ایران خودرو | قرعه کشی ایران خودرو

بشتابید نتایج قرعه‌کشی تخصیص‌خودرو ۱۴۰۱ اعلام شد | سوپرایز باورنکردنی ایران خودرو برای متقاضیان

بشتابید نتایج قرعه‌کشی تخصیص‌خودرو 1401 اعلام شد | سوپرایز باورنکردنی ایران خودرو برای متقاضیان
کدخبر : 557450

نتایج قرعه‌کشی نخستین فروش تجمیعی ۶ شرکت عرضه‌کننده خودرو، از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به نشانی sale.iranecar.com اعلام شد.

ایران خودرو (با نام تجاری ایکو، IKCO) شرکت خودروسازی ایرانی است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد ایران خودرو در مرداد ۱۳۴۱ دو برادر به‌نام‌های احمد و محمود خیامی آن را بنیان نهادند. ایران خودرو نخست ایران ناسیونال نام داشت و نخستین گروه تولیدات آن، گونه‌ای اتوبوس بود. ایران خودرو اخیرا فراخوان بازگشت تعدادی از خودروهای فروخته شده خود را صادر کرده است.

ایران خودرو

 

نتایج قرعه‌کشی تخصیص‌خودرو ۱۴۰۱ اعلام شد

اسامی برندگان قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با کد ملی و کد پیگیری برای افراد متقاضی محصولات ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو و دیگر خودروسازان اعلام شد.

اولین مرحله از فروش خودرو در سامانه جدید یکپارچه تخصیص خودرو هفته گذشته با ثبت نام بیش از چهار میلیون متقاضی به پایان رسید. قرعه کشی نخستین دوره فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نهم خردادماه برگزار و نتایج آن یازدهم خرداد ۱۴۰۱ اعلام شد.

سامانه ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۱

در اولین عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو محصولات ایران خودرو شامل پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با سقف شیشه‌ای، پارس سال سفارشی با موتور XU۷P، پارس تی یو فایو، ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، رانا پلاس و سورن پلاس در دو طرح فروش فوق‌العاده عادی و فروش فوق‌العاده ویژه مادران عرضه شد؛ همچنین محصولات پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با سقف شیشه‌ای، پارس سال سفارشی ELX با موتور XU۷P، پارس سال سفارشی با موتور XU۷P، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۶ سرعته، تارا اتوماتیک، تارا دستی، دنا پلاس توربو دستی، رانا پلاس، سورن پلاس، هایما S۷ پلاس اتوماتیک و هایما S۵ پلاس اتوماتیک در طرح پیش فروش عرضه ایران خودرو عرضه شدند.

در سامانه یکپارچه قرعه کشی خودرو چهار میلیون و ۱۵۷ هزار و سیصد و پنجاه و دو نفر متقاضی خرید خودرو ثبت‌نام کردند که از این تعداد سه میلیون و ۸۷۸ هزار و سیصد و یک نفر در طرح عادی و ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر نیز در طرح حمایت از خانواده و جوانی ثبت‌نام کردند.‌

مجموع ظرفیت در نظر گرفته‌شده در خودروهای عرضه‌شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ دستگاه بود که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع شامل فروش فوری، فروش فوق‌العاده، طرح جوانی جمعیت، فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید ارائه شد.

خودرو

سامانه یکپارچه خودرو

ورود به سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو از طریق آدرس اینترنتی https://sale.iranecar.com/public/home امکان پذیر است.

ثبت نام خودرو

ثبت‌نام و مشارکت در اولین طرح فروش یکپارچه خودرو در قالب سامانه فروش از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شد و تا سوم خردادماه ۱۴۰۱ ادامه داشت. در این مرحله ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور، کرمان موتور، آرین پارس موتور و مدیران خودرو طرح‌های فروش خود را بر روی سامانه بارگزاری کرده بودند.

نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو 1401

سایت ثبت نام ایران خودرو و سایپا

توجه به اینکه وزارت صمت به‌هیچ عنوان دخالتی در کار نخواهد داشت و تنها نقش نظارت را برعهده دارد، هر خودروساز ارائه‌دهنده محصولات در سامانه، اطلاعات متقاضیان محصولات خود را جمع‌آوری می‌کند، صحت‌سنجی انجام می‌شود و در نهایت قرعه‌کشی توسط خود خودروساز انجام می‌شود. در حقیقت خودروسازان همه فرآیند فروش تا قرعه‌کشی، دریافت وجه و عرضه را خود انجام خواهند داد. بخش نظارت از بخش اجرایی کاملاً جدا شده و در نهایت دولت تنها نظاره‌گر خواهد بود که کارها به درستی انجام شود و عرضه خودرو فقط از طریق سامانه یکپارچه انجام می‌شود و در سایت خودروسازان مشخصات خودرو و بخشنامه‌های دیگر در دسترس است.

آدرس سامانه‌های شرکت‌های خودروسازی به شرح زیر است:

• گروه خودروسازی سایپا saipa.iranecar.com

• شرکت بهمن موتور bahman.iranecar.com

• گروه صنعتی ایران خودرو esale.ikco.ir

• شرکت مدیران خودرو iranecar.mvmco.ir

• شرکت کرمان موتور sales.kermanmotor.ir

• شرکت آرین پارس موتور sales.lamari.ir

پرداخت وجه خودرو

پس از آماده سازی برنامه‌های فروش توسط شرکت‌های خودرو سازی، متقاضیان منتخب می‌توانند به مدت «۳ روز کاری» نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند. زمان و نحوه پرداخت وجه خودرو از طریق سایت خودروساز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نخستین سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف سازی فرآیند فروش خودرو به متقاضیان تحت نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از ۲۷ اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کرد.

بنابراین گزارش؛ در مهلت ثبت نام یک هفته ای، ۴ میلیون نفر، اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کردند که پس از پایش اطلاعات از روز شنبه ۷ خرداد ماه؛ قرعه کشی از متقاضیان فردا ۹ خرداد انجام می‌شود.  

همچنین با توجه به افزایش ۱۵۵ درصدی تولید خودروی کامل از سوی خودروسازان بزرگ کشور در اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۸ نوع خودروی مختلف از پنج خودروساز کشور در این دوره ارائه شده است. 

به گفته مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت روند پایدار تولید خودرو ادامه دارد و از خرداد ماه با روند عبور مستقیم خودرو یعنی تولید خودروی کامل روند مداومی را به خود خواهد گرفت و براین اساس تنوع و تعداد بیشتری عرضه خواهیم داشت، بنابراین متقاضیانی که به هر دلیلی در این دوره ثبت نام نکردند در اعلام‌های بعدی می‌توانند ثبت نام کنند، همچنین باتوجه به میزان عرضه بالا، یکپارچه و متنوع خودرو، شانس متقاضیان در این دوره چندین برابر شده است.  

گفتنی است: ۵۰ درصد ظرفیت سامانه تخصیص یکپارچه به طرح طرح خانواده و جوانی جمعیت اختصاص یافته است.

ایران خودرو

پیش‌بینی قیمت‌ خودرو در هفته آینده

مسعود نقی‌زاده گفت: قیمت خودروها تنها در سایت‌ها و کارخانه کاهشی بود، اما قیمت‌ها در بازار با چنین کاهشی مواجه نشد و فقط افزایش قیمت متوقف شد.

او افزود: در این هفته با خبرهای خوبی که از مذاکرات آمد بازار به ثبات و به یک آرامشی رسیده است. با این وجود خریدار واقعی در بازار نیست و مردم منتظر کاهش قیمت هستند.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد در هفته آینده نیز روند قیمت‌ها به همین شکل ادامه پیدا کند و با ثبات نسبی همراه باشد.

بالاخره شورای رقابت پس از سالها از فرآیند قیمت‌گذاری دستوری خودرو کنار گذاشته شد و با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اساس مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، شورای رقابت رسما از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شده است.

البته این موضوع به معنی پایان قیمت‌گذاری دولتی و آزادسازی نرخ‌گذاری در بازار خودرو نیست و قرار شده است تنظیم قیمت این بازار فعلاً بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار باشد اما این موضوع چه تاثیری روی بازار خودرو خواهد داشت؟ آیا وزارت صنعت قیمت خودرو را به صورت دستوری به سیر نزولی می‌اندازد؟

فربد زاوه، تحلیلگر صنعت خودرو در این زمینه می‌گوید که حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری دستوری خودرو تاثیر خاصی بر بازار ندارد مگر اینکه ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت بخواهد با دستورالعمل‌ جدیدی وارد این بازار شود.

وضعیت بازار خودرو

بررسی بازار خودروها در سومین هفته بهمن ماه نشان می دهد که در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، ۱۱ خودروی پرطرفدار بازار یعنی «سمند LX  با موتور EF۷»، «سمند سورن»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو ۲۰۶ تیپ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، «کوییک R»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا ۲»  و «ساینا» کاهش قیمت های ۲ تا ۸ میلیون تومانی را ثبت کردند. تنها ۲ خودروی «رانا پلاس» و «شاهین»، ثبات قیمت داشتند و «کوییک معمولی» تنها خودرویی بود که در هفته کاهش قیمت ها در بازار، رشد قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد.

منبع: تجارت نیوز

بشتابید نتایج قرعه‌کشی تخصیص‌خودرو اعلام شد | سوپرایز باورنکردنی ایران خودرو برای متقاضیان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • ناشناس

    همش دروغه مردمو سرگرم کردن

  • ناشناس

    خدالعنت کنه باعث وبانی شو که این وضع روبوجودآورده درموردخودروبخدااین وضعش نیست

  • محفوظ

    شتر سواری که دولا دولا نمیشه !
    اگه ریگی به مفتون نیست ، اسامی را مثل گذشته در جراید اعلام کنید .

  • ناشناس

    بشتابید دروغکوها شعار میدهند