قیمت پفک و چیپس | افزایش قیمت پفک و چیپس

افزایش باورنکردنی قیمت پفک و چیپس | گرانی روغن دامن قیمت پفک و چیپس را گرفت

افزایش باورنکردنی قیمت پفک و چیپس | گرانی روغن دامن قیمت پفک و چیپس را گرفت
کدخبر : 557215

قیمت پفک تا ۶۷ درصد، ‎قیمت چوب شور ۷۱ درصد، قیمت بیسکوییت تُرد ۷۱ درصد و ویفر ۵۰ درصد به دلیل بالا رفتن قیمت آرد، شکر، روغن و... ‎گران شد.

گرانی جدید این بار به قیمت پفک و چیپس رسید. قیمت انواع چیپس و پفک در سال گذشته با رشد قیمت روبه‌رو نشد اما با افزایش قیمت روغن و آرد مردم شاهد افزایش بی سابقه پفک و چیپس هستند.  در سال جاری تولید کنندگان این محصولات تصمیم به افزایش متوسط ۶۷ درصدی انواع چیپس و پفک کردند که این مساله در حال حاضر در دستور کار آنها قرار گرفته و شاهد رشد قیمت پفک و چیپس در بازار هستیم.

افزایش باورنکردنی قیمت پفک و چیپس

در سال جاری تولید کنندگان این محصولات تصمیم به افزایش متوسط ۱۰ تا ۱۲ درصد انواع چیپس و پفک کردند که این مساله در حال حاضر در دستور کار آنها قرار گرفته و شاهد رشد قیمت انواع چیپس و پفک در بازار هستیم.

قیمت پفک و چیپس

انواع تنقلات و اسنک‌های شور و شیرین عرضه شده در سوپرمارکت‌ها ازجمله؛ انواع چیپس، پفک، پفیلا و انواع غلات حجیم‌شده شیرین، در فاصله یک‌سال گذشته افزایش قیمت زیادی داشته‌اند و نرخ برخی از آنها بعضا بیش از دو برابر گران شده‌اند.

مقایسه قیمت انواع چیپس در سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد: این خوراکی پرطرفدار در میان خانواده‌ها، ظرف یک‌سال بین ۷۵تا ۸۵درصد رشد قیمت داشته، هم‌اکنون قیمت هر ۱۰۰گرم چیپس، به بیش از ۱۰هزار تومان رسیده است. انواع چیپس‌های ۶۰گرمی که وزن معمول بسته‌های کوچک یک‌نفره است، صرف‌نظر از نام و برند آن، در آذر سال گذشته ۴هزار تومان قیمت داشت، درحالی‌که این روزها قیمت این نوع کالا به ۷هزار تومان رسیده است.

قیمت پفک و چیپس

دستور تهیه چیپس سیب زمینی خانگی

چیپس سیب زمینی خانگی یکی از خوراکی های محبوب بچه ها و بزرگتر ها می باشد که شما با رعایت چند نکته می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. تاریخچه چیپس به ۷۵۰ سال پیش در کشور پرو و شیلی بار می گردد اما عصر طلایی چیپس به سال ۱۹۵۰ توسط مک دونالد قوام پیدا می کند. شما برای حاضر کردن چیپس می توانید هم از فر و هم از سولاردم یا روی گاز استفاده کنید. چیپس خانگی یکی از سالم ترین تنقلاتی است که برای کودکان خود تهیه کنید و خیلی به صرفه و کم هزینه می باشد. برای داشتن یک چیپس خانگی خوب سعی کنید از سیب زمینی خوب استفاده کنید ویژگی یک سیب زمینی خوب این است که ریشه نداشته باشد، سبز نباشد، سیب زمینی های پوست نازک تر را انتخاب کنید و به هیچ وجه سیب زمینی را داخل یخچال نگه ندارید در جای خشک و تاریک باشد. 

مرحله اول : آماده سازی سیب زمینی ها

سیب زمینی را بشورید و پوست بگیرید و با کمک رنده V یا رنده های غذاساز (رنده ضخامت نازک) حلقه ای برش بزنید سپس دو الی سه بار خوب سیب زمینی ورقه شده را بشورید تا نشاسته اضافی آنها از بین برود سپس داخل یک کاسه بزرگ آب سرد ریخته و بیکینگ پودر را به همراه سرکه اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس سیب زمینی های ورقه شده را اضافه کرده در انتها یک کاسه یخ افزوده ۱ الی ۲ ساعت زمان می دهیم.

مرحله دوم : خشک کردن سیب زمینی ها

پس از گذشت ۱ الی ۲ ساعت سیب زمینی را شسته و آبکشی کنید و روی دستمال نخی قرار دهید تا آب اضافی آنها خارج شود.

مرحله سوم : سرخ کردن چیپس خانگی روی گاز

داخل شیرجوش روغن ریخته تا داغ شود سپس چیپس ها را دانه دانه اضافه کنید تا سرخ شود دقت کنید نباید همه را با هم بریزید در اون صورت سیب زمینی ها روی هم قرار می گیرند و خمیر می شوند پس از پخت روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود سپس نمک بپاشید و میل کنید.

مرحله چهارم : سرخ کردن با سولاردم

سه پایه کوتاه را داخل دستگاه بگذارید کف ظرف سولار را چرب کرده و سیب زمینی ها را با فاصله کنار هم بچینید سپس داخل سولاردم قرار دهید با قدرت ۹۰۰ وات بمدت ۱۰ دقیقه زمان دهید اگر لازم بود ۲ دقیقه گریل را روشن کنید. به همین راحتی چیپس کم روغن ما حاضر شد. نوش جان

این سیب زمینی با ادویه‌های مختلفی پوشانده می‌شود و طعم بی نظیری دارد. زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه. زمان پخت: ۱۰ دقیقه …

قیمت پفک و چیپس

نکات کلیدی در تهیه چیپس خانگی

اضافه کردن بیکینگ پودر باعث ایجاد پف و تردی چیپس ها می شود پس حذف نکنید.

هر چه یخ استفاده شده بیشتر باشد کیفیت چیپس خانگی بهتر می شود.

اگر خواستید چیپس طعم دار تهیه کنید به هیچ وجه ادویه را مستقیم داخل روغن نریزید زیرا باعث می شود روغن بد بو شود و بسوزد پس از اتمام سرخ شدن زمانی که روی دستمال روغن گیر گذاشتید مزه و طعم دلخواه را روی چیپس بپاشید.

اگر رنده یا غذاساز نداشتید با کمک چاقوی تیز برش های نازکی بزنید.

طرز تهیه چیپس و پنیر با ساده‌ترین روش در خانه

 بسته‌های بزرگ خانواده ۴۰۰گرمی برند چی‌توز هم که پارسال با قیمت ۲۶هزار تومان فروخته می‌شد، حالا ۴۸هزار تومان قیمت خورده و با ۵۰هزار تومانی شدن فاصله‌ای ندارد. پیش از این گران‌ترین چیپس‌های موجود در بازار را پرینگلزهای خارجی تشکیل می‌دادند که در سایه گرانی دلار قیمتشان تا ۱۰۰هزار تومان هم بالا رفت اما امروز قیمت چیپس‌های ایرانی هم به اندازه‌ای بالا رفته که در سبد اقتصادی خانواده‌های بچه‌دار نمی‌گنجد.

چیپس‌ها حتی در فاصله سه‌ماه گذشته هم رشد قیمت داشته‌اند و بسته‌های ۱۳۰تا ۱۳۵گرمی که تابستان ۱۴هزار تومان به فروش می‌رسید حالا ۱۵هزار تومانی شده‌اند. افزایش قیمت سیب زمینی در ۲‌ماه گذشته از عوامل تأثیرگذار بر گرانی انواع چیپس بوده است.

مواد لازم برای درست کردن چیپس ساده خانگی

سیب زمینی

نمک

روغن مایع

اندازه های مواد لازم میتواند بستگی به مقدار سیب زمینی شما داشته باشد

چیپس ساده خانگی

طرز تهیه کامل چیپس خوشمزه سیب زمینی

سیب زمینی ها را پوست بکنید و با رنده ی مخصوص چیپس ، ورقه ورقه کنید.بعد ورقه های سیب زمینی را خوب بشویید و روی پارچه تمیزی قرار دهید تا آبش کاملا برود و خشک شود.

تابه ای را روی حرارت قرار دهید و به اندازه 2 بند انگشت داخل تابه روغن بریزید تا داغ شود.

سپس سیب زمینی ها را داخل روغن سرخ کنید تا رنگ آنها عوض شود. بعد از داخل روغن به داخل سبد انتقال دهید و مقداری نمک بر روی آنها بریزید. سبد را کمی تکان دهید تا نمک اضافه ریخته شود. چیپس آماده را در ظرف مناسبی بریزید تا سرد شود.

قیمت پفک و چیپس

نکات تکمیلی در مورد چیپس ساده

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 5دقیقه میباشد .

چیپس ساده را می توانید در وعده میان وعده - پیش غذا - سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

افزایش باورنکردنی قیمت پفک و چیپس | گرانی روغن دامن قیمت پفک و چیپس را گرفت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • حسین محبی

    بهای گرانی نخریدن است نخرین فقط درخونه ها بمونین بیرون نیایین فقط یک هفته