حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان چقدر است؟

خبر خوب برای حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | جزئیات واریز حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بازنشستگان تأمین اجتماعی

خبر خوب برای حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | جزئیات واریز حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بازنشستگان تأمین اجتماعی
کدخبر : 556878

خدامی مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق اردیبهشت بازنشستگان کشوری با افزایش ۱۰ درصدی واریز شد.

ششم مرداد ماه سال جاری لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارائه شده است اما هنوز این مهم در مجلس مورد بررسی قرار نگرفته است. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد . هنوز خبر مشخصی درباره وضعیت حقوق بازنشستگان منتشر نشده. دائمی شدن حقوق بازنشستگان نیز در دستور کار دولت دوازدهم قرار گرفته است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در اخرین اظهاراتش گفته موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان لحاظ خواهد شد. در ادامه آخرین خبر از پرداخت حقوق بازنشستگان را می خوانید.

حقوق بازنشستگان

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: افزایش ۱۰ درصدی سال ۱۴۰۱ حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در اردیبهشت پرداخت شد.

به گفته خدامی، معوقه فروردین هم اعمال و همراه با حقوق اردیبهشت به حساب بازنشستگان واریز شد.

پنجاهمین گردهمایی روسای کانون‌های بازنشستگی کشوری استان تهران، روز گذشته برگزار شد؛ یک مطالبه‌ی اصلی بازنشستگان کشوری، صدور احکام حقوقی جدید است که در این جلسه، اکبر شیر محمدی معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

او در خصوص صدور احکام سال ۱۴۰۱ گفت: احکام ۱۰ درصد افزایش حقوق در اردیبهشت ماه صادر می‌شود. ولی در خصوص احکام همسان‌سازی بعلت نامعلوم بودن نحوه توزیع آن در بودجه، پاسخی داده نشد.

بازنشستگان کشوری خواستار روشن شدن نحوه‌ی همسان‌سازی و زمان صدور احکام آن هستند و می‌گویند باید همسان‌سازی از ماه ابتدای سال اجرا شده و بنابراین مابه‌التفاوت به بازنشستگان پرداخت شود.

به زودی افزایش حقوق  بازنشستگان در دولت بررسی می شود

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی امروز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت، درباره ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه اظهار داشت: ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده و در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از روز گذشته از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز شد. برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده تاکنون ۵۰۰ هزار نفر به این سامانه مراجعه کردند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که چرا موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تا این حد به تاخیر افتاده است؟ و آن‌ها به این مسئله معترض هستند تصریح کرد: فرمایش شما و توقع بازنشستگان صددرصد درست است و همه ما با اقشاری از بازنشستگان در ارتباط هستیم که پیش از این منتظر نتیجه بودند، اما به جهت دیر ابلاغ شدن قانون بودجه، مطلع هستید در هفته‌های اول فروردین تازه قانون بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شد و اختلاف نظری  وجود داشت اول باید در کمسیسیون تخصصی مطرح می‌شد تا به جلسه هیات دولت برسد امیدواریم به زودی در صحن دولت نیز درباره آن تصمیم‌گیری شود.

حقوق بازنشستگان

زمان واریز حقوق اردیبهشت بازنشستگان کشوری 

بر اساس اخبار منتشر شده واریز حقوق بازنشستگان کشوری تا پایان ۳۱ اردیبهشت انجام می شود و البته این واریز بر اساس حروف الفبا نیز نخواهد بود.

نمایندگان مجلس تصویب کردند که حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، ۱۰ درصد افزایش یابد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر روز دوشنبه و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، جزء ۲ بند الف تبصره ۱۲ را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، ده درصد(۱۰%) افزایش می یابد به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از پنجاه میلیون (۵۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال کمتر باشد.

افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است؟ 

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در ارتباط با میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد و نهایتاً با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت شد.

وی افزود: بر این اساس علاوه بر افزایش 57.4 درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح 38 درصد به‌علاوه 515 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد و ان‌شاءالله از اردیبهشت‌ماه این افزایش اعمال خواهد شد.

بیات گفت: همچنین مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه با اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

خبر داغ برای حقوق بازنشستگان کشوری

پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در این ماه از ۲۰ فروردین آغاز و تا ۳۱ فروردین بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود.

حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در فروردین ۱۴۰۱ بر اساس حرف اول نام خانوادگی و طبق جدول زیر واریز می‌شود:

حقوق بازنشستگانپرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در این ماه از ۲۰ فروردین آغاز و تا ۳۱ فروردین بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود.

حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در فروردین ۱۴۰۱ بر اساس حرف اول نام خانوادگی و طبق جدول زیر واریز می‌شود:شبراساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، افزایش حقوق مستمری بگیران این سازمان در اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.  

تعداد مستمری‌بگیران اصلی تأمین اجتماعی برابر با چهار میلیون و ۳۵۵ هزار نفر است که مشمول افزایش حقوق در سال جاری هستند.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

نمایندگان مجلس تصویب کردند که حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، ۱۰ درصد افزایش یابد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر امروز دوشنبه و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، جزء ۲ بند الف تبصره ۱۲ را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، ده درصد(۱۰%) افزایش می یابد به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از پنجاه میلیون (۵۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال کمتر باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود پیرامون لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: مجموع منابع و مصارف بودجه سال ۱۴۰۱ ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان است که دولت برای آن اعتبار در نظر گرفته است. همچنین ۸۰ هزار میلیارد تومان در کمیسیون برای یارانه ها کنار گذاشته شد که جمع یارانه پرداختی دولت در سال آینده ۲۲۰ هزار میلیارد تومان شد.

وی ادامه داد: با تمام کارهای کارشناسی انجام شده کمیسیون ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی را برای سال آینده در نظر گرفت و حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان به عدد دولت اضافه شد. همچنین ۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی به صورت ریالی برای گندم اختصاص دادیم و یارانه کالا‌های اساسی، دارو و گندم حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود و قیمت گندم برای سال آینده ۹۵۰۰ تومان تعیین شد.

وی با بیان اینکه مجلس بر حامل‌های انرژی و یارانه انرژی نورافکن انداخت، تصریح کرد: برای سال آینده ۶۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه بخش انرژی در نظر گرفته شد.

حاجی بابایی درخصوص درآمدهای نفتی در سال آینده، گفت: در تبصره ۱۴ بودجه مشخص شد که درآمد و هزینه نفت و همچنین میزان یارانه سوخت باید مشخص شود به عبارتی جدول شفافیت نفت در بودجه داریم تا بر تاریک خانه نفت نورافکن بیندازیم.

وی در بخش دیگری از این نشست درخصوص کارکنان در سال آینده، عنوان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، حداکثر حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۱ هفت برابر حداقل حقوق پرداختی خواهد بود. همچنین کمیسیون تلفیق با در نظر گرفتن اعتباراتی، مصوب کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ نیز انجام شود.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده برای اولین بار یک صندوق برای حمایت از بیماری‌های صعب العلاج راه اندازی شده و برای این صندوق ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصدی و ۵ هزار میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته شده است. این تسهیلات به افراد بی بضاعت که از قبل شناسایی شده است، پرداخت می‌شود.

حقوق بازنشستگان

چالش افزایش حقوق بازنشستگان

در جلسه وزیر اقتصاد با مدیران بیمه‌ای، درباره روش افزایش حقوق بازنشستگان بحث شده است. احسان خاندوزی در این مورد تصریح کرد: یکی از همین موارد، مساله افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه‌ای جدید است که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند.

باید توجه داشت که در ایران و در صندوق بازنشستگی کشوری یک قانون کلی درباره تعدیل مستمری وجود دارد و آن توجه به شاخص هزینه زندگی است و با جود این رویه اجرایی ثابتی برای افزایش حقوق بازنشستگی وجود ندارد. برای مثال در سال ۱۳۸۰ افزایش ضریب ریالی حقوق کارکنان دولت به‌عنوان مبنای تعدیل حقوق بازنشستگی در نظر گرفته شد. در سال ۸۳ افزایش مستمری بر مبنای یک مبلغ ثابت و یک تغییر درصدی اعمال شد. در سال‌های بعد بار دیگر میزان افزایش مستمری به صورت درصدی اعلام شد.

در سال ۸۸ علاوه بر اعلام میزان افزایش درصدی حقوق بازنشستگی، حداقل حقوق بازنشستگان هم تعیین و اعلام شد. در سال ۹۵ افزایش حقوق بر مبنای سقف حقوق پرداختی انجام شد؛ به‌طوری‌که حقوق‌های کمتر، افزایش حقوق بیشتر و حقوق بیشتر افزایش حقوق کمتر داشتند. در سال ۹۹ نیز با تصویب متناسب‌سازی افزایش حقوق بازنشستگی بر مبنای افزایش دستمزد تعیین شد؛ به‌طوری‌که حقوق بازنشستگان به ۹۰درصد حقوق شاغل همتراز رسید. حال با توجه به صحبت های وزیر اقتصاد، به نظر می‌رسد برای افزایش حقوق بازنشستگان برای سال آینده تصمیم‌های جدیدی اتخاذ شده است. شاید مهم‌ترین مساله‌ای که درباره افزایش حقوق این قشر به صورت سال‌های گذشته وجود دارد، فشاری است که به بودجه کشور وارد می‌کند که احتمالا نتیجه‌ای جز استقراض دولت از بانک مرکزی و در نهایت تورم نخواهد داشت؛ اما باید دید دولت برای فرار فشار بودجه‌ای، می‌تواند راهکار دیگری پیدا کند؟

منبع: اقتصادنیوز

خبر خوب برای حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | جزئیات واریز حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بازنشستگان تأمین اجتماعی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر:

  • علی

    حقوق کشوری چه ربطی به تامین اجتماعی داره ؟

  • حسین

    این مسخره بازیها چیه چرا حقوق بازنشتگان تامین اجتماعی تعین تکلیف نمیکنند پس شماها چکاره اید فقط تیراژ روزنامه میبرید بالا

  • حسین

    توراخدا ما به تواوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعیراوایز کنید

  • پرویز


    مسیولین محترم لطفا جهت اضافه حقوق مستمری بگیران زودتر تصمیم بگیرید

  • حسین

    دیگه اگر مردم حرفی بزند حق دارند حقوق اردیبهشت هم واریز شد اما ۱۴۰۰ را دادند

  • عباس بزرگران

    شما چقدر ما را عذاب می‌دهید بخدا ما قرض کرده ایم به امید افزایش حقوقها پیش خور کرده ایم یه خورده رحم داشته باشید

  • F

    چرا دروغ میگی بی وجدان بی شرف کجا ده درصد واریز شد کجا همسان سازی شد یه مشت دزد بی شرفین

  • انسان

    آخه کسی نیست بگه وجدان هم خوب چیزیه، یارو با ماهی پنج ملیون چطوری میخواد زندگی کنه با این اوضاع مملکت که قیمت‌ها هر که هر چه قدر دوست داره قیمت میذاره و صاحب خونه زیر یک ملیون کرايه نمیگیره ماهی دوتا مرغ بخری میشه تک به چهارصد هزار، برنج همین طور روغن وغیره غیره دیگه اگه پنجم هرماه به بعد اگه مریض شدی باید بری زیرپتو تا ببینم زنده میمونی یا میمیری، بخدا خجالت داره بخدا ماهم میخوایم زندگی کنیم مگه چی خواستیم که براشون سخته

  • بازنشسته بیچاره

    چرا انقدر دروغ میگید کجا حقوقها افزایش،پیدا کرد چرا انقدر خبرهای تکراری مینویسید دولت چرا حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی که یه صندوق خصوصی هست و تصویب نمیکنه چرا با اعصاب این بازنشسته ها انقدر بازی میکنید خدا ازتون نگذره

  • Re.bi

    همش دروغه،فقط امروز و فردا میکنند،چرا با روح و روان این قشر بازنشسته بازی میکنید

  • ناشناس

    پ کوخبرخوبت بودچرادارین مردم بااین خبرای تکراری عذاب میدین خدالعنت کنه کسانی که مردم آزاری میکنن

  • م.آ

    شما متن اخبارتون در مورد حقوق بازنشسته های تامین اجتماعیه بعد در مورد کشوری و لشگری صحبت میکنید ضمن اینکه چقدر تکراری ؟ یدفعه بگید میشه یا نمیشه خیلی حوصله برامون مونده که بشینیم از اول تا آخر تکراری بخونیم بعد ته خبرتونم هیچی نیست . همش سردرگمی پاشین جمع کنید بساطتتونو.

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    نفرین برهمه شماخداعذابتان بده سی سال حق بیمه دادیم حالاشمامفتخورهاحقوق صدمیلیونی بگیریدوبه مابیچارهها بخندیدظلم کنید

  • ناشناس

    مگه یک باز نشسته کارگر از اونی که عمری پشت میز نشسته کمتر کار کرده تازه اونی که پشت میز نشسته بعد از سی سال بازم می دونه کار کنه ولی یک کار گر دیگه شیر جانش رو کار فرما گرفته دیگه جز مریضی چیزی نمونده ازش حق کارگر باز نشسته رو می خورید بعد پول رو تو کشور دیگر برای بیگانگان خرج می کنید این ظلم نیست

  • طاهر

    روغن از ۱۲ هزار تومن شده ۶۳ هزار تومن مرغ از ۱۲۹۰۰ تومن شد ۶۰۰۰۰هزارتومن ولی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز با حکم سال قبل پرداخت میشه و آقایان دولتی تنها این دونمونه از کالاست که افزایش ۵ برابری را داشت با این حساب برای افزایش یک سوم برابری حقوق ما مخالفت میکنید اقای رئیسی ب همون طور که در گشت گذار بین ملت هستید وعده تبلیغاتی شما این بود که افزایش قیمت نخواهید داشت ولی کالای اساس را پنج تا ده برابر افزایش دادین شما که از روحانی خیلی حیله گر شدین وای با حال ما ملت مخصوصا بازنشستگان تأمین اجتماعی که سازمانی کاملا عمومی هست نه دولتی ولی شما اونقدر زورگو شدین که با زور خود را صاحب سازمان تأمین اجتماعی میدانید درسته وعده افزایش ۲۰۰ هزار تومنی یارانه را عملی کردین ولی وعده عدم افزایش قیمت کالای اساسی را داده بودین

  • داود احمد سلطانیمنالان ۳۰ ۳ ۱۴۰۱ حقوق اردیبهشت را گرفتم مبلغ دربافت من ۳۸مابین ریال بوده از اضافات حقوق فرو دین اردیبهشت فعلا خبری نیست کی واریز میشود چقدر تمام نا مشخص نوشته سده ومال،م نیست چی ب چی وک ب کی است خدا میداند اگر دست برده شود در حقوق هیچ کس نه جواب گوش است نمیتوان بکجا وبه کی بگی ولی ما به خدا می‌سپارم

    چطوری حساب میکنید اصلان صورت وصیت یا لیست حقوقم چگونه است مازاد درام

  • حمید

    اگر خدا هست جواب شما رو بده در مورد حقوق تامین اجتماعی میپرسیم هی لشکری کشوری میاد بالا لعنت خدا بهتون نخورده شماهم بشه

  • ناشناس

    من یک مستمری بگیرم ولی اصلا نه فرودین و یا اردیبهشت اضافه نشده با تو بچه کوچزک با ۴تومن چیکار کنم

  • بازنشستگان به فلاکت افتاده

    مردومو بدبخت کردیک دارین حق ماهارو میخورین خودتون شکماتون سیره و حقوقای میلیاردی وحق مردمو میریزین توشکم خانواده هاتون ؛ کو عدالت پس چی شد اونهمه قول وقرار همش حرف بیخود خدا لعنتتون کنه ان شالله خدااین دنیا واون دنیا سزاتونو بده ؛ اهای اونایی که اونایی که اون زمان خوشحال بودین که رژیم عوض شد حالا بنگرید همه تون پشیمونین جونای ما فکر نمیکردن مملکت به این روز میافته که جونشونو دادن و الانم خون هیچکدوم حلال این مملکت نیست

  • ناصر

    متاسفانه تیترهای یک خبر وزمان خبر رامرتبا تکرار میکنیدو این یک نوع بی اعتمادی به خبر وساحت خبرنگار بوجود میآورد ،لطف کنید ازتکرار یک خبر باانواع متفاوت سرتیتر خبری جدا خودداری کنید،خداعاقبت بازنشستگان تامین اجتماعی با مشکلات بوجود آمده از ناحیه دولت تدبیر وامید وفقر زدا به خیر کنه،

  • دختر ایرانی

    کثافتای اشغال دله دزدان بیشعور .واقعا لیاقت این حرفهای بد روهم ندارید .

  • ناشناس

    کاش خدایی که برای شما حکم حقوق و مفت خوری صادر میکزد به ما هم رحم کنه از شش ماه قبل عید صحبت اضافه حقوق میکنید فقط قیمتها میره بالا سه ماه از عید گذشته هنوز نتونستید تصمیم بگیرید اصافه حقوق بدین یا نه واسه حقوقای خودتونم اینجوری تصمیم میگیرین

  • ناشناس

    یکشنبه تجمع بازنشستگان جلوی مجلس را شاهد خواهیمبود

  • ناشناس

    از شما بد تر نیست ونخاهد بود

  • کل بازنشسته ها یکشنبه جلوی مجلس معلوم میشه کت تن کیه

  • ناشناس

    ان شالله حقوق من هم که مستعمر بگیر هستم وحقوقم دومیلیون وهفتصد است اضافه کنید واقعا حقوقم خیلی کمه قدرت خرید رو ندارم

  • ناشناس

    چراد روغ انقدرمن امروزحقوقموریختن1قرون هم اضافه نبودمن زنم مادر4فرزندم سرم فوت کرده مستجرم2تاعروس 1داماددارم3تانوه ماهی یکملیون500اجاره شهرستان آبیک خداروشکر ازسال92همسرم فوت کرده1قرون وام ندادین خداازتون نگذره

  • ناشناس

    ای خدا پس کی میخای این مسیولین بی لیاقتو حق مردم خورو به سزای کارشون برسونی دیگه خستمون کردن بخدا

  • ناشناس

    خداوکیلی حضرت عباسی خجالت بکشید.....ملت مسخره شماهانیستن

  • رضا ایرانی

    شده مثل جنگهای فرسایشی ؛ اینقدر این ماه و آن ماه میکنند تا راهی پیدا بشه سر بازنشسته ها را بکویند به طاق .
    لعنتی ها این پولی که قراره دریافتی ما بشه ذخیره خودمان بوده پیش شما تازه سودش هم توی سرتان بخوره.
    باز هم این طرح اون خدابیامرز بود وگرنه از شما آبی برای این ملت گرم نمیشه.

  • ناشناس

    خدالعنت شان کنه که فقط به فکرتامین اجتمایی هستندپس چرابرای ماخدمات درمانی چرااضافه نمیشه

  • مهرداد

    خجالت بکشید با این تیتر زدن این مطالب کجایش خبر خوش برای بازنشستگان بود واقعا متاسفم

  • ناشناس

    با این گرانیها که خود،دولت،راه،انداخته،با۳۶۰۰یک خانواده،بزرگ رو چطور راه،ببرم بابا،یانه نمبخوایم،اجناس،روبقیمت قبل برگردونید چ قدر،زجر میدید بندگان خدارو خدا نگذره ازتون،این،حقوق تامین،اجتماعی،بود،یاکشورری لسگری بی وجدانی،تا،کجا

  • مشتی،قرض گرفتم تااخرماه رسوندم الان برای بقیه چکار کنم شرف ووجدانتون کجا رفته از مردم خجالت نمیکشید ازخدا شرم کنید

  • مجید

    سرنوشت دیکتاتورها مثل همدیگه هست
    فقط کو گوش شنوا؟
    حتما باید مثل قذافی تنه درخت توکونشون بکنی تازه اگه متوجه بشندم

  • شاکی

    لعنت بر مرده و زنده تون که مسخره کردید مردم و با این بی شرف بازی تون بر پدر و مادرتون لعنت خسته امون کرد دیگه خدا بزنه تون

  • ناشناس

    حقوق هشت درصد اجناس دصد درصد آقا ی مدیر بودجه آیت تورم زار نیست ولی افزایش حقوق تورم دارد ظلم وستم

  • ناشناس

    شما که دائم دم ازدین میزنید اینو کجای اسلام نوشته راس کاران ماهی صدمیلیون بگیرن تومجلس بخوابن با۵۰شغل جانبی امثال من با۳۶۰۰چکار کنم اسما یکنفر اما چند رسما چند نفر بامستاجری

  • همه جا اضافه شد حالا،بودجه نیست خدا لعنیت کنه کسی روکه تاالان اهمال کرده همه نتیجه گرفتن وقتی میگن براساس تجربه افراد روبذارید برای اینه مگه ایشان میتونه حق بگیره الشان برای روزنامه نگاری نه وزارت