ریزش ساختمان متروپل | ریزش ساختمان متروپل در آبادان

غم انگیزترین تصاویر از ریزش ساختمان متروپل | عرفان و آرین در آغوش یکدیگر پیدا شدند

غم انگیزترین تصاویر از ریزش ساختمان متروپل | عرفان و آرین در آغوش یکدیگر پیدا شدند
کدخبر : 557326

پیکر ۳ جان باخته کشف و رهاسازی شده در متروپل، شناسایی شد. با باز شدن دسترسی تیم‌های آواربرداری به طبقه زیرین ساختمان متروپل، پیکر فوزی، عرفان و آرین جلیلیان شناسایی و به خانواده تحویل داده شدند.

ریزش ساختمان متروپل در آبادان رخ داد. خبر وحشتناک از ریزش ساختمان ۱۰ طبقه ای در آبادان حکایت دارد. علت اصلی ریزش ساختمان متروپل در حال بررسی است. بر اثر انفجار و ریزش ساختمان متروپل آبادان تعدادی از هموطنان زیرآوار رفتند.

کارشناسان دلیل ریزش این ساختمان را عدم رعایت ضوابط فنی و استانداردهای لازم در سازه می دانند. در این میان امدادگران در حال آوار برداری و کشف اجساد احتمالی هستند.  

بر اساس این گزارش پیکر دو جان باخته حادثه متروپول  هم از زیر آوار پیدا شد. پدر ملیکا در محل کشف این پیکرها، دختر خود را شناسایی کرد. ملیکا دختر مینوشهری بود که در حادثه متروپل آبادان جان باخت.

او به همراه خواهرش چند دقیقه‌ای زیر سایبان بستنی فروش کنار متروپل آبادان منتظر مادرشان بودند که ساختمان بر سرشان آوار شد.

در آواربرداری از ضلع شمالی ساختمان متروپل، تعدادی پیکر دیگر پیدا شده. هم اکنون نیروهای امدادی فعال در صحنه در حال آواربرداری برای دسترسی به اجساد قربانیان هستند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، عملیات آواربرداری در حال حاضر در محدوده ضلع شمالی ساختمان، در محل مغازه بستنی فروشی ادامه دارد.

پیکر ۳ جان باخته کشف و رهاسازی شده در متروپل، هم شناسایی شد. با باز شدن دسترسی تیم‌های آواربرداری به طبقه زیرین ساختمان متروپل، پیکر فوزی، عرفان و آرین جلیلیان شناسایی و به خانواده تحویل داده شدند.

به گفته امدادگران حاضر در صحنه، عرفان و آرین، پیکر دو پسر خانواده جلیلیان در حالی پیدا شد که همدیگر را در آغوش گرفته بودند.

همچنین پیکر حمیدرضا جلیلیان برادرزاده فوزی جلیلیان دو روز پیش در میان آوارهای متروپل کشف و شناسایی شده بود. جست و جو و آواربرداری در طبقه زیرهمکف ساختمان متروپل ادامه دارد.

به گفته امدادگران حاضر در صحنه آوار، احتمال می‌رود اجساد دیگری نیز به زودی در این محل کشف شوند.

عذر خواهی نجات یافته دروغین ریزش ساختمان متروپل

عملیات جست و جوی زیر آوارماندگان متروپل امشب پایان می یابد

نامی ، رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: با توجه به حساسیت نشان ندادن دستگاه ها و سگ های زنده یاب احتمال می رود که شمار حبس شدگان زیر آوار کم شده باشد، بنابراین عملیات جست و جوی زیر آوارماندگان متروپل آبادان تا آخر وقت امروز پایان می پذیرد.

نامی گفت: این حادثه تا امروز (پنجم خرداد) 19 فوتی و ۳۷ نفر زخمی داشته که ۳ تن از مصدومان در بیمارستان بستری هستند .

به گفته او بیشترین میزان مصدومان و فوتی ها از روز نخست حادثه تا دیروز از زیر آوار خارج شده اند و کاهش آمار مراجعه شهروندان از روز قبل تا کنون در خصوص احتمال محبوس شدن اعضای خانواده خود در زیر آوار بیانگر این مسئله است.

این مسئول گفت : با به پایان رسیدن عملیات جست و جوی افراد زیر آوار، روند آواربرداری شدت و سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: از آنجا که دستگاه های تخصصی موجود در محل حادثه، لرزش بخش میانی این ساختمان ۲ قلوی ریزش کرده را در دو روز گذشته نشان می دهد امکان هر لحظه ریزش آن وجود دارد.

او از بیمه شدن تمام ساختمان‌های شعاع ۱۵۰ متری متروپل آبادان و تخلیه ساختمان‌های مسکونی و تجاری در این محدوده خبر داد تا در صورت تخریب متروپل و ریزش آوار بر روی بنا‌های مجاور تلفات انسانی رخ ندهد.

آقای نامی گفت: پس از پایان روند تخریب ساختمان ۱۰ طبقه آبادان صاحبان املاک آن محدوده می‌توانند با مراجعه به بیمه خسارت تخریب ملک خود را دریافت کنند.

اولین فیلم از لحظه وحشتناک ریزش ساختمان متروپل

رئیس جمعیت هلال احمر: «یک نفر از محبوس‌شدگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان زنده از زیر آوار خارج شد.

اقدامات درمانی بر روی این فرد در حال انجام است».

وزیر کشور هم با اشاره به آخرین جزئیات روند آواربرداری از متروپل آبادان گفت: «تا این لحظه ۱۴ نفر جان باخته و ۳۲ نفر هم در این حادثه مصدوم شدند که ۲۹ مصدوم بهبود پیدا کردند و از بیمارستان مرخص شدند.

زمان دقیقی را برای پایان آواربرداری نمی‌توان مشخص کرد و یکی از خطرات، ریزش سازه‌های ناپایدار در محل حادثه است».

تماس محبوسان ریزش ساختمان متروپل

فرجی در پاسخ به پرسشی درباره محبوس شدن افراد در طبقات تحتانی ساختمان گفت: «دیشب ما متوجه شدیم تعدادی در طبقه زیرین ساختمان که یک کافی‌شاپ آن‌جا وجود دارد هنوز زنده هستند، این افراد با تماس‌های تلفنی با خانواده‌های‌شان از زنده بودن خودشان اطلاع دادند، به محض این‌که ما متوجه شدیم اقدام کردیم، آن‌ها درخواست آب کردند و مشکلات تنفسی داشتند که امدادگران با برخی اقدامات تخربی به آن‌ها آبرسانی کردند، البته چندان نمی‌شود مداخله کرد چراکه هر اقدامی می‌تواند سبب فرو ریختن سازه شود، فعلاً یک مسیر دسترسی جزئی برای آن‌ها ایجاد شده است، امیدواریم با ادامه عملیات و ثبات سازه آن‌ها هم از آوار خارج شوند.»

این مدیر منطقه آزاد اروند در پاسخ به این پرسش که مدیر ساختمان جزو جان باختگان هستند یا خیر بیان کرد: ابتدا خبر آمد که ایشان را بازداشت کردند، اما ساعت حدود سه نیمه شب در جلسه شواهد نشان داد ایشان در ساختمان بودند، چراکه نفر امین ایشان که همیشه همراه‌شان بودند در زیر آوار فوت شدند، طبق شواهد پرسنل که به ما گفتند ایشان هم موقع حادثه در ساختمان بودند، خانواده و بستگان‌شان هم خبری از ایشان نداشتند، با توجه به شواهد ایشان هم در زیر آوار فوت شدند، چراکه مدتی قبل دفتر کارشان را به همین ساختمان منتقل کردند که دفترشان در همان قسمت تخریب شده بود.»

ریزش ساختمان متروپلپیمانکار  ساختمان متروپل کشته شد

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در مورد جزییات ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری -تجاری متروپل آبادان اظهار کرد: بازداشت‌ شدگان این حادثه ۱۰ نفر شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظران این پروژه هستند و در جهت برخورد با سایر متخلفان، دستور بازداشت تعداد دیگری نیز صادر شده است.

وی افزود: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت و جان خود را از دست داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: همه اجساد جهت تعیین هویت به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند.

جعفری چگنی تصریح کرد: با دستور دادستان کل کشور مبنی بر نظارت مستقیم بر موضوع، بلافاصله در محل حاضر و اکنون به همراه دادستان شهرستان آبادان در محل حاضر هستیم.

وی افزود: عملیات آواربرداری از ساختمان ادامه دارد و امنیت عمومی جهت حفاظت از اموال مردم در محل و فروشگاه‌های اطراف تامین شده است.

 تکنسین فوریت‌های پزشکی از سراسر استان خوزستان از جمله؛ اهواز، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام خمینی، دزفول و ... به آبادان اعزام شده اند و در حال امدادرسانی به مصدومان و انتقال آن‌ها به مراکز درمانی هستند.

دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه متروپل

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان گفت: حسین حمیدپور شهردار فعلی، دو شهردار قبلی و ناظران پروژه در بین افراد دستگیر شده هستند.

صادق جعفری چگنی گفت: شناسایی سایر عوامل مقصر در حادثه ریزش برج متروپل آبادان ادامه دارد.

امداد رسانی به حادثه دیدگان ساختمان متروپل با سازماندهی بهتر ادامه دارد

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت :با تقسیم کار صورت گرفته از صبح امروز امدادرسانی به افراد احتمالی گرفتار زیرآوار روند بهتری گرفته است.

او گفت: تعداد زیادی از نیروهای جمعیت هلال احمر خوزستان در محل حادثه حاضر هستند.

کولیوند می گوید:  هدف نخست ما برداشتن آوار است تا به زیر زمین دسترسی پیدا کنیم تا اگر فردی زیر آوار مانده بیرون کشیده شود.

صحبت های رئیس جمعیت هلال احمر در مورد امدادرسانی به حادثه دیدگان

 با متخلفان حادثه متروپل آبادان برخورد قاطع می‌شود

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت‌: با متخلفان ساختمان متروپل آبادان بر خورد قاطع می شود و این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

او گفت: با پیمانکار، شهرداری و مالک این ساختمان و تمامی ناظرانی که بر این ساختمان نظارت نکردند باید به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای افرادی باشد که دست به چنین تخلفاتی می زنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت‌: امکانات و تجهیزات بیشتر امدادی به منطقه برای سرعت بیشتر عملیات آواربرداری ارسال شود.

حضور وزیر کشور و معاون رئیس جمهور در محل ریزش ساختمان متروپل

معاون اقتصادی رییس جمهور و وزیر کشور بامداد امروز سه شنبه در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور پیدا کردند.

وزیر کشور با حضور در آبادان به سراغ برج آوار شده مترو پل رفت و به صورت میدانی از این حادثه بازدید کرد.احمد وحیدی در جمع مسئولان شهرستانی و البته گروه های امدادی و آواربردار از بسیج تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای امداد و نجات و آوار برداری خبر داد.حضور وزیر کشور و معاون رئیس جمهور در محل ریزش ساختمان متروپل

معاون اقتصادی رییس جمهور و وزیر کشور بامداد امروز سه شنبه در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور پیدا کردند.

وزیر کشور با حضور در آبادان به سراغ برج آوار شده مترو پل رفت و به صورت میدانی از این حادثه بازدید کرد.احمد وحیدی در جمع مسئولان شهرستانی و البته گروه های امدادی و آواربردار از بسیج تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای امداد و نجات و آوار برداری خبر داد.

اسامی مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل

بیمارستان ۱۷ شهریور

۱. سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری

۲. عبدالرسول محجوب فر۴۲ساله

*بیمارستان امام خمینی

۱. نگار درآباد ۲۸ساله

۲. سید مرتضی طهوری ۵۷ساله

۳. منصور توسلی ۶۱ساله

۴. نوید مزرعاوی۲۶ ساله

۵. عبدا... باوی پور

۶. حسین عسکراوی ۲۱ساله

۸. علیرضا اسدی سامانی۵۳ساله

۹. محمدعلی کرمزاده۳۶ ساله

۱۰. علی بحرامیان۲۴ ساله ترخیص

۱۱. میثم عرفی ۳۱ساله

۱۲ حدیث هاشم مطوری

۱۳. دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد

۱۴-حسین رسولی ۴۴ ساله

۱۵. فاطمه آل ناصر۳۱ساله

۱۶. کامران سامانی نژاد۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص

۱۷. عباس بچاری ۳۴ساله

۱۸. مجید توسلی۴۲ ساله

* بیمارستان شهید بهشتی

۱. طارق قیم ۳۵ سال

۲. معصومه کوشیکی۵۶ ساله

۳. عبدا... بحرانی پور ۲۴ ساله

۴. مسیح صادقی ۷ساله

۵. حمیدصادقی

۶. علیرضافرحانیان ۳۲ ساله

جستجو برای آوار برداری و نجات سایر افراد زیر آوار مانده ادامه دارد. احتمال افزایش این آمار بسیار وجود دارد.

همچنین تا به این لحظه ۲۸ مصدوم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

در پی ریزش یک ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان تصمیم گرفته شد که 50 آتش‌نشان حرفه‌ای و نجات‌گر همراه با 11 دستگاه خودروی سنگین و سبک عملیاتی که بیشتر مربوط به آواربرداری و جست‌وجو در آوار است، به محل حادثه اعزام شوند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: 30 نفر از نیروها برای تسریع در عملیات به صورت هوایی به محل حادثه اعزام می‌شوند و سایر نیروها به صورت زمینی تا ساعتی دیگر به سمت آبادان حرکت خواهند کرد.

حمله و کتکاری شهردار آبادان بعد از ریزش ساختمان متروپل آبادان

از ابتدای زمان وقوع حادثه در ظهر روز دوشنبه، چندین گروه امداد و نجات از شهرداری، پالایشگاه، پتروشیمی و اداره بندر آبادان و نیز خرمشهر به محل حادثه اعزام شدند.

مجید فرهانی‌پور افزود: تاکنون سه جسد از زیر آوار خارج شده و ۱۲ نفر نیز که زیر آوار باقی مانده بودند توسط گروه های نجات از زیر آوار بیرون کشیده و به اورژانس تحویل داده شدند.

۱۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امداد رسانی در محل حادثه مستقر بوده و در حال امدادرسانی به مصدومان این حادثه هستند.

برای امداد رسانی به مصدومان این حادثه ۳۰ دستگاه آمبولانس درخواست داده شده است.

بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان

در پی ریزش بخش از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند.

حکم بازداشت مالک ساختمان متروپل  توسط  آقای حمید مرانی پور دادستان ویژه آبادان صادر شده است. 

 در پی ریزش ساختمان لاکچری متروپل آبادان  تاکنون یک نفر کشته و ۱۶ نفر مصدوم شده اند.

احتمال افزایش شمار مصدومان این حادثه وجود دارد.

این حادثه حوالی ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ رخ داد.

ریزش ناگهانی بخش هایی از ساختمان متروپل در آبادان سبب مسدود شدن خیابان اصلی امیرکبیر این شهرستان شد. 

خبر وحشتناک از ریزش ساختمان ۱۰ طبقه ای در آبادان

احسان عباسپور فرماندار ویژه آبادان گفت:  تمامی دستگاه ها در منطقه حضور دارند و درحال انجام وظایف خود هستند.

وی گفت: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

به گفته فرماندار آبادان دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است.

سگ‌های زنده‌یاب و امدادگران هلال‌احمر اعزام شدند

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان گفت: ساعت ۱۲:۳۰ امروز دوم خرداد ماه، گزارش حادثه ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری اعلام شد.

وی گفت: چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودرو‌های ست نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شده است.

به گفته وی تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهر‌های همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند.

آرام، معاون عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری آبادان نیز تعدادی از مصدومان را زیر آوار اعلام کرد و از شهروندان خواست با ترک محل حادثه به روند  خدمت رسانی به این مصدومان کمک کنند.

به گفته او در حال حاضر ۶ مصدوم از زیر آوار نجات پیدا کرده اند و اگر شهروندان محل را ترک نکنند ممکن است تعداد تلفات این ریزش ساختمان بیشتر شود.

سید نادر نقیبی، مدیر فوریت های پزشکی آبادان از فوت یک شهروند در این حادثه خبر داد و گفت : 15 آمبولانس در محل وجود دارد و 30 دستگاه آمبولانس دیگر نیز از سراسر استان درخواست داده شده است.

او احتمال ریزش بخش های دیگر این ساختمان را هم داد.

غم انگیزترین تصاویر از ریزش ساختمان متروپل | عرفان و آرین در آغوش یکدیگر پیدا شدند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: