یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی

زمان برداشت یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی رئیسی | نحوه اعتراض به عدم دریافت یارانه نقدی | پیگیری یارانه ۴۰۰ هزار تومانی برای خانوار ها

زمان برداشت یارانه نقدی 400 هزار تومانی رئیسی | نحوه اعتراض به عدم دریافت یارانه نقدی | پیگیری یارانه ۴۰۰ هزار تومانی برای خانوار ها
کدخبر : 556308

اما نکته مهم در اظهارات وزیر اقتصاد آن بود که ۱۰ درصد از جمعیت کشور یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد.

یارانه نقدی که از آذر سال ۸۹ در قالب طرح هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به خانوارهای ایرانی پرداخت می شود مبلغ آن 40 هزار و ۵۰۰ تومان بود. یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان، مبلغ یارانه نقدی تغییری نکرده است. این به آن معنی است که یارانه نقدی هم نمی‌توانست گرهی از مشکلات معیشتی مردم کم کند. دولت سیزدهم در صدد است که ارز 4200 تومانی را حذف کند و مبلغ یارانه نقدی را افزایش بدهد. شب گذشته رئیسی با افزایش ده برابری یارانه نقدی این رکورد را شکست.

زمان برداشت یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی خانوارها

آقای قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی دیشب گفت: به صورت کامل برای همه دهک ها پرداخت یارانه کمک معیشتی صورت می گیرد.حجم تراکنش ها بالاست و تا نیمه شب مبالغ در حساب سرپرستان خانوار قرار می‌گیرد.

البته بعد از واریز این مبالغ در قالب پیامک هایی اعلام شد که امروز امکان برداشت این رقم ممکن نیست.

 با پیگیری از سازمان هدفمندسازی یارانه ها، مشخص شد که زمان برداشت و استفاده از این یارانه در روزهای آتی اعلام خواهد شد. 

شنیده ها حاکی از آن است که ابتدای خرداد و با اجرای طرح اصلاح روش تخصیص یارانه به اقلام اساسی امکان برداشت این رقم مهیا می شود.

به گفته خاندوزی ۳۰ درصد از جمعیت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد دیگر، یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد. ۱۰ درصد از جمعیت بی نیاز از کمک‌های حمایتی دولت شناسایی شدند. یارانه نان و دارو به همه افراد و دهک‌ها پرداخت می‌شود و تمایزی در این دو حوزه وجود ندارد.

حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور دوشنبه شب در گفتگوی تلویزیونی گفت:  نظام یارانه‌ها و نحوه تخصیص ارز ترجیحی باید اصلاح شود و دولت در این زمینه مصمم است. نان، دارو و بنزین گران نمی‌شود و برای سه دهک کم‌درآمد، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های بالاتر ۳۰۰ هزار تومان کمک معیشتی نقدی در نظر گرفته ایم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه صف اول شبکه خبر به سوالات زیر پاسخ داد. 

یارانه نقدی

براساس وعده رئیس جمهور، چه زمانی یارانه های جدید به حساب مردم واریز می شود؟

یارانه کمک معیشتی طبق گفته‌های آقای رئیس جمهور، تا چند ساعت آینده به حساب همه مشمولان دریافت یارانه واریز می‌شود. اطلاعات مربوط به دهک بندی جمعیت در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمیع شده و با حداکثر دقت، تمایز میان دهک‌ها قائل شده است. در نهایت تصمیم بر این است که ۳۰ درصد از جمعیت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد دیگر جمعیت یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند. طبق اطلاعات وزارت رفاه، ۱۰ درصد دیگر جمعیت بی نیاز از حمایت دولت شناسایی شدند.  

لازم به ذکر است این دهک بندی‌ها به یارانه نان و دارو مربوط نمی‌شود و تمام افراد جامعه مشمول دریافت یارانه نان و دارو می‌شوند.

آیا این مبلغ واریزی جدید، جدای از یارانه پیشین است؟

در دولت تصمیم بر این است که به جای واریز چند مرحله‌ای یارانه ها، تمام کمک‌های معیشتی به شکل یکپارچه واریز شوند و از خرداد امسال انجام می‌شود. این یارانه کمک معیشتی جدید نیز مشول یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی است.  

یارانه نقدی

چرا در سال ابتدایی شروع فعالیت دولت تصمیم به این اصلاحات گرفته شد؟

به این دلیل که اقتصاد ایران بیش از این تاب سیاست‌های غلط گذشته را نداشت. حتی جامعه نیز از زمستان پارسال احساس می‌کرد که دولت به سمت این اصلاحات حرکت می‌کند. از جایی که در بودجه ۱۴۰۱ نیز این تکلیف قانونی به دوش ما گذاشته شده بود، در اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت مطرح شد که بیش از این در این اصلاحات تاخیر نداشته باشیم و کمک‌ها و قیمت خرید تضمینی به کشاورزان داخلی داده شود تا به واردات.  

نحوه اعتراض به عدم دریافت یارانه نقدی

به گفته سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، ۷۷ میلیون یارانه بگیر در دو طبقه تقسیم بندی شده‌اند، ۳۰ درصد این جمعیت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، ۶۰ درصد یارانه ۳۰۰ هزار تومانی و ۱۰ درصد از مردم نیز یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد در خصوص نان و دارو، همه ایرانیان از جمله یارانه بگیران و کسانی که مشمول پرداخت یارانه نیستند یارانه دریافت می‌کنند.

قابل ذکر است که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شده اما غیرقابل برداشت است.

در این خصوص وزیر اقتصاد اظهار کرد که قابلیت برداشت یارانه واریزی نیز از امروز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اما نکته مهم در اظهارات وزیر اقتصاد آن بود که ۱۰ درصد از جمعیت کشور یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. وی در این خصوص گفت که به رغم آنکه پایگاه رفاه ایرانیان شواهد متعددی برای ۱۰ درصدی از جامعه که مشمول یارانه‌ها نیستند در اختیار دارد، این امکان فراهم شده که افراد با مراجعه به سایت‌های مربوطه که در روزهای آینده توسط وزارت رفاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، درخواست دریافت یارانه خود را ثبت کنند.

همچنین سیدمرتضی موتورچی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی توئیتر خود اعلام کرد: به اطلاع هم وطنان گرامی می‌رساند پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، هم وطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.

یارانه نقدی جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. دهک‌های اول تا سوم هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم هر نفر ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت کردند. اما نکته مهم این است که یارانه جدید قابل برداشت نیست.

پس از ارسال پیامک واریز یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار،‌پیامک دومی ارسال شد که تاکید کرده «بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، امکان برداشت این واریزی تا زمان اعلام این بانک وجود ندارد.

بر این اساس می‌توان گفت مبلغ یارانه نقدی علی‌رغم واریز به حساب مشمولان، هنوز قابل برداشت نیست و مشخص نیست که چه زمان این یارانه قابل برداشت است.

یارانه نقدی چه زمان قابل برداشت است؟

ابراهیم رئیسی زمان دقیقی برای واریز یارانه جدید اعلام نکرد و تنها به ذکر این نکته اکتفا کرد که دولت سیزدهم دولت خوش قولی است و به وعده خود عمل می‌کند. او در سحنان خود گفته بود یارانه به زودی واریز می‌شود. این بارانه همزمان با اتمام سخنرانی ابراهیم رئیسی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما کمی بعد پیامک دوم بانکی ارسال شده برای مردم اعلام کرد یارانه قابل برداشت نیست و باید منتظر دستور بانک مرکزی بود.

زمان برداشت یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی رئیسی | نحوه اعتراض به عدم دریافت یارانه نقدی | پیگیری یارانه ۴۰۰ هزار تومانی برای خانوار ها

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • امید

    واریزی بابت یارانه نداشته ام در سامانه گزینه ای برای اعتراض وجود ندارد فقط رویت اطلاعات هست که این اطلاعات خانوادگی مربوط به سال های گذشته است و نیاز است تغییر پیدا کند در یکسال گذشته نیز بنده درخواست بازبینی در این سامانه نداده ام لطفا" اطلاع رسانی فرمایید.

  • حامد لایقی

    سلام خدمت همه دس اندرکاران دولت سیزدهم میخاستم بگم که من یک خانواده ۶نفره هستم چرا برای من کمتر از این رقم که بیان کردین کم تر واریز کردین

  • ناشناس

    والا ما نیاز داریم چرا حق برداشت نداریم من یه زن بی سرپرست هستم به این پول نیاز دارم

  • مهسا

    یارانه اینجوری به دردعمتون میخوره خداازرییسی وخامنه ای ظالم نگذره چندوقته پول خریدیه کیلومیوه نداریم همه شرمنده زن وبچه هاشون شدن دیگه ابتدایی ترین چیزهاواسمون شده آرزوخدالعنتتون کنه مرگ براین رژیم فاسد

  • محمد

    برای اقلام اساسی چیه ؟؟ اجازه بدید هرکی خودش تصمیم بگیره چطور خرجش کنه تعمیر ماشینه یه پراید قراضه دارم باهاش تو اسنپم باید همه چیش و معایه فنیش درست باشه که اجازه ی کار بدن. پول برق اب و گاز که هیچی . یه چندغاز میدید اخرشم میگید حتما با این پول باید ازین فروشگاه های زنجیره ای خاص خرید کنید که روابط مشکوک با صاحبانشون دارید دیگه کاری به باقی گرانیها ندارم سید محرومان لایقته بهت بگن اقای مافیا.

  • الهام

    سلام مابه یارانه نقدی نیاز داریم لطفن رسیدگی کنین کسی هیچ دارامدی جزیارانه ندارم باکالابرگ چکارکنم یکم انصاف داشته باشین

  • ایوب

    برا ی تا حالا واریز نکردن

  • کورش محمدی

    خبر خوبی بود ولی یک اشکال داشت آن هم این بود که پول بحساب سرپرست خانواده واریز شده ولی حق برداشتن ندارد مثل اینکه بگویند در خزانه مرکزی انواع ارز واسسکناس موجود است ولی کسی حق برداشتن حتی یک ریال را ندارد واقعا متاسفم که مردم را خیلی زیبا سرکار گذاشته اید.! ! ! !

  • ناشناس

    سلام من ک کمیته امدادم ن پول دارم ن مال ن ملک مستاجرم چرا من ۳۰۰ واریزکردن ۳۵قسط کم کردن من جزدهک اولم