قیمت مرغ | کاهش قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

رکود بازار قیمت مرغ را پر پر کرد | قیمت مرغ امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

رکود بازار قیمت مرغ را پر پر کرد | قیمت مرغ امروز 10 خرداد 1401
کدخبر : 557333

قیمت مرغ گرم امروز سه شنبه ( 10 خرداد 1401 ) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

یکی از نرخ هایی که برای مردم دارای اهمیت بوده، قیمت مرغ و تخم مرغ است. قیمت مرغ و تخم مرغ به طرز باورنکردنی افزایش پیدا کرد.اتاق اصناف ایران در اطلاعیه قیمت مرغ و تخم مرغ را اعلام کرد. حدود ۳۶ پس از آنکه وزیر کشور از افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن خبر داد، قیمت جدید این چهار گروه کالای اساسی اعلام شد.

قیمت مرغ

 

کالابرگ مرغ حتماً باید جایگزین یارانه نقدی شود

عبدالعلی طهماسبی رئیس هیئت مدیره انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ و عضو انجمن جوجه یک‌روزه اظهار داشت: برای اینکه شاهد جوجه‌کُشی نباشیم باید میان قیمت تمام‌شده محصول تولیدی و نرخ فروش این محصول در بازار تعادل ایجاد شود.

وی اضافه کرد: با اصلاح یارانه تولید و افزایش قیمت مرغ، برای اینکه مصرف این محصول دچار افت نشود لازم است که حتماً به‌جای دادن یارانه نقدی، کالابرگ به مردم داده شود.

رئیس انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ ادامه داد: برای تأمین سرمایه در گردش مرغداران نیز باید فکری شود زیرا مرغداران به‌راحتی نمی‌توانند تسهیلات بانکی از بانک کشاورزی دریافت کنند.

وی ابراز کرد: وقتی شرایط برای مرغداران مهیا نباشد آنها نیز از جوجه‌ریزی هراس دارند و در نتیجه این امر منجر به کاهش تقاضا برای خرید جوجه یک‌روزه خواهد شد.

طهماسبی گفت: جوجه یک‌روزه زمانی که مشتری نداشته باشد یا قیمت آن پایین‌تر از قیمت تمام‌شده باشد، به‌سمت معدوم شدن می‌رود اما در زنجیره‌ها که صفر تا صد تولید را در یک مجموعه دارند جوجه‌کُشی روی نمی‌دهد.

قیمت مرغ امروز سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

قیمت مرغ گرم در 3 خرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

قیمت‌ها به تومان است (تحلیل بازار) :

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۶۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۶۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۷۶,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۷۶,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۷۰,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۵۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۱,۰۰۰

فیله مرغ

۹۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۹۱,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۹۱,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۷,۰۰۰

جگر مرغ

۱۳,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۸,۰۰۰

پای مرغ

۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۲,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۸۹,۰۰۰

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه‌ای(پوشش کیسه نایلونی)

۵۵,۵۰۰

قیمت مرغ

 

مرغدارانی که مرغ سایز تولید کنند با کمبود نهاده مواجه نمی‌شوند

وی تصریح کرد: در زمان حاضر نهاده‌ها با قیمت مصوب جدید در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد و بر اساس سهمیه‌ای که دارند می‌توانند نهاده‌ها را دریافت کنند.

اسدالله‌نژاد در پاسخ به اینکه نهاده اختصاصی به‌قیمت مصوب جدید نیاز مرغداران را به‌طور کامل برطرف می‌کند یا خیر، گفت: مرغداران که مرغ خود را به‌صورت سایز به بازار عرضه کنند نهاده کم نمی‌آورند، اما مرغدارانی که مرغ خود را در محدوده یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ به بازار عرضه نکنند با افزایش ضریب تبدیل و زیان مواجه خواهند بود.

وی همچنین در واکنش به طرح جدید دولت درباره خرید حمایتی مرغ نیز گفت: به‌جای خرید توافقی مرغ می‌توان خرید تضمینی مرغ را در دستور کار قرار داد تا قیمت مرغ کمتر از نرخ مصوب خود خریداری نشود.

قیمت مرغ

خرید حمایتی مرغ در کشور انجام می‌شود

به نقل از تسنیم، حسین دماوندی‌نژاد معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌های دولت برای رفع مشکل مرغداران اظهار داشت: هر هفته تعداد مشخصی جوجه گوشتی در کشور تولید داریم که باید در فضای پرورشی قرار گیرند؛ به همین منظور تولید قراردادی با مرغداران در دستور کار قرار دارد به‌طوری که مرغداران به‌تعداد جوجه دریافت‌شده، نهاده با بازپرداخت مدت‌دار از شرکت پشتیبانی امور دام تحویل می‌گیرند و مبادرت به تولید می‌کنند.

وی افزود: تولیدکنندگان بعد از تولید، مختار هستند که تولید خود را به بازار عرضه کنند یا اینکه آن را به‌قیمت مصوب به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهند.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین تعرفه‌های صادراتی مرغ برداشته شده است و در صورتی که بازار کشور تأمین باشد، تولیدکنندگان می‌توانند محصول مازاد خود را به بازار‌های منطقه‌ای صادر کنند.

وی تصریح کرد: پرورش‌دهندگان گله‌های پوشش‌دهنده مرغ مادر، جوجه گوشتی و تخم‌گذار نیز می‌توانند با دریافت تسهیلات مدت‌دار و اعتباری اقدام به تولید کنند.

رئیس انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ گفت: خرید مرغ در کشور کاهش یافته است اما با آغاز اختصاص کالابرگ خرید کالاهای اساسی و اقدامات دیگری که دولت در دستور کار دارد مشکل کاهش تقاضا رفع می‌شود.

با تغییرات قیمت یک‌باره نهاده‌های دامی و افزایش قیمت مرغ، تقاضای خرید گوشت مرغ نیز در بازار کاهش یافت؛ همین امر نیز خرید جوجه یک‌روزه توسط مرغداری‌ها را کاهش داد.

با افزایش بهره‌وری در واحدهای مرغداری قیمت مرغ به‌تدریج به تعادل می‌رسد و قیمت مرغ نیز در بازار پذیرفته می‌شود اما در زمان حاضر صنعت مرغداری کشور با شوک‌هایی مواجه است.

مرغ در زمان حاضر از قیمت مصوب ۶۰هزارتومانی خود کمتر به فروش می‌رسد به همین منظور دولت خرید تضمینی مرغ مازاد را به‌صورت منجمد، حذف تعرفه صادراتی مرغ و اخیراً خرید توافقی مرغ را در دستور کار دارد.

قیمت مرغ

رکود بازار قیمت مرغ را پر پر کرد

قیمت مرغ گرم در بازار امروز و در فروشگاه‌های معمولی و همچنین فروشگاه‌های زنجیره ای متفاوت است اما در همه این فروشگاهها این قیمت زیر نرخ مصوب دولت به فروش می رود اما همچنان تقاضای خرید مرغ کم است و به طور معمول در همه فروشگاهها مرغ موجود است.

اما قیمت مرغ در فروشگاههای مختلف از کیلویی ۳۸ هزار تا ۴۵ هزار تومان به فروش می رسد که این رقم در فروشگاههای زنجیره ای بین از ۳۸ هزار تا ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد. این درحالی است که قیمکت مصوب مرغ گرم پس از اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد.

این در حالی است که قیمت مرغ منجمد نیز در فروشگاههای زنجیره ای متفاوت و اختلاف قیمت نیز زیاد است، زیرا براساس بررسی میدانی به طور میانگین در فروشگاههای سطح استان مرغ منجمد به قیمت ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم عرضه می شودو البته در برخی از فروشگاهها نیز قیمت مرغ منجمد از مرغ گرم نیز سبقت گرفته است و تا ۴۸ هزار تومان به فروش می رسد.

چندی قبل بود که دولت قیمت مرغ را در هر کیلو ۶۰ هزار تومان اعلام کرد. این در حالی است که پیش از این، هر کیلوگرم مرغ ۳۱ هزار تومان قیمت داشت. گویا پس از افزایش ۹۳ درصدی قیمت این محصول، خرید آن توسط مردم افت چشمگیری داشت. طوری‌که خرده‌فروشی‌ها برای خالی‌کردن یخچال‌های خود چاره‌ای جز پایین‌آوردن قیمت‌ها نداشته‌اند.

بررسی‌های میدانی نیز حاکی از آن است که در اکثر خرده‌فروشی‌ها قیمت مرغ کمتر از نرخ مصوب است. حتی در برخی نقاط این محصول با نرخ‌هایی کمتر از ۴۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی درباره شرایط جدید بازار مرغ گفت: در مواقعی که به اسم جراحی اقتصادی، قیمت ارز و مبلغ یارانه‌ها اصلاح می‌شود، طبیعی است که شرایط بازار از حالت طبیعی خارج شود. چراکه تا چند همین هفته پیش قیمت مرغ در هر کیلوگرم ۲۷ هزار تا ۳۰ هزار تومان بود، اما اکنون مردم با نرخ مصوب ۶۰ هزار تومان مواجه شده‌اند.

رکود بازار قیمت مرغ را پر پر کرد | قیمت مرغ امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • فاضل

    هنوز قیمت واقعی نشده حدود سه برابر قیمت واقعی اعلام شده مگه برای سم اینهمه پول هزینه میکنند.؟

  • ناشناس

    قیمت مرغ باید به 28هزار تومان بیاید .
    قبل از قهطی . چیزهایی را آماده و مرغ و آن هم در حیاط خودتان هست .

  • لیلی

    لطفا همون یارانه و به مردم بدین الاقل تا داروخونه میشه رفت دوتا بسته قرص گرفت کارت گدایی و دست مردم ندین

  • غارت شده بورسی

    ده روز یکبار مرغ مصرف می کردیم . از این به بعد نداریم که بخریم در عوضش روزی هزار بار لعنت بر امواتتان می فرستیم

  • مقدم

    سلام تاکی دروغ در روز روشن بابا فکر مردم باشید نه سرمایه دار مرغ الان در اکثر مرغ فروش‌ها زیر چهل تومان ولی شما آدرس غلط میدهید توبه کنید وبامردم باشید تا عاقبت به خیر شوید

  • لا لا

    ریدم تو جامعه‌ای که زندگی میکنم

  • فرخنده بانو

    ما مردم همانطور که آقای دکتر ولایتی گفتند باید مثل مردم یمن لنگ ببندیم و به قول آقای جنتی روزی دو یا حتی یک وعده غذا بخوریم. بقول آیت الله مکارم اصلا اگر مرغ نخوریم چه اتفاقی می افتد؟

    • منتظر ظهور

      با این اوضاع جهان داره افزایش قیمت و گرانی اجناس رو تجربه می کنه.من به نظرم میرسه کار این دولت بسیار جسورانه بود.هر دولتی بود یارانه رو زیاد نمی کرد مثل دولت روحانی اجناس رو گرون کرد بدون تغییر یارانه...هیچ کی هم صداش در نیومد.همیشه وقتی قراره نتیجه گیری کنید و بگید خوبه یا بد
      به تمام ابعادش دقت کنید.

  • ناشناس

    بی لیاقتا

  • بیتا رضوانی


    ما از فقر میخوایم خانوادگی مرگ موش بخوریم

  • عرشیا

    چرا چرت و پرت میگین مرغ امروز ۴۱تومان بود لطفا با این قیمتای الکی مردم رو سر کار نزارین،خدا رو شکر کسی مرغ نمیخره .

  • آرمین

    بخداکشورایران ازیمن بدترمیشه یه زمانی میادپول نون خشک هم نداشته باشیم ممنون آقای ریسی براقول های که به مردم دادی سپاس

  • باجناق

    بنظرم نیاز به این جراحی بزرگ بود البته باید نظارت ها بیشتر باشه و مردم هم یکم به خودمان رحم کنیم تا میخاد چیزی گرون میشه بلافاصله مردم سبب گرونی میشون از بس هی جنس میکنن

  • بر این اساس قیمت هر کیلو کاه و یونجه نیز از این به بعد پانزده هزار تومان خواهد شد

    باید مردم امروز این شعار را می‌گفتند عزا عزا ست امروز روز عزا ست امروز سفره ایرانیان چه بی غذاست امروز واقعاً باید به حال مردم ایران گریست چرا که همان نون و پنیر راهم از سفره مردم جمع کردند مرغ پیش کش

  • ناشناس

    خاک تو سرتون با این مدیریت

  • ناشناس

    مرغ فقط باشه واسه شماهایی حقوق دارید مافقط بوی مرغ حس کنیم کافیه شماهایی ۵۰ ملیون تاحالا یاسمین دارید اونیکه درآمد ندارن وخرید روغن برنج مرغ ووو ندارن پس همش مال شما

  • ناشناس

    سلام من یک بازنشسته هستم با حقوق ۶۷۰۰۰۰۰ ویارانه هم به من نمیدن مرغ با قیمت بالا قدرت خرید ندارم آیا انصاف مرغ یا جنسهای دیگر هم تومملکت خودمو کران بخریم

  • ناشناس

    لطفا مطالب دروغ نگذارید.خجالت بکشید امروز ۱۰ خرداد مشهد از استان قدس رضوی من مرغ خریدم کیلوئی ۴۲۰۰۰ تومن.چرا الکی نوشتین ۵۵۵۰۰.خوشت میاد از شایعه پراکنی

    • ناشناس

      من بازمانده ی دخترم حقوقم دو ملیون و پونصد کرایه نشینم یه دختر یتیم دارم اخه نامردا بابام سی و پنج سال سابقه داره کار دارد کارمند دولته اخه من با این حقوق چکار کنم کار هم که نیست برم کار کنم

  • ناشناس

    سوخوم او تیوغو ایچینه مردمو اسیر الیبسیز

  • ناشناس

    سلام من که مرغ هم نمیتونم بخرم خدا حافظ مرغ دیسک کمر دارم نمیتونم برم سرکاری
    خدا هیچ مردی رو شرمنده زن بچه اش نکنه

  • بلوچم

    برید بمیرید کارتم میزارم سنگ قبرتون بعنوان رشوت میرین بهشت

  • ناشناس

    اینا همه چرتو پرت مرغ الان ارزون تر شده باور نکنید

  • محمد

    یکی از کثیف ترین روش‌ها برای کسب درآمد بالا نشر مطالب کذب و غیر واقعی‌ست.....اینکه من با گروهی از خدا بی خبر تر از خودم تبانی کنم وبرای سود بالا تر بازار را متشنج کنم و مردم را سرکیسه کنم و جالب تر اینکه هیچ یک از مراجع قانونی در این خصوص ورود نمیکنند جای سئوال داره.

  • M.s

    دروغه مرغ در بازار زیر۳۷هست و تقاضا نداره الکی میگن بالا داره می‌ره تا جو بدن ملت مرغ و هر چیزی که گرون بشه نمیخرند تا بگندد

  • ناشناس

    وقتی برای مردم ارزش قائل نمیشویم نتیجه میشه این-با کدام دلیل قیمت مرغ وروغن بالا رفته؟مگر درآمد مردم بالا رفته شما همه چی را دارین از جیب مردم تامین میکنید- مردم زیر بار گرانی وتورم لحظه ای وتحریمها دارند له میشن در امد ها ریالی ولی مخارج دلاری در کشور محاسبه میشه اگر جراحی اقتصادی نیخواین ونجام بدین 50تا از نخبگان اقتصادی را دعوت کنید

  • لیلاسالمی

    ما انقد قرض و بدهی و قسط و کرایه خونه و پول آبو برق و گاز و شارژ ساختمون داریم که نوبت به مرغ خوردن نمیرسه مبارک خودتون شما بخورید گردن کلفت کنید ببینیم بکجا میرسید اصلا دنیا مال شما جهان هستی و نیستی ماله شما میخوام ببینم کجا میبرید

  • M

    این بادکنک جای باد کردن دیگه نداره

  • نا شناس

    دروغ نمیگن مردم من مرع خریدم کیلویی ۵۶ هزار تومان هر جا که میری قیمتا ف ق داره مردم دروع نمیگن

  • علی

    هیشکی‌نباید‌بخره‌بخدا‌تا‌بمونه‌رو‌دستشون‌ملتو‌خر‌فرص‌کردن

  • علی

    همه‌چیزو‌100برابر‌کردین‌این‌یارنه‌که‌هنوز‌قابل‌برداشت‌نی‌تازه‌بااین‌یارانه‌هیچ‌‌کاری‌نمیشه‌کرد‌خدا‌لعنتتون‌کنه‌