یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی

بشتابید زمان ثبت نام یارانه نقدی تمدید شد | خانوارهای محروم از یارانه نقدی حتما بخوانند

بشتابید زمان ثبت نام یارانه نقدی تمدید شد | خانوارهای محروم از یارانه نقدی حتما بخوانند
کدخبر : 557030

سازمان هدفمندسازی یارانه ها در اطلاعیه ای از امکان ثبت نام و تمدید مهلت آن برای افراد جدید و جامانده از یارانه تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ خبر داد.

یارانه نقدی که از آذر سال ۸۹ در قالب طرح هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به خانوارهای ایرانی پرداخت می شود مبلغ آن 40 هزار و ۵۰۰ تومان بود. یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان، مبلغ یارانه نقدی تغییری نکرده است. این به آن معنی است که یارانه نقدی هم نمی‌توانست گرهی از مشکلات معیشتی مردم کم کند. دولت سیزدهم در صدد است که ارز 4200 تومانی را حذف کند و مبلغ یارانه نقدی را افزایش بدهد. شب گذشته رئیسی با افزایش ده برابری یارانه نقدی این رکورد را شکست.

یارانه نقدی

 

بشتابید زمان ثبت نام یارانه نقدی تمدید شد

 

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه ای از امکان ثبت نام و تمدید مهلت آن برای افراد جدید و جامانده از یارانه تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ خبر داد.

به نقل از روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت نام برای افراد جدید و جامانده از دریافت یارانه تا ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ تمدید شد.

در این اطلاعیه آمده است، کلیه سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه می باشند، می توانند تا ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت نام خانوار خود اقدام نمایند.

همچنین تاکید شده است، در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار،کدملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوارمتقاضی جدید و جامانده از یارانه ضروری است.

سرپرستان مذکور می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری

#کد ملی۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری نمایند.

معترضین به دهک‌بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری نمایند.

لازم به توضیح است، در راستای تکلیف مقرر در جزء ۱ بند ص تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، ثبت نام از افراد جدید و جامانده از یارانه در ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برای اعداد زوج و ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱برای اعداد فرد آخرین رقم سمت راست کد ملی و همچنین روزهای ۳۱ اردیبهشت‌ و یکشنبه ۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ برای کلیه افراد جدید و جامانده انجام شد و با توجه تصمیمات اتخاذ شده و فراهم شدن امکان ثبت نام برای کلیه افراد جدید و جامانده، این مهلت تا روز چهارشنبه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

خانوارهای محروم از یارانه نقدی حتما بخوانند

 

طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف است ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده انجام دهد؛ پیش‌تر گفته شده بود که در خردادماه آغاز خواهد شد.

ثبت نام از جاماندگان یارانه سالهاست که به دولت در قانون بودجه تکلیف می‌شد ولی به مرحله اجرا نرسیده بود.

در جریان ثبت‌نام از جاماندگان یارانه، یکی از مواردی که بسیار مطرح بوده و برای متقاضیان ابهام دارد، عدم مشمولیت یکی از زوجین در یارانه همسر و به عبارتی خانواده است چگونگی اقدام در این رابطه است.

به عنوان مثال مرد به عنوان سرپرست خانوار به همراه فرزند یارانه دریافت می‌کند ولی خانم جزو یارانه‌بگیران نیست یا اینکه خانم به همراه  فرزند، جزو یارانه‌بگیران هستند ولی مرد  که از قبل یارانه‌ای دریافت نمی‌کرده و یا جزو حذف شده‌ها بوده است، اکنون یارانه نمی‌گیرد.

بر این اساس در هر دو مورد، همسری که یارانه دریافت نمی‌کند باید به صورت جداگانه برای ثبت‌نام اقدام کند بدون اینکه زوج او به همراه فرزند اقدام تازه‌ای انجام دهند.

اگر خانم برای دریافت یارانه اقدام می‌کند و سرپرست خانوار نیست، باید توجه داشته باشد که در هنگام ثبت‌نام باید شماره تلفن همراه خود را وارد کرده  و با آن فرایند را طی کند نه همسر که سرپرست خانوار است، در عین حال باید شماره شبای بانکی درخواستی را نیز همان شماره شبا شخصی خود ثبت کند نه برای همسر را.

روش ثبت نام چگونه است؟

اما برای ثبت نام،  سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند، ابتدا برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی*43857*4* را شماره گیری  و سپس  با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند.

برای ثبت‌نام در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار،کد ملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است.

بدیهی است، پس از ثبت‌نام کلیه اطلاعات سرپرستان جهت تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می گردد که در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

معترضین به دهک‌بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

مژده فوق العاده برای جاماندگان یارانه نقدی

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: مبلغ یارانه به‌عنوان حق هر ایرانی که در 9 دهک درآمدی قرار دارد ‎محفوظ است؛ با دستور رئیس‌جمهور کمک معیشتی ماه اول به حساب همه افراد متقاضی در سامانه واریز شده است و بعد از تأیید قابل برداشت خواهد بود؛ ‎وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف یک‌ماه همه درخواست‌ها را بررسی خواهد کرد.

جاماندگان یارانه نقدی به کجا مراجعه کنند؟

سید مرتضی موتورچی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره ارسال پیامکی با این عنوان "هموطن گرامی با توجه به امکان پیش‌بینی‌شده برای پیگیری درخواست مشمولان دریافت یارانه معیشتی چنانچه متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود هستید، می‌توانید ظرف مدت سه ماه نسبت به ثبت مشخصات در سامانه‌ای که به‌زودی برای شما ارسال خواهد شد، اقدام نمایید و در صورت تأیید این درخواست یارانه دوره فعلی هم به خانواده شما تعلق خواهد گرفت" اظهار کرد: این سامانه باید توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها راه‌اندازی شود و قاعدتاً کسانی که تحت عنوان جاماندگان معرفی می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

وی درباره پرداخت یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به خانواده‌ها تصریح کرد: پرداخت این یارانه بر اساس دهک‌بندی‌ای که تعیین شده است به‌صورت متمرکز انجام می‌شود.

موتورچی درباره نحوه دهک‌بندی خانواده‌ها برای دریافت یارانه خاطرنشان کرد: در این بخش البته وزارت رفاه به‌تنهایی متولی نیست و دهک‌بندی بر اساس اطلاعات مختلف ثبت‌شده نزد دستگاه‌های حاکمیتی از جمله گردش مالی، مالکیت افراد و... تعیین شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره جاماندگان از دریافت یارانه هم متذکر شد: در این بخش سازمان هدفمندی زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه تکلیف قانونی دارد نسبت به ثبت‌نام جاماندگان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه بررسی اطلاعات افراد در پایگاه اطلاعات ایرانیان بررسی و در صورتی که مشمول یارانه باشند، یارانه آنها برقرار می‌شود، گفت: این فرآیند به‌طور دقیق اجرا خواهد شد.

در متن این اطلاعیه خطاب به هموطنان آمده است: در صورتی که از ابتدای اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ ، یارانه نقدی دریافت نکرده‌اید یا به دلیل انصراف یا عدم ثبت نام از سال ۱۳۹۳ مشمول یارانه مذکور نبوده‌اید و متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود برای دریافت یارانه کمک معیشتی جدید هستید، می توانید طی سه ماه آینده نسبت به ثبت مشخصات خود در سامانه‌ای که به زودی توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنید.

در صورت تأیید درخواست، یارانه کمک معیشتی جدید از ابتدای اجرای برنامه محاسبه و به خانوار تعلق خواهد گرفت.

برای این موضوع نیازی به مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و موضوع صرفا از طریق سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که به زودی در دسترس قرار می‌گیرد، قابل پیگیری است.

مبلغ یارانه جدید چقدر است؟

یارانه نقدی جدید را باید به دو دسته تقسیم کرد؛ یارانه ۴۰۰ هزار تومان و یارانه ۳۰۰ هزار تومانی. همانطور که رئیس‌جمهوری گفت برای سه دهک کم‌درآمد جامعه به ازای هر نفر ماهانه ۴۰۰ هزار تومان واریزی شده است در حالی که دهک‌های سوم تا نهم به ازای هر نفر، ماهی ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت کرده‌اند. اگر خانواده‌ای پنج‌نفره را در دهک اول تا سوم فرض کنیم، میزان یارانه جدید آن‌ها به دو میلیون تومان می‌رسد. منظور از دهک‌های اول، دوم و سوم پایین‌ترین طبقه اقتصادی در کشور است. افرادی که در دهک اول هزینه‌ای قرار می‌گیرند، ضعیف‌ترین قشر هستند و ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان درآمد دارند. درآمد خانوار‌های موجود در دهک دوم، ماهانه رقمی حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. البته تمام این محاسبه‌ها برمبنای سال ۱۳۹۷ انجام شده است. خانواده‌های دهک سوم نیز در سال ۹۷ ماهانه دو میلیون و ۲۲۰ هزار تومان درآمد داشته‌اند.

یارانه جدید برای خانوار‌های شش دهک بعدی، یعنی دهک چهارم تا نهم به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان واریز شده است و یک خانوار پنج نفره در شب ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.

یارانه نقدی جدید کی قابل برداشت می‌شود؟سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید چون قسط وام یک میلیونی کرونا کسر شده، یارانه جدید واریزی از مبلغ اعلامی کمتر است

یارانه نقدی پرداخت نشدن یارانه جدید را چطوری پیگیری کنیم؟

یارانه نقدی جدید در بامداد روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، طی یک مرحله به‌حساب سرپرستان خانوار کل کشور واریز شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد بعضی افراد که قبلا مشمول دریافت یارانه بودند، این دفعه پیامک واریز نگرفتند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به‌همین دلیل سامانه پیگیری مشکلات احتمالی در توزیع عادلانه یارانه‌ها را معرفی کرده است. آن‌دسته از سرپرستان خانوار که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند. مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی هم گفته کسانی که یارانه جدید را دریافت نکرده‌اند و فکر می‌کنند مستحق هستند، می‌توانند اعتراض خود را در «سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی» وزارت تعاون ثبت کنند. کسانی که به نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارند هم می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت کنند. شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات در نظر گرفته شده است. احتمال دارد واریزی بعضی بانک‌های بزرگ که سرشان شلوغ‌تر است، با تاخیر انجام شود. مسدود بودن کارت بانکی خود خانوار‌ها می‌تواند یکی از دلایل دریافت نکردن رقم واریزی یارانه جدید باشد.

یارانه جدید در شرایطی پرداخت شده که مدیرکل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها وعده داده در روز‌های آینده اعلام می‌شود کسانی که به هر نحوی از سال ۹۳ به بعد برای یارانه‌ها ثبت‌نام نکرده یا از قلم افتاده بودند، به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند.

بشتابید زمان ثبت نام یارانه نقدی تمدید شد | خانوارهای محروم از یارانه نقدی حتما بخوانند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر:

  • حسن بشردوست

    لیلا بشردوست و رقیه بشردوست ازدواج کرده اند نام همسرانشان امیر قهرمانی و مهدی قربانی است و از خانواده جدا شده اند . سمانه بشردوست هم به عنوان کارمند بخش خصوصی حداقل حقوق ماهانه کار میکند و قرارداد موقت دارد. تو بزرگ و لیلا و رقیه توسط پلیس +10جدا شده اند و تعداد خانوار 3نفر حسن بشردوست طاهره خطایی شیشوان و سمانه بشردوست میباشد.والسلام

  • حسینی

    سلام خیلی سخت شده پول نمی مونه خیلی زود تموم میشه