نساجی مازندران | قهرمانی نساجی مازندران | قهرمانی نساجی مازندران در جام حذفی فوتبال

ببینید | جشن و پایکوبی مازندرانی ها به افتخار قهرمانی نساجی مازندران

ببینید | جشن و پایکوبی مازندرانی ها به افتخار قهرمانی نساجی مازندران
کدخبر : 555850

جشن و پایکوبی مازندرانی ها به افتخار قهرمانی نساجی مازندران در جام حذفی فوتبال ایران را ببینید.

باشگاه فوتبال نساجی مازندران یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال ۱۳۳۸ در شهر قائم‌شهر، استان مازندران پایه‌گذاری شد. نساجی مازندران در لیگ خلیج فارس حضور دارد. نساجی مازندران قدیمی‌ترین باشگاه فوتبال تمام استان‌های شمالی کشور می باشد. نساجی مازندران از قدیمی‌ترین و پرهوادارترین تیم‌های کشور است.

جشن و پایکوبی مازندرانی ها به افتخار قهرمانی نساجی مازندران در جام حذفی فوتبال ایران را ببینید.


هواداران تیم فوتبال نساجی در شهر قائمشهر با حضور در خیابان‌ها کسب نخستین جام قهرمانی برای فوتبال مازندران را جشن گرفتند. قائمشهری‌ها علاوه بر راه‌انداختن کاروان‌های خودرویی در خیابان‌ها،در برخی نقاط با ایجاد تجمع‌های هواداری و خواندن سرود ویژه هواداران نساجی، به جشن و پایکوبی پرداختند.

نساجی مازندران

تاریخچه نساجی مازندران

تیم فوتبال نساجی مازندران در سال ۱۳۳۸ با حمایت شرکت نساجی مازندران در شهر قائم‌شهر (شاهی سابق) تأسیس شد. از سال ۱۳۶۲ یک تیم اصلی دیگر نیز از نساجی حضور داشت و حدود یک سال بعد تیم‌های نساجی با حمایت رحیم دست‌نشان با هم متحد می‌شوند و دوباره تیم واحد شکل می‌گیرد.

تیم فوتبال نساجی مازندران ترکیب اصلی تیم منتخب مازندران را برای حضور در لیگ سراسری ایران تشکیل می‌داد. در سال ۱۳۶۴ تیم منتخب مازندران با هدایت رحیم دست‌نشان و محمود سورتچی بعد از تیم‌های تهران الف و ب، عنوان سومی جام قدس را کسب کرد. به همین مناسبت در سال ۱۳۶۵ تیم منتخب مازندران به عنوان نمایندهٔ ایران به جام قائد اعظم پاکستان اعزام شد و در حالی که تیم‌های ملی چین، پاکستان و بنگلادش در مسابقات حضور داشتند به مقام قهرمانی جام قائد اعظم رسید و نادر دست‌نشان آقای گل مسابقات شد. در سال ۱۳۶۶ نیز تیم منتخب مازندران با هدایت محمدرضا متولی بعد از تیم اصفهان، عنوان نائب قهرمانی جام قدس را کسب کرد.

تیم فوتبال نساجی مازندران در لیگ‌های جام قدس ۱۳۶۸ و جام آزادگان در سال‌های ۱۳۷۰، ۱۳۷۱، ۱۳۷۲، ۱۳۷۳ حضور داشته و همواره از تیم‌های خوب این رقابت‌ها محسوب می‌گشته‌است به‌طوری‌که گرفتن امتیاز از بازی‌های خانگی نساجی مازندران برای حریفان نساجی حتی پرسپولیس و استقلال کاری سخت و ناشدنی بود. در اولین لیگ باشگاهی کشور پس از انقلاب ۱۳۵۷ که بنام جام قدس برگزار می‌شد، تیم نساجی مازندران در گروه الف این مسابقات، با عملکردی مناسب توانست رده سوم جدول را به خود اختصاص دهد. این مسابقات در دو گروه برگزار می‌شد و تیمهای اول و دوم گروه‌های الف و ب برگزارکننده دیدارهای نیمه نهایی بودند. نساجی در جام آزادگان سال ۱۳۷۲ نیز با دو امتیاز اختلاف از رسیدن به رقابت‌های آسیایی بازماند.

نادر دست‌نشان کاپیتان سابق و اسطوره باشگاه نساجی، درحالی که مورد نظر تیمهای دیگری مانند پرسپولیس نیز قرار داشت، بیشتر دوران بازیگری‌اش را در نساجی بود و موفق شد که در هشت بازی متوالی در لیگ برتر نه بار گلزنی کند و در این زمینه رکورددار است.

نساجی پس از مشکلات کارخانجات نساجی همواره با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد و حتی واگذاری آن به بخش خصوصی هم نتوانست از مشکلات کمرشکن این تیم بکاهد. مشکلات این تیم ادامه داشت تا این که در سال ۱۳۸۷ با خلع ید قانونی مدیرعامل و مالک آن از سوی هیئت فوتبال و تربیت بدنی استان مازندران، با مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان و تقبل کردن تمام بدهی‌ها این تیم به مهدی پرهام مدیرعامل شرکت پولادین سازه جهان واگذار شد. پرهام بعد از چند سال تیم‌داری کناره‌گیری کرد و تیم به حسین قاسم‌نژاد واگذار شد ولی بعد از یک فصل و نیم پرهام به نساجی بازگشت. پرهام بعد از بدقولی‌های پیاپی مسئولان سیاسی و ورزشی استان مازندران بعد از شش سال و نیم تیم‌داری در لیگ دسته اول، در تعطیلات نیم‌فصل ۹۶–۱۳۹۵ بخشی از سهام و در تعطیلات نیم‌فصل ۹۷–۱۳۹۶ تمام سهام باشگاه را به فرهاد صنیعی‌فر منتقل کرد. صنیعی‌فر پس از صعود تیم به لیگ برتر در سال ۱۳۹۷ بخشی از سهام و در اواسط فصل ۹۹–۱۳۹۸ تمام سهام باشگاه را به رضا حدادیان مالک شرکت هواپیمایی وارش منتقل کرد.

این تیم از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۳ در لیگ دسته یک فعالیت می‌کرده و همواره یکی از تیم‌های مدعی صعود بوده ولی به دلیل مشکلات مالی همواره از صعود به لیگ برتر بازمی‌ماند. به عنوان نمونه در فصل ۸۱–۱۳۸۰ نساجی به عنوان تیم اول گروه خود به جمع چهار تیم نهایی مرحله پلی‌آف ورودی به لیگ برتر پیوست که به دلیل مشکلات مالی ذکر شده نتوانست این یک قدم آخر را کامل کند. بعد از این فصل مشکلات مالی این تیم تا آنجا پیش رفت که در پایان فصل ۸۳–۱۳۸۲ این تیم به رقابت‌های لیگ دسته دو سقوط کرد. در فصل بعد یعنی فصل ۸۴–۱۳۸۳، نساجی در رقابت‌های لیگ دسته دو با صعود از گروه خود وارد مرحله پلی‌اف شد ولی در یک قدمی صعود به لیگ دسته یک دوباره از صعود بازماند. در فصل ۸۵–۱۳۸۴، تیم نساجی مازندران با مربیگری ابراهیم طالبی جواز صعود به رقابت‌های لیگ دسته یک را دریافت کرد. این تیم از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۷ بازهم در لیگ دسته یک حضور داشت و همیشه یکی از تیم‌های امیدوار به صعود بوده ولی به دلیل مشکلات مالی نتوانست به لیگ برتر صعود کند.

ترکیب نساجی برای بازی در آخرین هفته فصل ۹۶–۱۳۹۷ که منجر به صعود این تیم به لیگ برتر شد.

فرهاد صنیعی‌فر (نفر اول از سمت چپ)، مالک وقت باشگاه

انتظار این تیم ادامه داشت تا اینکه در اواخر فصل ۹۷–۱۳۹۶ پس از بازگشت محمد عباس‌زاده از لیگ برتر به نساجی، جواد نکونام سرمربی شد و در ۹ بازی هدایت این تیم را برعهده داشت که حاصل آن ۷ برد و ۲ تساوی، ۷ کلین شیت، ۲۱ گل زده و ۲ گل خورده بود که در نهایت در روز نهم اردیبهشت سال ۱۳۹۷ تیم نائب قهرمان لیگ آزادگان شد و به این ترتیب نساجی توانست بعد از ۲۴ سال به لیگ برتر صعود کند.

ببینید | جشن و پایکوبی مازندرانی ها به افتخار قهرمانی نساجی مازندران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: