تعطیلی | تعطیلی مدارس | تعطیلی ادارات | تعطیلی چهارشنبه

تهران چهارشنبه ۴ خرداد تعطیل شد | آلودگی هوا مدارس و ادارات استان تهران را تعطیل کرد

تهران چهارشنبه ۴ خرداد تعطیل شد | آلودگی هوا مدارس و ادارات استان تهران را تعطیل کرد
کدخبر : 557106

به دلیل شدت آلودگی هوای تهران، فردا چهارشنبه تهران تعطیل شد. به گزارش خبرآنلاین، براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، فردا تمام ادارات تعطیل شد.

تعطیلی مدارس یکی از سوالات مطرح شده در روزهای آتی است. تعطیلی مدارس علاوه بر دانش آموزان برای خانواده های آنان نیز دارای اهمیت زیادی است. احتمال تعطیلی مدارس می رود و در این رابطه سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره احتمال تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه ۴ خرداد خبر داد.

تهران آلوده ترین شهر دنیا  تعطیل شد

براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، فردا تمام ادارات، مدارس و دانشگاه‌های تهران تعطیل خواهد بود. اما بانک ها باز هستند.

هوای تهران در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و در لحظه تنظیم این خبر شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد 470 است و پیش بینی می شود در عصر روز سه شنبه این عدد افزایش یابد و به حدود 500 برسد.

با توجه به شرایط جوی و پیش بینی سازمان هواشناسی برای روز چهارشنبه کمی از شدت آلاینده ها کم خواهد شد اما همچنان وضعیت هوای پایتخت برای روز چهارشنبه در وضعیت هشدار خواهد و احتمالاً مدارس تهران فردا چهارشنبه هم تعطیل خواهند بود. البته تصمیم گیری در این خصوص به جلسه عصر سه شنبه موکول شده و باید منتظر ماند دید استانداری پایتخت در خصوص تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و ادارات برای روز چهارشنبه چه تصمیمی اتخاذ می کند.

تعطیلی مدارس

آلودگی هوا ادارات استان تهران را تعطیل کرد

عابد ملکی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل افزایش آلودگی هوای پایتخت و با توجه به اینکه در بیشتر مناطق تهران وضعیت آلودگی در وضعیت ناسالم و خطرناک قرار گرفته است تصمیم گرفته شد که ساعت کاری ادارات امروز (سه شنبه) ساعت ۱۲ پایان پذیرد.

وی افزود: همچنین همه فعالیت های ورزشی در فضای باز برای امروز (سه شنبه) نیز لغو شد.

معاون استاندار تهران ادامه داد: مسابقه فوتبال بین تیم های پرسپولیس و پدیده مشهد که قرار بود از ساعت ۲۰ امشب نیز برگزار شود لغو شد.

وی به شهروندان توصیه کرد از تردد در فضای باز خودداری کنند و در صورت نیاز به خدمات اورژانس به سامانه ۱۱۵ تماس حاصل کنند.

معاون استاندار تهران همچنین در خصوص تعطیلی ادارات در روز چهارشنبه نیز گفت: امروز (سه شنبه) در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت دانشگاه ها نیز در نوبت عصرگاهی تعطیل شده افزود: با توجه به بازگشت کارمندان و دانشجویان به منازل ساعت طرح ترافیک نیز از ساعت ۱۲ لغو خواهد شد و افراد می توانند بدون دغذغه به منازل برگردند.

تعطیلی مدارس فردا چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ 

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ اعلام شد | اسامی شهرها

اخرین خبر درباره تعطیلی مدارس فردا تا ساعاتی بروز رسانی میشود…

در حال تکمیل:

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون با میانگین ۴۷۰ در شرایط خیلی ناسالم قرار دارد.

فردا ۴ خرداد ۱۴۰۱ آسمان پایتخت آفتابی خواهد بود و شاخص آلودگی هوا نیز در وضعیت زرد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۴ خرداد ماه) آفتابی با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۵ خرداد ماه) نسبتا آفتابی با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و برای روز جمعه (۶ خرداد ماه) آفتابی و با حداقل دمای ۱۸ درجه و با حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

تعطیلی مدارس

وضعیت آلودگی هوا فردا

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۳ خردادماه) علاوه بر نفوذ گردوخاک از نواحی غربی کشور، وزش باد نسبتاً شدید سبب گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد نیز خواهد شد بنابراین کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. با تداوم وزش باد در طول روز شرایط مناسب برای گسیل و انتشار گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود همچنین احتمال تولید و افزایش آلاینده ازن در برخی ساعات بعدازظهر وجود خواهد داشت

وزش باد مؤثر تا صبح روز چهارشنبه (۴ خردادماه) از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، با این حال افزایش ترافیک صبحگاهی افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت. در طول روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، اگرچه وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر می‌تواند سبب گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد شود.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه هم‌زمان با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد مورد انتظار خواهد بود.

امروز هم در کشور عراق شاهد افزایش توده‌های گردوخاک و ریزگرد‌ها هستیم که این شرایط زمینه‌ساز کاهش دید افقی در مناطق غربی و جنوب غربی کشور می‌شود.

در شمال غرب و غرب سواحل خزر، رگبار باران و رعدوبرق در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

خوزستان، ایلام، کرمانشاه و تهران از جمله استان‌هایی هستند که در روز‌های اخیر و امروز با گرد و غبار شدید مواجه بودند.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا این وضعیت تا آخر هفته همچنان ادامه دارد.

شدت آلودگی هوا در برخی از شهر‌ها شعاع دید را تا ۵۰ درصد نیز کاهش داده است.

پایتخت نیز در وضعیت قرمز و خطرناک قرار گرفت. شاخص آلودگی هوا در تهران تا لحظه انتشار این گزارش، ۳۸۳ است.

تهران چهارشنبه ۴ خرداد تعطیل شد | آلودگی هوا مدارس و ادارات استان تهران را تعطیل کرد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: