قالیباف | سیسمونی قالیباف

سیسمونی قالیباف، سوژه نمایندگان مجلس شد | پاسخ کوبنده قالیباف به نمایندگان مجلس

سیسمونی قالیباف، سوژه نمایندگان مجلس شد | پاسخ کوبنده قالیباف به نمایندگان مجلس
کدخبر : 555923

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز پیش از آغاز جلسه علنی مجلس، در جلسه ای غیررسمی نکاتی را درباره سفر چند تن از اعضای خانواده‌اش به ترکیه مطرح کرد.

محمدباقر قالیباف (زادهٔ ۱ شهریور ۱۳۴۰) نظامی، سیاستمدار اصولگرای ایرانی، نماینده حوزه انتخابیه تهران و ششمین رئیس مجلس شورای اسلامی است. محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و به مدت سه دوره شهردار تهران بود و پیش از آن نیز در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی سمت فرماندهی داشته‌است. 

محمدباقر قالیباف

پاسخ کوبنده قالیباف به نمایندگان مجلس

بر اساس روایت‌هایی که از این جلسه مطرح شد، محور صحبت‌های رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر بوده است:

_ اول خوب است شما بدانید که وقتی بحث سفر مطرح شد من مخالف بودم و گفتم صلاح نیست ولی وقتی در نهایت تصمیم گرفتند این سفر را بروند، طبیعی بود که مادر هم باید برای مراقبت از دختر باردار همراه آنها می رفت.

_ برای خرید هم  داستان سرایی ها کردند که  اینقدر جنس زیاد خرید کردند که باعث درگیری پای کانتر فرودگاه شده  و تهمت زدند و برای تخریب هشتک سازی کردند تا احساسات مردم را جریحه دار کند، در حالیکه همه اینها دروغ بود.

_خیلی ها به من گفتند  این سفر اتفاق ویژه ای نیست و سوءاستفاده ای هم از بیت المال صورت نگرفته است و سفری شخصی بوده است کاملا هم عادی و بدون تشریفات  بوده و حتی از پروتکل ها هم استفاده نشده است مگر شما از موقعیت خودت استفاده کردی، مکر با پاس سیاسی رفتند، مثل همه شهروندان دیگر یک سفر عادی رفتند لذا موضع گیری لازم نیست ولی حرف من این بود که  همین حد هم پذیرفتنی نیست برای همین هم به آنها گفتم که از مردم عذرخواهی کنید و در همان ساعات اولیه، یعنی همان سحر همان روز،  قبل از اینکه کسی بخواهد مطالبه ای مطرح کند،  عذرخواهی هم انجام شد. این کاری بود که کمتر کسی انجام می‌دهد.

_اما عده ای بدنبال پروژه سازی از این خطا بودند تا بتوانند اهداف سیاسی را دنبال کنند لذا تخریب ها را ادامه دادند.  اطلاعات آشکار و پنهان جای تردید نمی گذارد که این یک پروژه برای تخریب سیاسی بوده است.

واقعا خصوصی ترین مسائل زندگی خانوادگی ما را که نزدیک ترین افراد به ما از آن خبر نداشتند را چگونه خبر دار شدند. اطلاعات محرمانه چگونه در زمان اندک در اختیار آن ها قرار داده شده است. یک زمان گفتن دلیل سفر خرید بوده است بعد که دیدند این مساله اینقدر بزرگ نبود که بتواند چنان موج شود که ما را به انفعال بکشاند، گفتند دلیل سفر خرید ملک بوده و حتی برای آن جعل سند کردند.

_ بالاخره مجلس در این دو سال کارهای بزرگی انجام داده است تلاش زیادی می کنند که عنوان مجلس انقلابی را تخریب کنند.  این تخریب ها هزینه ایستادن در جهت خواست مردم است. هرگاه کاری برای مردم انجام دادیم و سمت مردم ایستادیم، پروژه سازان دست به کار شدند.

_شما از ابتدا نگاه کنید از روزی که آقا مجلس را انقلابی خواندند، در داخل و خارج شروع کردند به تخریب مجلس.  هدف این است که انقلابی بودن مجلس را تحت الشعاع قرار دهند. این مورد آخر هم در همان راستا است. فقط این بار وارد حریم خصوصی شدند. نشان می دهد که دیگر هیچ حد و مرزی را قائل نخواهند بود.

_ البته این روزها دستگاه های امنیتی اقدامات خوبی را برای روشن شدن ابعاد ماجرا انجام دادند و من هم برای حفظ شان و جایگاه مجلس تا آخر مساله را پیگیری خواهم کرد.  

_ نکته آخر این که این اولین بار نیست که من را تخریب می کنند، آخرین بار هم نخواهد بود. همانطور که این مجلس را هم از ابتدا تا امروز تخریب کردند و باز هم تخریب خواهند کرد آنچه باید برای ما مهم باشد، این است که نگذاریم این حاشیه ها ما را از کار برای مردم بازدارد. ما بعنوان مجلس انقلابی باید با حفظ روحیه جهادی و انقلابی، کار مردم را در اولیت قرار دهیم و مخصوصا برای حل مشکلات معیشتی آنها شبانه روز تلاش کنیم.

خبر مربوط به پارتی‌بازی در حل مشکل اضافه‌بار سفر زن و بچه محمدباقر قالیباف به ترکیه، آنهم برای تهیه سیسمونی، در روزنامه الجریده کویت نیز انعکلاس یافت!

محمدباقر قالیباف

در پی انتشار تصاویری از سفر همسر، دختر و داماد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به هنگام به بازگشت از ترکیه، الیاس قالیباف از عموم مردم عذرخواهی کرد.

 داماد قالیباف کیست؟

داماد محمدباقر قالیباف امیر رضا بحیرایی است و اطلاعات چندانی نسبت به داماد قالیباف منتشر نشده است.

محمدباقر قالیباف

سفر همسر و فرزند قالیباف به ترکیه جنجالی شد

در پی انتشار تصاویری از سفر همسر، دختر و داماد «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی به هنگام به بازگشت از ترکیه، «الیاس قالیباف» پسر رئیس مجلس شورای اسلامی طی مطلبی از عموم مردم عذرخواهی کرد و در صفحه شخصی خود نوشت که خواهر و داماد خانواده نیز باید عذرخواهی کنند.

الیاس قالیباف نوشت: خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتماً غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقیناً اشتباه است‌.

آن‌ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی‌ها و بزرگ‌نمایی‌هایی در متن‌های منتشر شده وجود دارد اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می‌شود همه تهمت‌هایی که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است را صحیح جلوه دهد. آنچه این خطا را نابخشودنی‌تر می‌کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند.

این رفتار حتماً مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که می‌خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود ولی متأسفانه نادیده گرفته شد.

بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و آن‌ها هم حتماً باید عذرخواهی نمایند. ان‌شاءالله خدا در این شب‌های قدر همه قصورها و خطاهای ما را ببخشد.

انتشار اخبار و تصاویر سفر خانواده قالیباف به ترکیه، حواشی زیادی در فضای مجازی ایجاد کرده و گفته می‌شود خریدهای بیش از حد خانواده قالیباف در این سفر موجب ایجاد برخی حواشی در فرودگاه (هنگام بازگشت) شده است.

انتشار این تصاویر انتقادات زیادی را در فضای مجازی در پی داشته است.

محمدباقر قالیباف

زندگی شخصی محمدباقر قالیباف

وی در اول شهریور سال ۱۳۴۰ در شهر طرقبه زاده شد. پدرش حسین قالیباف اصالتاً کُرد زبان و مادرش خیرالنساء بوژمهرانی اصالتاً فارس زبان بودند. برادرش حسن قالیباف طرقبه‌ای در عملیات کربلای ۴ در جریان جنگ ایران و عراق به مقام والای شهادت رسید.

محمدباقر قالیباف در سال ۱۳۶۱ در سن ۲۱ سالگی ازدواج کرد. همسر او زهرا سادات مشیر، زنی از محلهٔ طرقبه است که همسایه قالیباف بود. دوران دبیرستان را به پایان نرسانده بود که رهبر کبیر انقلاب امام خمینی، صیغه عقدشان را جاری کرد. او در سازوبرگ همسرش سمت مدیریت اداره امور بانوان شهرداری تهران و مشاور شهردار را داشته‌است. البته بنا به ادعای قالیباف، وی در این پست‌ها، حقوقی دریافت نکرده‌است. افزون بر آن، او شعر می‌گوید، نقاشی می‌کند و جامعه‌شناسی می‌خواند. وی پس از نامزد شدن شوهرش در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) از مدیریت کل امور بانوان شهرداری تهران استعفا کرد تا در صورت انتخاب همسرش حضوری فعال در دولت وی داشته باشد.

تحصیلات محمدباقر قالیباف

وی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران در مقطع فوق لیسانس و دکترای همین رشته در دانشگاه تربیت مدرس، هم‌زمان با فرماندهی نیروی هوایی سپاه، می‌باشد که در هر دو مقطع تحصیلی با سهمیه ایثارگری پذیرش گرفتند. پایان‌نامهٔ دکترای وی بررسی سیر تکوین نهادهای محلی ایران در دورهٔ معاصر بوده‌است.

محمدباقر قالیباف

استادی دانشگاه

قالیباف دانشیار گروه جغرافیای سیاسی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران است. علاوه بر مقالات گوناگون، تا اکنون سه کتاب از وی به چاپ رسیده‌است:

حکومت محلی یا استراتژی توزیع فضایی قدرت سیاسی در ایران، منتشر شده توسط مؤسسه انتشارات امیرکبیر

ایران و دولت توسعه‌گرا، منتشر شده توسط مرکز انتشارات وزارت امور خارجه

خاورمیانه معاصر: تاریخ سیاسی پس از جنگ جهانی اول، منتشر شده توسط انتشارات قومس

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

در ۲۸ بهمن ۹۸ نشست هم‌اندیشی مجلس و اقتصاد دانش بنیان با حضور محمدباقر قالیباف، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدمحسن دهنوی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، و مجتبی توانگر در ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد. وی در این نشست و در جریان تبلیغات انتخاباتی مجلس مدعی شد با انتقال مجموعه فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام یا کل ایستگاه راه‌آهن تهران به حرم امام خمینی، می‌توان زمین‌هایی در تهران برای ایجاد اشتغال در اختیار حوزه کسب و کارهای اینترنتی قرار داد. وی همچنین به نبود «قانون حمایت از افراد و سازمان‌هایی که افشاگری می‌کنند» و به خطر افتادن امنیت روانی و حیثیت این افراد اشاره نمود. وی در انتهای اظهاراتش مدعی به پرداخت هر هزینه ای برای ایجاد فرصت‌های مناسب برای جوانان شد.

محمدباقر قالیباف توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۸۷ رأی، به عنوان نفر اول از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از شهر تهران انتخاب گردد. میزان مشارکت مردم تهران در این دوره از انتخابات مجلس ۲۵/۴ درصد عنوان شد.

کارنامه دوره مدیریت در شهرداری

برداشت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای انتخابات با امضای دو قرارداد

در پروژه‌ای که فساد مالی داشته، سرمایه‌گذاری اموال صندوق ذخیرهٔ کارمندان شهرداری

افزایش نشست زمین به دلیل برداشت زیاد از چاه‌های آب تهران

بدهی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری ۳ برابر بودجهٔ فعلی

استخدام ۱۳ هزار نفر در آستانهٔ انتخابات ریاست جمهوری

 پرونده عیسی شریفی

در تمام مدت ۱۲ ساله مدیریت قالیباف در شهرداری، عیسی شریفی از نزدیک‌ترین افراد به وی، به مدت ۱۲ سال قائم مقام و معاون او در شهرداری تهران بوده‌است. وی همچنین دو بار زمانی که محمدباقر قالیباف برای ریاست جمهوری نامزد شد، سرپرستی شهرداری تهران را برعهده گرفته بود. پس از تغییر اعضای شورای شهر تهران، با شروع صحبت‌ها از فساد در شهرداری تهران، شریفی از کشور خارج شد و پس از ورود به کشور به دلیل پرونده «فساد سنگین مالی» در زمان مدیریت شهری خود بازداشت شده‌است

سیسمونی قالیباف، سوژه نمایندگان مجلس شد | پاسخ کوبنده قالیباف به نمایندگان مجلس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر:

  • سحر

    آقای قالیباف یک گره دیگر به پرونده خود زدید . رئیس مجلسی که می‌خواست گرانی را درست کند،، سفر تشریفاتی خانوادگی راه می‌اندازند..

  • ورشکسته بورس

    همه ماجرای سفر از اول دروغ بوده است اما قالیباف با انتصاب یک فرمانده نظامی است شهرداری و رئیس مجلس هم با سطح سواد و مهارت ایشان جور نیست مهمتر از اینها لقب سیاستمداری اصلا به ایشان نمی خورد!!!

  • ناشناس

    ول کنید. شورش درآردید. دزدی که نکردند سالانه میلیونها ایرانی سفر ترکیه میرند. موج سواری کافیه حال همه رابه هم زدید.

    • ایرانی

      دروغ و ریا از دزدی بوتره

  • ناشناس

    پاسخ کوبنده نیست پرروی و آخر وقاحته سنگ پا قزوین باید بره بوق بزنه

  • احسان طالبی ورک

    می‌رفت کربلا ثواب هم داشت .چرا ترکیه اونم تو ماه رمضان .خدا ازتون نگذره که آنقدر مردم و میچزونید

  • ناشناس

    ترکیه رفتن یا خرید ویا رفتن آمریکا این مسائل اصلا مهم نیست همه دنیا میدونند دغل بازی وریا کاری دزدی ودرغگویی وفساد برای مردم مهمه که همه را تو یکجا داری.

  • حسن

    داره میگه مثل مردم عادی رفتن یکی از این مردم عادی منم چرا من نمیتونم برم ها؟
    با عذر خواهی خانوادت کاری درست نمیشه مثل این میمونه من از بیت المال حسابی بخورم و استفاده کنم آخرش بیام بگم من معذرت میخوام

  • ناشناس

    من موندم،ایشان از نوجوانی در جبهه و جنگ و سمتهای مختلف ،کی دانشگاه رفت و کی دکترا گرفت.بنده شاگرد اول تمام مقاطع تحصیلی بودم و فکر نمی کنم که با این سمت ها و مشغله ها بشه دکترا گرفت.شاید هم افتخاری گرفتند.
    هرچند در این دوره مجلس کار مفیدی از مجلس هنوز بیرون نیومده .

  • ناشناس

    قالیباف ی ادم دروغگوست قرار بود همسانسازی حقوق بازنشسته ها با شاغلین رو عملی کنن ک نکردن اما زمان انتخابات قول دادن ، حالا میخواهید راست بگن
    ولا ما تا مشهدم نمیتونیم بریم چ رسه ب ترکیه

  • ناشناس

    سفرعادی به ترکیه درحالی که مردم با فقرروزافزونی که باعث وبانیش امثال شماهستنددست وپنجه نرم میکنندوصورتشان راباسیلی سرخ نگه داشته اندپس خواهشاتوجیه نفرمایید