استقلال | قهرمانی استقلال | مربی استقلال | بازیکنان استقلال

عصبانیت اسکوچیچ از جشن قهرمانی استقلال | اسکوچیچ بازیکنان استقلال را از تیم ملی خط زد!

عصبانیت اسکوچیچ از جشن قهرمانی استقلال | اسکوچیچ بازیکنان استقلال  را از تیم ملی خط زد!
کدخبر : 557348

درگان اسکوچیچ نام ۵ بازیکن تیم فوتبال استقلال را از لیست تیم ملی خط زد.

استقلال یکی از دو تیم پرطرفدار در ایران است. استقلال افتخارات زیادی در کارنامه خود دارند. چندی قبل نیز استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ حذف شدند. ارزش‌گذاری کارشناسی باشگاه‌های استقلال در هیئت واگذاری مصوب شد. آگهی پذیره نیوسی باشگاه‌های استقلال توسط فرابورس منتشر شد. 

استقلال

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ۵ بازیکن استقلال را از اردوی تیم ملی کنار گذاشت.

درگان اسکوچیچ نام ۵ بازیکن تیم فوتبال استقلال را از لیست تیم ملی خط زد.

حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال درباره این موضوع به ایسنا گفت: قرار بود این بازیکنان ساعت ۵ عصر دیروز (دوشنبه) خود را به اردوی تیم ملی معرفی کنند و بعد با اجازه سرمربی به اردوی استقلال بروند که این کار را انجام ندادند و مستقیما به اردوی استقلال رفتند.

عارف غلامی، سید حسین حسینی، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده و صالح حردانی ملی‌پوشان استقلال بودند.

شادی و جشن قهرمانی استقلالی ها در اتوبوس را در ادامه ببینید:

با شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، استقلال با ۹ امتیاز اختلاف و سه هفته زودتر از اتمام فصل به مقام قهرمانی دست یافت.

با اتمام هفته بیست و هفتم لیگ برتر ایران، استقلال با ۶۳ امتیاز و سه هفته قبل از اتمام فصل جاری به مقام قهرمانی دست یافت و نوار پنج دوره قهرمانی متوالی پرسپولیس را قطع کرد.

شاگردان فرهاد مجیدی امروز با حساب دو بر یک فولاد را شکست دادند و با توجه به شکست ۲ بر صفر پرسپولیس مقابل سپاهان، زودتر از موعد مقرر به چهارمین مقام قهرمانی خود دست یافتند.

استقلال با احتساب سه بازی باقی مانده و همینطور دست برتر در بازی رو در رو با پرسپولیس ۹+۱ امتیاز از این تیم پیشتاز است و حتی با وجود شکست استقلال و پیروزی پرسپولیس در سه بازی آینده، باز هم تیم مجیدی از صدرجدول تکان نخواهد خورد.

آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران به لیگ دوازدهم باز می‌گردد که این تیم با غلبه بر فولاد در اهواز، یک هفته زودتر از موعد به مقام قهرمانی دست یافت و در نهایت در خانه با وجود شکست مقابل داماش، فرهاد مجیدی جام قهرمانی را به عنوان کاپیتان استقلال بالای سر برد.

همچنین فرهاد مجیدی نیز به اولین مقام قهرمانی خود دست یافت تا همراه با امیر قلعه نویی به از جمله مربیانی تبدیل شود که استقلال را به قهرمانی رسانده‌است تا به این ترتیب وارد باشگاه مربیانی شود که عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده‌اند.

در ۲۱ دوره گذشته لیگ برتر، پرسپولیس با ۷ قهرمانی، سپاهان با ۵ قهرمانی، استقلال با ۴ قهرمانی و فولاد با ۲ قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های لیگ برتر هستند.

استقلال و پرسپولیس دربی نود و هشتم |  بوی دربی بوی جام، بوی سرخ و آبی

تیم فوتبال استقلال در نود و هشتمین دربی هیچ بازیکن مصدومی ندارد و تمامی بازیکنان با صلاح دید کادر فنی می‌توانند بازی کنند.

تیم فوتبال استقلال در دربی ۹۸ پایتخت در چارچوب بازی‌های هفته ۲۳ مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران امروز پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ میهمان پرسپولیس خواهد بود.

تاریخچه جذاب‌ترین دربی‌هایی که بین استقلال و پرسپولیس تا کنون برگزار شده به شرح زیر است:

استقلال ۳ - ۱ پرسپولیس/ ۳۱ مرداد ۱۳۴۸

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در سال ۱۳۴۸ به مصاف هم رفتند که در آن بازی آبی‌های پایتخت موفق شدند حریف خود را با نتیجه ۳ بر یک شکست داده و اولین پیروزی خود را در تاریخ شهرآورد به دست آورند. در آن مسابقه احمد منشی‌زاده، علی و جباری و کاروحق وردیان برای استقلال گلزنی کردند. همچنین تک گل پرسپولیس هم توسط ناظم گنجاپور به ثمر رسید.

استقلال ۱ - ۴ پرسپولیس/ ۱۵ بهمن ۱۳۵۰

دیگر شهرآورد دیدنی که بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شد مربوط به ۱۵ بهمن سال ۱۳۵۰ است که در آن بازی سرخ پوشان تهرانی موفق شدند در دیداری یک طرفه حریف خود را با نتیجه ۴ بر یک شکست داده و ۳ امتیاز این بازی را کسب کنند. گل‌های پرسپولیس را در آن بازی حسین کلانی (۲ گل)، صفر ایرانپارک و محمود خوردبین به ثمر رساندند و تک گل استقلال هم توسط علی جباری وارد دروازه پرسپولیس شد.

پرسپولیس ۰ - ۲ استقلال/ ۱۱ اسفند ۱۳۵۱

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در اسفند سال ۱۳۶۱ رو در روی هم قرار گرفتند و در پایان استقلالی‌ها توانستند حریف خود را با ۲ گل شکست دهند. هر ۲ گل آبی پوشان پایتخت را در آن مسابقه علی جباری به ثمر رساند.

پرسپولیس ۶ - ۰ استقلال/ ۱۶ شهریور ۱۳۵۲

یکی از خاطره انگیزترین شهرآورد‌هایی که بین ۲ تیم استقلال و پرسپولیس برگزار شد مربوط به ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ می‌شود که در آن بازی پرسپولیسی‌ها موفق شدند با ۶ گل از سد استقلال عبور کرد.  گل‌های پرسپولیس را در آن مسابقه همایون بهزادی (۳ گل)، ایرج سلیمانی (۲ گل) و حسین کلانی به ثمر رساندند.

پرسپولیس ۱ - ۳ استقلال/ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۵۴

۲ سال بعد از شهرآورد سال ۱۳۵۲ تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۵۴ به مصاف هم رفتند و در آن بازی آبی‌های پایتخت موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک حریف خود را از پیش رو برداشته و با این پیروزی انتقام آن ۶ گل را از پرسپولیس گرفتند. در این مسابقه غلامحسین مظلومی (۲ گل) و مسعود مژدهی برای استقلال گلزنی کردند و تک گل پرسپولیس هم توسط صفر ایرانپاک به ثمر رسید.

استقلال و پرسپولیس

استقلال ۰ - ۳ پرسپولیس/ ۲۵ خرداد ۱۳۶۵

بیست و هفتمین شهرآورد پایتخت بین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۶۵ برگزار شد و در آن مسابقه پرسپولیسی‌ها موفق شدند با ۳ گل برابر آبی پوشان پایتخت به پیروزی دست پیدا کنند. گل‌های پرسپولیس را در آن مسابقه شاهرخ بیانی که بعد‌ها به استقلال آمد، (۲ گل) و ناصر محمدخانی به ثمر رساندند.

پرسپولیس ۱ - ۳ استقلال/ ۶ مرداد ۱۳۷۴

چهلمین شهرآورد پایتخت در ۶ مرداد ۱۳۷۴ بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار شد و در پایان استقلالی‌ها توانستند حریف خود را با نتیجه ۳ بر شکست داده و ۳ امتیاز این بازی را از آن خود کنند. گل‌های آبی پوشان پایتخت را در این بازی ادموند اختر، صادق ورمزیار و محمد تقوی به ثمر رساندند و مرتضی کرمانی مقدم هم موفق شد تک گل پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کند.

استقلال ۰ - ۳ پرسپولیس/ ۲۹ تیر ۱۳۷۶

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۷۶ چهل و سومین شهرآورد پایتخت را برگزار کردند و در آن بازی خاطره انگیز پرسپولیسی‌ها موفق شدند با نتیجه ۳ بر صفر از سد آبی پوشان پایتخت عبور کنند. گل‌های پرسپولیس را در آن بازی ادموند بزیک، مهدی مهدوی کیا و بهنام طاهر‌زاده به ثمر رساندند.

پرسپولیس ۲ - ۱ استقلال/ ۲۰ تیر ۱۳۷۸

یکی دیگر از شهرآورد‌های پایتخت که بین استقلال و پرسپولیس برگزار شد مربوط به دربی چهل و ششم می‌شود که در تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۷۸ برگزار شد و در آن مسابقه پرسپولیس موفق شد در دیدار خاطره انگیز با نتیجه ۲ بر یک از سد استقلال عبور کند. مهدی‌هاشمی نسب و محمد علی پیروانی گل‌های پرسپولیس را به ثمر رساندند و تک گل استقلال هم سهراب بختیاری زاده وارد دروازه پرسپولیس کرد.

استقلال و پرسپولیس

پرسپولیس ۲ - ۳ استقلال/ ۷ اسفند ۱۳۸۳

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در دیگر شهرآورد پایتخت که ۷ اسفند ۱۳۸۳ برگزار شد به مصاف هم رفتند و در پایان آن مسابقه استقلالی‌ها موفق شدند با نتیجه ۳ بر ۲ از سد حریف خود عبور کرده و ۳ امتیاز مهم آن بازی را کسب کردند. رضا عنایتی، محمود فکری و پیروز قربانی گل‌های استقلال را وارد دروازه پرسپولیس کردند و شیث رضایی و سهراب انتظاری هم موفق شدند برای پرسپولیس گلزنی کنند.

پرسپولیس ۲ - ۱ استقلال/ ۱۴ بهمن ۱۳۸۸

در یکی دیگر از شهرآورد‌های پایتخت که بین ۲ تیم استقلال و پرسپولیس برگزار شد مربوط به ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ می‌شود که در آن بازی پرسپولیسی‌ها موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک از سد استقلال عبور کرده تا پیروز آن شهرآورد باشند. در آن بازی مرحوم هادی نوروزی و کریم باقری گل‌های پرسپولیس را به ثمر رساندند و فرهاد مجیدی (سرمربی کنونی) استقلال توانست تک گل تیمش را وارد دروازه پرسپولیس کند.

استقلال ۲ - ۰ پرسپولیس/ ۲۵ شهریور ۱۳۹۰

هفتادو یکمین شهرآورد پایتخت بین استقلال و پرسپولیس در ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ در ورزشگاه آزادی برگزار و تیم فوتبال استقلال تهران موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر برابر سرخ پوشان پایتخت به برتری دست پیدا کند. گل‌های استقلال را در آن مسابقه فرهاد مجیدی و مجتبی جباری به ثمر رساندند.

استقلال ۳ - ۰ پرسپولیس/ ۱۸ آذر ۱۳۹۰

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در ۱۸ آذر ۱۳۹۰ و در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رو در روی هم قرار گرفتند و برنده آن بازی به فینال این رقابت‌ها صعود می‌کرد. در آن مسابقه که با حضور ۱۰۰ هزار هوادار برگزار شد استقلالی‌ها موفق شدند بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه و با گل‌های مجتبی جباری (۲ گل) و اسماعیل شریفات از سد حریف سنتی خود عبور کرده و به فینال بازی‌های جام حذفی صعود کنند.

پرسپولیس ۳ - ۲ استقلال/ ۱۳ بهمن ۱۳۹۰

هفتاد و چهارمین دیدار استقلال و پرسپولیس در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از ۶۵ هزار نفر آغاز شد. بازی تا دقایق پایانی با ۲ گل به سود استقلال در پیش بود تا اینکه پرسپولیسی‌ها دست به تعویض زدند و با آمدن ایمون زائد شرایط به سود پرسپولیسی‌ها تغییر کرد. در نهایت این مسابقه با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع پرسپولیسی به پایان رسید. هر ۳ گل پرسپولیس توسط ایمون زائد به ثمر رسید و گل‌های استقلال را هم میلاد میداودی و فریدون زندی به ثمر رساندند.

پرسپولیس ۴ استقلال ۲/ ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

در یکی دیگر از شهرآورد‌های پایتخت که در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ بین استقلال و پرسپولیس برگزار شد، پرسپولیس توانست حریف خود را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داده و همان پیروزی باعث شد سرخ پوشان در پایان فصل به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال دست پیدا کنند. مهدی طارمی (۲ گل)، رامین رضاییان و محسن مسلمان گلزنان پرسپولیس در آن مسابقه بودند و امید ابراهیمی و جابر انصاری هم گل‌های استقلال را وارد دروازه سرخ پوشان تهرانی کردند.

استقلال و پرسپولیس

استقلال ۳ پرسپولیس ۲/ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

بعد از شکست استقلال در شهرآورد هشتاد و دوم مقابل پرسپولیس این ۲ تیم در هشتاد و پنجمین دربی تهران رو در روی هم قرار گرفتند و در آن بازی استقلالی‌ها موفق شدند انتقام شکست بازی گذشته را گرفته و حریف خود را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهند. در آن مسابقه پرسپولیسی‌ها ابتدا توسط سروش رفیعی پیش افتادند، اما کاوه رضایی، علی قربانی و فرشید اسماعیلی موفق شدند گل‌های استقلال را وارد دروازه پرسپولیس کنند. در دقایق پایانی بازی هم سید جلال حسینی توانست گل دوم پرسپولیس را بزند.

پرسپولیس یک - استقلال صفر/ ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

نود و یکمین شهرآورد پایتخت در ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۸ بین ۲ تیم استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و در پایان پرسپولیسی‌ها موفق شدند با تک گل مهدی عبدی به پیروزی دست پیدا کنند. استقلالی‌ها این فرصت را داشتند که بازی را به تساوی بشکانند، اما ضربه پنالتی علی کریمی راهی به دروازه نیافت تا پرسپولیس در این مسابقه به پیروزی دست پیدا کند.

استقلال ۲ - پرسپولیس ۲ (در ضربات پنالتی ۴-۱ به سود استقلال) / ۵ شهریور ۱۳۹۹

در چارچوب رقابت‌های مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران ۲ تیم استقلال و پرسپولیس در شهریور سال ۱۳۹۹ به مصاف هم رفتند و در پایان، بازی با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید تا رقابت به وقت‌های اضافی کشیده شود. در وقت‌های اضافی هم هر ۲ تیم گلی به ثمر نرساندند تا اینکه ضربات پنالتی تکلیف تیم صعود کننده به مرحله بعد را مشخص کند. در ضربات پنالتی این استقلالی‌ها بودند که موفق شدند با نتیجه ۴ بر یک از سد پرسپولیس عبور کرده و جواز صعود به دور بعدی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران را به دست آوردند.

پرسپولیس یک - استقلال صفر/ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

نود و پنجمین شهرآورد پایتخت در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ بین ۲ تیم استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار شد و در پایان سرخ پوشان تهرانی موفق شدند با یک گل حریف خود را شکست داده و ۳ امتیاز مهم این دیدار را کسب کردند. تک گل پرسپولیس را در این مسابقه عیسی آل کثیر به ثمر رساند.

عصبانیت اسکوچیچ از جشن قهرمانی استقلال | اسکوچیچ بازیکنان استقلال  را از تیم ملی خط زد!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: