک ۹ ساله جان مادر خود را نجات داد. روز گذشته کودک ۹ ساله در اقدامی فوری با اورژانس تماس گرفت. کودک ۹ ساله بعد از نگرانی برای مادرش فورا با اورژانس تماس می گیرد و جان مادرش را نجات می دهد.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: با اقدام صحیح  کودک ۹ ساله و تلاش کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان اصفهان، مادر یک کودک که به علت بیماری، هوشیاری خود را از دست داده بود، از مرگ نجات پیدا کرد.

فیلم تماس گرفتن کودک ۹ ساله را در ادامه می توانید ببینید:

فرهاد حیدری با اشاره به اهمیت آموزش صحیح استفاده از شماره‌های امدادی به کودکان، اظهار کرد: مربیان و خانواده‌ها با آموزش استفاده صحیح از شماره‌های امدادی، می‌توانند کودکان را برای مواجهه با مواقع اضطرار و بحران آماده کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موارد آموزش، آشنایی کودکان با اورژانس ۱۱۵ و فرهنگ امدادخواهی است، افزود: با توجه به حضور کودکان در جامعه، در صورتی که کودک قبل از شرایط اضطرار آموزش‌های لازم را دیده و آگاه باشد، می‌تواند علاوه بر حفاظت از خود، به نجات جان سایر افراد و بزرگترها نیز کمک کند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به امدادخواهی کودک اصفهانی که منجر به نجات جان مادر وی شد، ادامه داد: روز پنجشنبه هجدهم فروردین‌ماه سال جاری، با اقدام صحیح دختربچه ۹ ساله و تلاش کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان اصفهان، مادر یک کودک که به علت بیماری، هوشیاری خود را از دست داده بود، از مرگ نجات پیدا کرد.

یادگیری شماره‌های امدادی در درس مطالعات اجتماعی

وی با بیان اینکه کارشناسان اورژانس ضمن آرام‌سازی کودک، گرفتن شرح حال، آدرس کامل و برقراری تماس پیگیری تا رسیدن آمبولانس این مأموریت را با موفقیت به پایان رساندند، تصریح کرد: خوشبختانه حال مادر روبه بهبودی است و پس از حضور پرسنل اورژانس در محل، ضمن انجام اقدامات فوری، مادر به مرکز درمانی انتقال داده شد و تحت درمان قرار گرفت.

حیدری با قدردانی از تماس به موقع این ناجی کوچک به نقش معلمان مدارس در آموزش کودکان اشاره کرد و اضافه کرد: کارشناسان اورژانس از این کودک آگاه، نحوه آشنا شدن وی با اورژانس ۱۱۵ را جویا شدند و کودک در پاسخ به یادگیری شماره‌های امدادی در درس مطالعات اجتماعی در مدرسه اشاره کرد.

ببینید | کودک ۹ ساله جان مادر خود را نجات داد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: