قیمت مرغ | کاهش قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

رکود بازار قیمت مرغ را پر پر کرد | قیمت مرغ امروز ۹ خرداد ۱۴۰۱

رکود بازار قیمت مرغ را پر پر کرد | قیمت مرغ امروز 9 خرداد 1401
کدخبر : 557282

قیمت مرغ گرم امروز دوشنبه ( 9 خرداد 1401 ) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

یکی از نرخ هایی که برای مردم دارای اهمیت بوده، قیمت مرغ و تخم مرغ است. قیمت مرغ و تخم مرغ به طرز باورنکردنی افزایش پیدا کرد.اتاق اصناف ایران در اطلاعیه قیمت مرغ و تخم مرغ را اعلام کرد. حدود ۳۶ پس از آنکه وزیر کشور از افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن خبر داد، قیمت جدید این چهار گروه کالای اساسی اعلام شد.

قیمت مرغ

مرغ چقدر پایین‌تر از نرخ مصوب فروخته می‌شود؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری، ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان و مرغ گرم، ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان است که با نرخ مصوب، ۱۵ هزار تومان فاصله دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری، ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان و مرغ گرم، ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان است که با نرخ مصوب، ۱۵ هزار تومان فاصله دارد.شدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به مازاد تولید، مرغ در مرغداری و خرده فروشی‌ها کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

 حبیب اسداله نژاد گفت: متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری، ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان و مرغ گرم، ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان است که با نرخ مصوب، ۱۵ هزار تومان فاصله دارد.

به گفته او، با توجه به جوجه ریزی فروردین و اردیبهشت، مشکلی در بحث تولید نداریم و پشتیبانی امور دام برای حمایت از مرغداران اقدام به جمع آوری مرغ مازاد از سطح بازار کرده است.

آقای اسداله نژاد از توزیع روزانه ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور و هزار تا هزار و ۲۰۰ تن مرغ در تهران خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با اصلاح نظام یارانه، دولت به منظور حمایت از مرغداران تسهیلاتی با شرایط آسان ابلاغ کرده که ۳۰ درصد هزینه‌های تولید را پوشش می‌دهد و نرخ این تسهیلات برای واحدهای کمتر از ۳۰ هزار قطعه ۱۰ درصد، ۳۰ تا ۵۰ هزار قطعه ۱۲ درصد و بالای ۵۰ هزار قطعه ۱۴ درصد است.

بنابر اعلام وزیر جهاد کشاورزی، روزانه هزار تن مرغ مازاد به منظور تامین ذخایر از سوی پشتیبانی امور دام از سطح بازار جمع آوری می‌شود.

قیمت مرغ امروز دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱

قیمت مرغ گرم در 3 خرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

قیمت‌ها به تومان است (تحلیل بازار) :

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۶۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۶۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۷۶,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۷۶,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۷۰,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۵۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۱,۰۰۰

فیله مرغ

۹۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۹۱,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۹۱,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۷,۰۰۰

جگر مرغ

۱۳,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۸,۰۰۰

پای مرغ

۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۲,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۸۹,۰۰۰

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه‌ای(پوشش کیسه نایلونی)

۵۵,۵۰۰

قیمت مرغ

مردم از خرید مرغ صرف‌نظر کردند؟

به نقل از خبرآنلاین، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در پاسخ به اینکه آیا افزایش قیمت مرغ قدرت خرید مرغ را کاهش داده است یا خیر؟ اظهار کرد: مردم یارانه دریافت کرده‌اند و قیمت مرغ نیز افزایش زیادی نداشته است؛ در نتیجه رکود بازار به قدرت خرید مردم ارتباطی ندارد.

اسدالله نژاد در پاسخ به این سوال که آیا تقاضای خرید مرغ کاهش یافته است یا خیر؟ گفت: اگر چه با کاهش نسبی تقاضا مواجه شده‌ایم اما تولید هم افزایش یافته و بیش از مصرف مرغ تولید می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام نیز اقدام به جمع آوری مرغ‌های مازاد کرده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور افزود: قیمت مصوب مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است که در بازار برای مصرف‌کننده کیلویی ۳۷ تا ۴۶ هزار تومان است.

قیمت مرغ

 

قاسم زاده، اظهار کرد: اگر قیمت مرغ همچنان همانند امروز و چند روز گذشته باشد، با قیمت نهاده های دامی که قرار است تولیدکنندگان به صورت آزاد خریداری کنند تولید آن برای دوره های بعدی برای تولید کننده صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وی افزود: طی امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم ۴۰ هزار و ۷۰۰ تومان و طی دیروز ۴۵ هزار تومان بود این در حالی است که قیمت تنظیم بازار اعلام شده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

قاسم زاده ادامه داد: در این دور از جوجه ریزی که مرغدارها در حال توزیع مرغ گرم به بازار هستند، از نهاده های دامی یارانه دار استفاده شده به همین دلیل مرغدار متضرر نخواهد شد اما برای دوره بعدی که باید نهاده ها به صورت آزاد تامین شود قیمت های کنونی برای مرغدار صرفه اقتصادی ندارد.

وی به میزان توزیع مرغ نیز اشاره کرد و گفت: طی امروز ۳۲ تن مرغ گرم در بازار توزیع شده و این در حالی است که میزان نیاز روزانه استان ۴۰ تن است.

این مسئول بیان کرد: از آنجاییکه قبل از شروع طرح تنظیم بازار بسیاری از افراد اقدام به خرید مرغ زیادی کردند سبب شده تا طی دو هفته میزان خرید مرغ و توزیع آن در استان کاهش یابد.

قیمت مرغ

 

رکود بازار قیمت مرغ را پر پر کرد

قیمت مرغ گرم در بازار امروز و در فروشگاه‌های معمولی و همچنین فروشگاه‌های زنجیره ای متفاوت است اما در همه این فروشگاهها این قیمت زیر نرخ مصوب دولت به فروش می رود اما همچنان تقاضای خرید مرغ کم است و به طور معمول در همه فروشگاهها مرغ موجود است.

اما قیمت مرغ در فروشگاههای مختلف از کیلویی ۳۸ هزار تا ۴۵ هزار تومان به فروش می رسد که این رقم در فروشگاههای زنجیره ای بین از ۳۸ هزار تا ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد. این درحالی است که قیمکت مصوب مرغ گرم پس از اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد.

این در حالی است که قیمت مرغ منجمد نیز در فروشگاههای زنجیره ای متفاوت و اختلاف قیمت نیز زیاد است، زیرا براساس بررسی میدانی خبرنگار ایرنا، به طور میانگین در فروشگاههای سطح استان مرغ منجمد به قیمت ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم عرضه می شودو البته در برخی از فروشگاهها نیز قیمت مرغ منجمد از مرغ گرم نیز سبقت گرفته است و تا ۴۸ هزار تومان به فروش می رسد.

پنج‌شنبه هفته گذشته بود که دولت قیمت مرغ را در هر کیلو ۶۰ هزار تومان اعلام کرد. این در حالی است که پیش از این، هر کیلوگرم مرغ ۳۱ هزار تومان قیمت داشت. گویا پس از افزایش ۹۳ درصدی قیمت این محصول، خرید آن توسط مردم افت چشمگیری داشت. طوری‌که خرده‌فروشی‌ها برای خالی‌کردن یخچال‌های خود چاره‌ای جز پایین‌آوردن قیمت‌ها نداشته‌اند.

یکی از مخاطبان ما در این زمینه می‌گوید: «برای تأمین غذای گربه خانگی خود هر از گاهی لاشه مرغ تهیه می‌کردم، اما دیروز که به مرغ‌فروشی محل مراجعه کردم، فروشنده گفت: امروز فروشی نداشتم که پوست و زوائد مرغ را در اختیارت بگذارم.».

بررسی‌های میدانی نیز حاکی از آن است که در اکثر خرده‌فروشی‌ها قیمت مرغ کمتر از نرخ مصوب است. حتی در برخی نقاط این محصول با نرخ‌هایی کمتر از ۴۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

برای بازماندن مرغ از نرخ‌های مصوب دولتی چند سناریو مطرح می‌شود. ازجمله آن‌ها می‌توان به کاهش قدرت خرید مردم و افت تقاضای عمومی اشاره کرد. در این بین برخی از فعالان صنفی نیز معتقدند که مردم هنوز قیمت‌های جدید را باور نکرده‌اند.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی درباره شرایط جدید بازار مرغ به تجارت‌نیوز گفت: در مواقعی که به اسم جراحی اقتصادی، قیمت ارز و مبلغ یارانه‌ها اصلاح می‌شود، طبیعی است که شرایط بازار از حالت طبیعی خارج شود. چراکه تا چند همین هفته پیش قیمت مرغ در هر کیلوگرم ۲۷ هزار تا ۳۰ هزار تومان بود، اما اکنون مردم با نرخ مصوب ۶۰ هزار تومان مواجه شده‌اند.

رکود بازار قیمت مرغ را پر پر کرد | قیمت مرغ امروز ۹ خرداد ۱۴۰۱

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر:

  • ناشناس

    یارانه دادین هفته ای یه مرغ راهم ازما گرفتین خدااز تون نگذره

    • رضا

      بهتر بزار گرون بشه لااقل صادرش میکنن ارز آوری میشه شایدم برا همین گرون کردن

  • کارگر

    شما نمی‌تونید قیمت مرغ درست کنید چطور مملکت اداره میکنید خدا بداد مردم برسه با شما کم عقل های بی سواد اگر چوپان دروغ گو مملکتو اداره می‌کرد ازشما بهتر بود

  • فرهاد

    چرا از واحدهای نولیدی مرغداری گزارش تهیه نمیکنید
    واحدخای مرغداری متحدآ میگن تعاونی از انها مرغ رو ۱۷۰۰۰تومن میخره این یک دروغ بزرگه ۳۰ تا ۳۲ هزارتومن اینگونه گزارشها دروغ قلب مرغدار زحپت کش رو بدرد میاره حدتقل شماها ظلم نکنین رسالت ژورنالیستی خودتونو انجام بدید

    • چون دارند از بی غیرتی این دولت و سردمداران نهایت سود جویی میکنند

  • ناشناس

    آره بشین دو هفته تموم شه زر میزنی مردم مرغ زیادی خریدن مرتیکه گاو

  • ناشناس

    غلط کرده اونی که قیمت مصوب تعیین کرده.قیمت مرغ ۳۰تومن هم گرونه یه مشت هورمون سرطان زا رو با آب بسته بندی میکنن با قیمت کزایی میدن خورد مردم بدبخت

  • ناشناس

    والا اگر مردم یک مدت مرغ،گوشت،تخم مرغ،پنیر،شیر،روغن، و غیره را نخرند از قبل هم ارزانتر میشود .برای مدت کوتاهی نخرید بخدا هیچ طوری نمیشویم .نخرید تا قیمتها بیاد پایین..به شعور مردم توهین میکنندو میگویند ما برای هر خودرو ۷۰ میلیون ضرر میکنیم شما عاشق چشم و ابروی مردم هستید که ۷۰ میلیون ضرر کنید و باز ادامه دهید.آقای عزیز مردم راضی نیستند شما ضررکنید در کارخانه راببندید.هر جا جلوی ضرر را بگیرید منفعت است. ببندید.وجلوی ضرر را بگیرید.

    • شاهرخ

      با این قیمت‌های بالای نهاده دامی کاهش تقاضا منجر به کاهش تولید و نهایتا منجر به کاهش عرضه و در طولانی مدت منجر به افزایش قیمت بیشتر خواهد شد.

  • ناصر

    سلام مردم ایران اینها به اسم اسلام وقران دارند فقیر را ریشه کن میکنند عزیزان نخرید نخرید نخرید بخدا ظلم ابدی نیست وگرنه چرا رئیسی دروغ میگوید چرا ۱۵درصد اضافه سال قبل را برای بازنشستگان درمان کشوری لحاظ نکرد همش دروغ کلک حقه خجالت نمی کشند قرارمان آقا خمینی ره چیزی گران نشد اخر مردم چه گناهی کردند حالا دیگه سرتون اززیر خاک بیرون بیارید ما نوکر آقای خامنه‌ای هستیم ولی میگوییم آقای خامنه‌ای عین امام محکم باشید نمگذارید یک مشت زالو خون مردم را بمکند و قصر دربروند این هم رئیسی که همه چوبش را به سینه میزدند و مورد تایید جنابعالی بخدا فقر که آمد ایمان دور میشود این کلام مولایمان علی ع است آقای رئیسی خجالت بکش ما غلط کردیم که تورا انتخاب کردیم بگیم که خوردیم ولمون میکنی دیگه خسته شدیم فکر نکن ما خریم نه عراق بعد از درگیری چند سالیست شکل گرفته حدود ۵سال است ببینید ویاد بگیرید که بجایی رسیده که پول ایران را قبول ندارد مردم دیگه رمق ندارند دست بردار آقای رئیسی

  • ماندانا

    آخه خدا سناتور را بده دیگه اگر مردم بدبخت نتونتن مرغ بخرند باید چی بخورند

  • سپاسگزار

    میگم،آقای مسئول شما که این همه زحمت مبکشید،محبت کنید،این فاصله رویکسره کنید،تا تلاشتون بی ثمر نمونه،وهرچه سریع تر به جمع اختلاسگران محترم که واقعا درگردن همه حق دارند،بپیوندد،که خدا را خوش بیاد،

  • ناشناس

    فقط وفقط نبایدخریدخریدجس گران حرام است بایدنخرید تابگنددما نه مرغ میخریم نه شیراصلاحذفش کردیم لعنت خدابرشما دزدان بی وجدان نه انسان هستید نه شرف داریدفقط فکرنابودی مردم هستید

  • حصاری

    مردم نمیتونن بخرن .مرغم از سفرمون حذف شد .کیلو 17میخرید .50میفروشید ؟ی کم انصافم خوب چیزیه

  • الهام

    مرغ هاش شبیه بوقلمونه یعنی همین اندازه بزرگ 😶😶😶

  • سعید

    کمر مردمو شکستین

  • Reza

    حرومزاده ها میخان تو فکر مردم جا بدن که قیمت مرغ از مرغداری ۳۰ میخرن در حالی که خود مرغ دار میگه ۱۷ می‌خرن از ما این جهاد کشاورزی همشون دزد هستن فقط میخان از جیب ملت دزدی کنن

  • ناشناس

    سلام خوب دولت ما که خرج همه عربها رو میده به تولید کنندگان مرغ کمک کنه که انها هم خرجشون دربیاد ؛ اینقدر واسه خود پیش کنی پولها ومواده غذایی روبه روسیه وعراق نده

  • ترکی

    دروغه ،بقیه اجناس پس چی

  • ناشناس

    نخرید

  • ناشناس

    مرغ مگه حکم طلاروداره که این قدر گرانش کرده

  • mjk

    چرا دارید دروغ میگید قیمت مرغ زیر 40تومان تو خرده فروشی ها هستش

  • ناشناس

    من که یه خانم تنها و حقوقم 2700و مستاجرم توانشو ندارم اینقدر گرون وای به حال اونا که خانوادهای چند نفرن تو رو خدا نخواستیم ارز حذف بشه برگردونید به عقب و مسکن گرون هم نخواستیم مردم دربدر کردین

  • نادر

    پدر مردم و درآوردید درآمد به ریال خرج به دلار خدا ازتون نگذره

  • سید حبیب

    به اسم جراحی اقتصاد گفتند بجای اول زنجیره یعنی تولید کننده یارانه را به آخر زنجیره یعنی مصرف کننده میدهیم بعد از این کار دیدن مرغ و تخم مرغ روی دست تولید کننده مانده گفتند دولت آنها را میخرد با اینکار یعنی به آخر زنجیره هم یارانه دادن این جراحی اقتصاد آقایان که شکست آن مشخص شده

  • ناشناس

    مرتیکه بی سواد چطور عدم خرید مرغ به وضع اقتصاد مردم ربطی نداره همچی دهنت را پر میکنی ومیگی یارانه دادیم قیمت ها ده برابر شده فقط زر مفت میزنی

  • ارشاد

    خدایی اینههامرزهای دروغ وپررویی روتامریخ درنوردیدن.چه ریلکس وراحت میگه یارانه اضافه شده وقیمت مرغ انچنان تغییری نکرده.یعنی مرغ کیلویی 28تا30هزارتومنی باافزایش قیمت حدود100%ی بنظرایشان انچنان تغییری نیست؟قیمت مرغ بیشتراز110%گران شده اونوقت میگه تغییرچندانی نکرده.سنگپای قزوین کجایی که دررده بندی سقوط کردی.

  • کارشناس..

    والا ما تیلی بی انصاف هستیم یارانه 400 هزار تومنی رو گرفتیم از دولت حالا زورمون میاد پول به مرغ بدیم یکی نیست بگه آخه بی انصاف با یارانه 45 تومنی هم قبلا یه مرغ هم نمیتونستیم بخریم 🤦‍♂️

  • بی نام

    قیمتهای کاذب مگه خودتون نمیخواستید ارز حذف کنند پس چیه سر و صدا تون دز اومده بابا ما مرغ نمیخریم بریژید این هورمونیها رو جلوی سگ ببین فرار میکنه یا نه

  • ناشناس

    دولتای قبلی اگه گرون میکردن مینداختن تقصیر دلال با فروشنده، این دولت برعکسه دلال با فروشنده قیمتو میخوان بیارن پایین تا فروش کنن دولت نمیزاره،میگه مردم یارانشونو گرفتن ده برابر باید پس بدن

  • ناشناس

    برو بابا دو دیگه میبینیم مرغ شده صد تمن

  • ناشناس

    سگ مرغ می خوره اگه قرار باشه مرغ این قیمت بمونه من دیگه نمی خرم تا الان هم یک عدد گرفم وقتی اومدم خونه حالم بد شد چوم مشخص بود مونده

  • ناشناس

    این سایتها و رسانه ها همشون ابزار اینها هستند از همه چیز از هر لحاظ استثمار شده ایم یه عده منافق لیبرال سرمایه دار پشت پرده اسلامیت از دین و باورمون هم استعمارکشی میکنن.. اگه میخواهین قیمتهارو با جهان یکسان کنید اونموقع حق و دستمزدهارو هم با اون کشورهایی که قیمت هارو باهاشون یکسان کردید یکسان بکنید حالا که نذاشتین دلار مسیر سقوطشو طی کنه 4 تا صفر اسکناسهارو حذف کرده نرخ دلار رو با اسکناس قدیم حساب کنید و دستمزد مردم رو با اسکناس جدید.. اگه به نفع مردم قدم برندارید مردم دیگر به خدایتان هم شک خواهند کرد تا چه برسد به آرمانها و شعارهایتان...

  • نسل جزغاله

    نویسنده مطلب اول ریدم تو اولین تا آخرینت دوم ریدم تو هیکل وزیر اقتصاد و وزیر رفاه و بازرگانی

  • ناشناس

    خوشبحال قدیم قبلنا نوروز تا نوروز اجناس اقلام گران میشد الان ساعتی شده وای به حال مامردم که این دفع اصلح را انتخاب کردیم

  • سعید ریسی

    ملت ایران همه دست به هم دادن مرغ از سفرهای خودشان حذف کنند

  • ناشناس

    چرادروغ میگین تاکی تاکی شمامرغ ۱۷میخرین ۳۰کجابودشماخودتون نرخ بالامیبرین بعدمیگین ۳۲دیگه بسه خسته شدیم ازدروغ

  • خسرو

    مردم دیگر باید یاد گرفته باشند که دیگر ولح نزنند تا یک جنسی گران میشوند بیش از قبل خرید کنند بزرگترین اشتباه مردم در این چهل سال همین بود مردم اگر این اشتباهات را نمی کردند حالا پراید بیست میلیون بود

  • حسین

    مرغ گرون نیست
    ما دیگه پولی نداریم بخریم
    کیلو ۱۵تومن شد تیتر بزن برم ی دونه بخرم

  • امیر

    کاش فقط مرغ بود همه چیز گرون شده دولت کو پس نظارتت خوابی!؟

  • مجید درویشی

    سلام تو ایران بعد از انقلاب مردم شدیدا از روستا به شهر کوچ کردند و همین باعث شد مردمی که بخش زیادی از خوراکشون رو خودشون تهیه میکردن رو صددرصد مصرف گرا کرد و دولت همه از این وضعیت به نفع خودش و به ضرر مردم استفاده کرد.الان خیلیا در حال برگشتن به روستاها هستن تا دیر نشده اقدام کنید.

  • ناشناس

    اتاق اصناف پول های گرفته شده از مرغداری‌ها را پس بدهید از دولت هم پس بگيريد

  • سرپرست خانوار

    اتفاقا آقای محترم رکود بازار مرغ بخاطر اینکه مردم پول ندارند یکیش خودمن که سرپرست خانوارهستم و چیزی هم برای من واریز نشده..با مردم این کارو نکنید .قیمت هارو برگردونید روال گذشته و یارانه پیشکش مردم ..این مردم حقشون نیست که عذاب بکشند.اونایی که دارن مهم نیست براشون میخرند ولی قشر متوسط فقیرو فقیرتر میشند.خدا رو خوش نمیاد.

  • بهرام

    کاملا عامدانه بیش از نیمی از یارانه بگیرها حذف و درخواست مجدد را بررسی و رفع نکرده اند و قیمت تمامی اجناس افزایش یافته و... و چه ساده مردمی که دائم منت دولت را بالای سرشان میبینند

  • علی اکبر

    دولت با وجود خرید تضمینی مرغ معامله دو سر باخت رو به مردم در جهت حفظ منافع سرمایه دار اجرا می‌کنه این وسط فقط تولید کننده دستش رو به کمک دولت کرده جیب مردم و میلیاردها تومان منابع مالی که باید گرهی از مشکلات مملکت رو حل کنه رو سر خرید تضمینی نابود می‌کنه ،،مافیا ی سرمایه داری تو تمامی زمینه ها از خودرو و منابع و معادن و مرغ و....به لطف حاکمان بیسواد سر سپرده همیشه بر ضد مردم نجیب بوده هستند

  • علی اکبری

    با سلام قیمت کف شهر خیلی از این حرفا پایینتره

  • ناشناس

    انشاالله بزودی شما آخوندای نجس سرنگون میشین ومردم از فقر وگرسنگی نجات پیدا میکنن